Το τμήμα Καλό Νερό -Τσακώνα της Ολυμπίας Οδού πρέπει οπωσδήποτε να κατασκευαστεί, ανεξάρτητα από την τύχη που μπορεί να έχει τελικά το τμήμα Κάτω Σαμικό - Νέδα στην Ηλεία, μετά την απαγορευτική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας αναφορικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη χάραξη του δρόμου στην περιοχή του Καϊάφα.
Αυτή την απαίτηση έθεσαν χθες στο Γιάννη Καρνέση, προϊστάμενο της Υπηρεσίας Εργων Παραχώρησης Πελοποννήσου, τόσο ο απερχόμενος νομάρχης Μεσσηνίας Δημήτρης Δράκος όσο και Χρήστος Μαλαπάνης που σύντομα αναλαμβάνει αντιπεριφερειάρχης για το νομό μας.
«Το τμήμα Καλό Νερό -Τσακώνα δεν έχει προβλήματα, όμως η σύμβαση παραχώρησης δεν μπορεί να σταματά στον Πύργο και να ξαναρχίζει στο Καλό Νερό» ήταν η φράση του Γ. Καρνέση που θορύβησε ιδιαίτερα τους δύο Μεσσήνιους αυτοδιοικητικούς, καθιστώντας τους αμετακίνητους στην απαίτησή τους να υπάρξει πολιτική δέσμευση και σαφές χρονοδιάγραμμα για την κατασκευή του συγκεκριμένου τμήματος.
Η συνάντηση έγινε χθες το μεσημέρι στο Διοικητήριο, όπου ο Γ. Καρνέσης ενημέρωσε παράλληλα πως όσον αφορά το τμήμα Παραδείσια - Τσακώνα έχουν ολοκληρωθεί τα 2/3 του έργου, το οποίο «με την προσήκουσα χρηματοδότηση» θα έχει ολοκληρωθεί ώς το Πάσχα του 2011, με παράκαμψη της μεγάλης γέφυρας. Η γέφυρα αναμένεται να έχει παραδοθεί ώς τον Οκτώβριο του ίδιου χρόνου.
Παρών στη συνάντηση ήταν και ο διευθυντής του «Μορέα» Αλέξης Γεωργόπουλος που βεβαίωσε, όσον αφορά το τμήμα Τσακώνα - Καλαμάτα, ότι ώς το Πάσχα θα έχει ήδη ασφαλτοστρωθεί μέχρι τον
Αγιο Κωνσταντίνο, ενώ μέχρι το καλοκαίρι του 2011 εκτιμά ότι θα έχει φθάσει στη Σπερχογεία. Γνωστοποίησε επίσης ότι σε ένα μήνα περίπου θα έχει ολοκληρωθεί ο κόμβος προς Κυπαρισσία που κατασκευάζεται στην περιοχή της Αλλαγής.
Η ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ
Από την πλευρά του ο Γ. Καρνέσης, όσον αφορά τις επισημάνσεις των Δ. Δράκου και Χρ. Μαλαπάνη για την Ολυμπία Οδό και ειδικότερα για το τμήμα Καλό Νερό - Τσακώνα, δήλωσε ότι θα γίνει προσπάθεια προς τα δύο πιο πάνω υπουργεία για να εξασφαλιστεί η κατασκευή του, στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης.
Ο ίδιος είχε εκφράσει προβληματισμό, γιατί ο παραχωρησιούχος να θελήσει -όταν ο αυτοκινητόδρομος έχει σταματήσει στον Πύργο λόγω των περιβαλλοντικών προβλημάτων στον Καϊάφα- να τον συνεχίσει από το Καλό Νερό, αφήνοντας ενδιάμεσο κενό μήκους 32 χιλιομέτρων. Τόνισε πάντως ότι η υπηρεσία του είναι υποχρεωμένη να εφαρμόσει την απόφαση του ΣτΕ που ακυρώνει για περιβαλλοντικούς λόγους τη χάραξη του τμήματος από το Κάτω Σαμικό μέχρι τη Νέδα. Αντιπαρέβαλε όμως ότι υπάρχουν 2.000 κάτοικοι της περιοχής που ζητούν να προχωρήσει η κατασκευή του δρόμου με τη χάραξη που έχει προταθεί. Δέχθηκε ωστόσο ότι αυτή τη στιγμή ως μόνη εναλλακτική λύση φαίνεται πλέον η προσέγγιση Λουκάκου για ανατολική χάραξη. Η χάραξη αυτή όμως -όπως παρατήρησε- δεν... υφίσταται επίσημα, ενώ απουσιάζουν και οι γεωλογικές μελέτες. Ως εκ τούτου, συνέχισε, δεν υπάρχει περίπτωση να είναι έτοιμη περιβαλλοντικά μέχρι το 2014, που λήγει η σύμβαση παραχώρησης.
«Πρέπει να εξεταστούν περιβαλλοντικά αποδεκτές λύσεις μέσα σε πολύ λίγο χρόνο, πράγμα δύσκολο» είπε ο Γ. Καρνέσης, λέγοντας ότι τελικά το θέμα είναι αρμοδιότητα των υπουργείων Υποδομών και Περιβάλλοντος.
Ο ΚΟΜΒΟΣ ΠΡΟΣ ΜΕΣΣΗΝΗ
Στην ίδια συνάντηση τέθηκε από πλευράς του μελετητή του «Μορέα» Κωνσταντίνου Μιχαλόπουλου μια εναλλακτική πρόταση ως προς το χαρακτήρα αλλά και τη χάραξη της συνδετήριας οδού, από τον κόμβο της Σπερχογείας προς τη Μεσσήνη. Ειδικότερα, προτάθηκε να γίνει τετράιχνη διάνοιξη, αλλά σε πρώτη φάση δυτικά από τον ποταμό Αρι να χρησιμοποιηθεί μόνο το ένα ρεύμα, ως δίιχνος δρόμος. Επιπλέον έγινε η πρόταση να μετακινηθεί η χάραξη ανατολικότερα, ώστε να συμπέσει με τον υφιστάμενο δρόμο της Καρυδιάς, που εφάπτεται της ΒΙΠΕ Καλαμάτας. Η σύνδεσή με το δρόμο Ασπρόχωμα - Μεσσήνη προτείνεται να γίνει με κυκλικό κόμβο.
Β.Γ.Μ. "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 15/12/2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου