Σάββατο 15 Ιανουαρίου 2011

Παραδείσια-Τσακώνα Τον Ιούνιο η διάβαση μέσω παράκαμψης

Την προσοχή των εμπλεκομένων στην κατασκευή των οδικών έργων στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, ώστε να μην επαναληφθούν αστοχίες που οδήγησαν στην κατασπατάληση εκατομμυρίων ευρώ, επέστησε ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες στα γραφεία της Περιφέρειας με εκπροσώπους των κατασκευαστριών κοινοπραξιών και υπηρεσιακά στελέχη του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Στη σύσκεψη έλαβαν μέρος ο διευθυντής του Τμήματος Παραχωρήσεων του υπουργείου Ιωάν. Καρνέσης, ο γενικός διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων Διον. Μακρής, ο διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών Πελοποννήσου Πολ. Παπαϊωάννου, οι εκπρόσωποι των κοινοπραξιών ΜΟΡΕΑΣ AE Αλεξ. Γεωργόπουλος και ALPINΕ-ΤΕΡΝΑ Γ. Τσίρμπας, οι θεματικοί αντιπεριφερειάρχες Πελοποννήσου Απόστ. Παπαφωτίου, Ανδ. Πουλάς και Ντίνα Νικολάκου, οι αντιπεριφερειάρχες Λακωνίας και Μεσσηνίας Ντία Τζανετέα και Χρ. Μαλαπάνης, αντίστοιχα, αλλά και ο πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Γ. Πουλοκέφαλος. Το «παρών» έδωσε και ο διευθυντής του γραφείου του υπουργού Μεταφορών Γ. Κωστογιάννης.
Οι υπηρεσιακοί παράγοντες και οι εκπρόσωποι των παραχωρησιούχων εταιρειών ενημέρωσαν τον κ. Τατούλη για την εξέλιξη των εργασιών στους οδικούς άξονες Λεύκτρο - Σπάρτη και Τσακώνα - Καλαμάτα, δίνοντας και χρονοδιαγράμματα για την ολοκλήρωσή τους. Από αυτά, προέκυψε ότι η διέλευση μέσω της παράκαμψης, στο ύψος της τοξωτής γέφυρας στο Παραδείσια – Τσακώνα, μετατίθεται χρονικά κατά δύο μήνες περίπου και θα δοθεί σε κυκλοφορία τον Ιούνιο. Ιούνιο η διέλευση από Παραδείσια - Τσακώνα
Σε δηλώσεις του μετά την επιτόπια αυτοψία στα έργα, ο κ. Τατούλης σημείωσε: «Πρωταρχικός στόχος είναι η Περιφέρεια Πελοποννήσου να αποκτήσει υποδομές μιας σύγχρονης ευρωπαϊκής περιφέρειας, που θα συμβάλουν στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας».
Ο κ. Τατούλης επισκέφθηκε τον κόμβο από Λεύκτρο προς Σπάρτη, αλλά και το σημείο της καθίζησης του δρόμου στα Παραδείσια, που δόθηκε πρόσφατα στην κυκλοφορία, όπου ενημερώθηκε από τον κ. Γεωργόπουλο πως για το πρόβλημα ευθύνεται διαρροή ομβρίων στο δίκτυο αποστράγγισης, βλάβη που θα αποκαταστασθεί σε μία εβδομάδα περίπου από την κατασκευάστρια κοινοπραξία. Σε ό,τι αφορά τον οδικό άξονα Λεύκτρο - Καλαμάτα, έχει ολοκληρωθεί το σύνολο των απαλλοτριώσεων, αλλά υπάρχουν εκκρεμότητες που αφορούν στην Αρχαιολογική Υπηρεσία, ιδιαίτερα στην περιοχή της Αρχαίας Σπάρτης. Η καταληκτική προθεσμία για την ολοκλήρωση του έργου είναι ο Σεπτέμβριος του 2012. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της κοινοπραξίας που έχει αναλάβει την κατασκευή του, το έργο θα παραδοθεί ολοκληρωμένο μέσα στο 2012.
Όσο για το τμήμα Τσακώνα - Καλαμάτα, αναμένεται η ολοκλήρωσή του μέσα στο 2011, εκτός από τον περιμετρικό της Καλαμάτας.
Για το τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα, ο κ. Μακρής επισήμανε ότι πρόθεση του υπουργείου είναι η ολοκλήρωσή του και η χρήση του μέσω της παράκαμψης στο σημείο κατασκευής της γέφυρας, να γίνει μέχρι τον Ιούνιο, αντί του Απριλίου, όπως είχε αρχικά ανακοινωθεί, χωρίς όμως να γίνει γνωστό αν το συγκεκριμένο τμήμα μαζί με την ολοκλήρωση κατασκευής της τοξωτής γέφυρας θα έχει περατωθεί έως τα τέλη της φετινής χρονιάς.
Το ίδιο χρονοδιάγραμμα έδωσε και ο εκπρόσωπος της κοινοπραξίας ALPINE -ΤΕΡΝΑ Γ. Τσίρμπας, ο οποίος για μία ακόμη φορά χαρακτήρισε την υπό κατασκευή γέφυρα ως το πιο δύσκολο έργο γέφυρας που εκτελείται στην Ελλάδα μετά το Ρίο – Αντίρριο.
Ο προϋπολογισμός στο συγκεκριμένο τμήμα ανέρχεται σε 124 εκ. ευρώ. Όπως αναφέρθηκε από τον κ. Μακρή, όλα θα εξαρτηθούν και από τη ροή της χρηματοδότησης, ενώ όσον αφορά στις οφειλές προς την κατασκευάστρια κοινοπραξία, κυμαίνονται μεταξύ 15-18 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων έχουν πιστοποιηθεί με λογαριασμό τα 3 εκατομμύρια.
Για το τμήμα Παραδείσια - Τσακώνα, μήκους 10 χιλιομέτρων, ο περιφερειάρχης, υπογράμμισε: «Επειδή στο συγκεκριμένο έργο υπήρξαν μεγάλες αστοχίες και κατασπαταλήθηκαν εκατομμύρια ευρώ, θα πρέπει να είναι όλοι προσεκτικοί για να μην επαναληφθούν παρόμοια φαινόμενα». Πρόσθεσε δε ότι αν ασχοληθούν οι δημοσιογράφοι με το φάκελο του συγκεκριμένου έργου, αυτό ίσως να αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα στην Ελλάδα, ενώ τόνισε ότι πρόκειται για ένα δύσκολο σημείο, που πρέπει να παρακολουθείται συνεχώς.

Τσακώνα – Καλαμάτα
Όσον αφορά στο τμήμα Τσακώνα – Καλαμάτα, αναφέρθηκε από πλευράς της κατασκευάστριας κοινοπραξίας ότι σε δύο μήνες, αναλόγως των καιρικών συνθηκών, θα δοθεί στην κυκλοφορία ο κόμβος προς Κυπαρισσία.
Το τμήμα από τον κόμβο της Κυπαρισσίας έως τον κόμβο των Αρφαρών θα παραδοθεί τον Ιούνιο, ενώ Σεπτέμβρη με Οκτώβρη αναμένεται να παραδοθεί και το τμήμα προς Μεσσήνη.
Ταυτόχρονα, προβλέπονται μετωπικά διόδια στο Πήδημα και πλευρικά στα Αρφαρά με κατεύθυνση από και προς την Τρίπολη, καθώς και στη Σπερχογεία, για την κίνηση από και προς την Καλαμάτα.
Το τμήμα από το ύψος της Σπερχογείας, στο σημερινό Praktiker, έως τον κόμβο Καρέλια, αναμένεται να ξεκινήσει στις αρχές του 2012, ενώ όσον αφορά στη γέφυρα του Νέδοντα, οι προεργασίες εκτιμάται πως θα ξεκινήσουν σε ένα μήνα.



Του Χάρη Χαραλαμπόπουλου "ΘΑΡΡΟΣ" 15/01/2011



1 σχόλιο:

  1. Για άλλη μια φορά ο 'καινούργιος' δρόμος Κορίνθου-Τριπόλης που έχει γεμίσει διόδια κατέρρευσε. Τα ΜΜΕ των μεγαλοεργολάβων το έκαναν και αυτό το θέμα γαργάρα!...

    Η καθίζηση σημειώθηκε την περασμένη Δευτέρα στο τμήμα της εθνικής οδού Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας, μεταξύ Μεγαλόπολης και Παραδείσιων, έναν περίπου μήνα μετά την παράδοσή του στην κυκλοφορία!

    Πρόκειται για ένα ακόμη περιστατικό που διαψεύδει όλους εκείνους που υποστηρίζουν ότι τα έργα που γίνονται με τις περιβόητες «συμβάσεις παραχώρησης» τύπου ΣΔΙΤ, είναι περισσότερο ποιοτικά και χωρίς κακοτεχνίες.
    Σημειώνουμε ότι το τμήμα του έργου «Λεύκτρο - Παραδείσια» μήκους 5 χλμ. είχε παραδοθεί στην κυκλοφορία στις 7 Δεκέμβρη και μαζί με το Τρίπολη - Αθήναιο που είχε δοθεί νωρίτερα στην κυκλοφορία, είχαν δώσει το δικαίωμα στον όμιλο «Μορέας», με βάση τη «σύμβαση παραχώρησης», να θέσει σε λειτουργία το νέο σταθμό διοδίων στην Ασέα.

    Οι εργασίες για την αποκατάσταση της ζημιάς, σύμφωνα με τον ιδιωτικό όμιλο, έχουν ολοκληρωθεί. Πάντως, η κυκλοφορία μέχρι και χτες αργά το απόγευμα από Καλαμάτα προς Τρίπολη γινόταν μόνο από τη λωρίδα έκτακτης ανάγκης. Οπως υποστηρίζει ο ιδιωτικός όμιλος, η καθίζηση οφειλόταν σε διαρροή αγωγού που υπάρχει κάτω από το οδόστρωμα, ενώ και τα εδάφη στο σημείο αυτό είναι ιδιαίτερα σαθρά γι' αυτό και έγιναν ειδικές εργασίες για τη σταθεροποίησή τους.

    Αξίζει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι πρόκειται για ένα από τα πιο προβληματικά σημεία της εθνικής οδού, αφού λίγα χιλιόμετρα πιο κάτω είχαν γίνει οι μεγάλες κατολισθήσεις του δρόμου το 2001. Ακριβώς γι' αυτό το λόγο εγείρονται ερωτηματικά κατά πόσον οι μεγαλοεργολάβοι είχαν λάβει όλα εκείνα τα μέτρα για να μην προκληθεί η νέα καθίζηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή