Κυριακή 23 Ιανουαρίου 2011

Ο ΗΡΑΚΛΗΣ ΜΙΧΕΛΗΣ ΤΟΝΙΖΕΙ ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ: Δρόμος - λιμάνι Μεθώνης και ανάδειξη των κάστρων

«ΜΑΓΙΚΟ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ»

Οδρόμος Καλαμάτα - Πύλος - Μεθώνη, η βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων στη Μεθώνη, η τρίτη φάση του βιολογικού καθαρισμού και των συστημάτων αποχέτευσης, η αξιοποίηση και ανάδειξη του κάστρου της Μεθώνης μαζί με τα άλλα κάστρα της περιοχής και τα ανάκτορα του Νέστορα, είναι κατά τον τ. δήμαρχο Μεθώνης Ηρακλή Μιχελή, τα σημαντικά έργα που δεν κατάφερε να κάνει στη 12ετή δημαρχοντία του και τα οποία πρέπει να υλοποιήσει ο νέος Δήμος Πύλου - Νέστορος.
Ο κ. Μιχελής σημειώνει πως «η επιτυχία του Δήμου Μεθώνης ήταν πιο πολύ στην αντιμετώπιση των προβλημάτων της καθημερινότητας» και τονίζει ότι γι’ αυτόν το ταξίδι στην αυτοδιοίκηση «ήταν μια εμπειρία, πραγματικά ένα μαγικό ταξίδι, γιατί μου δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσω καλύτερα και την ελληνική κοινωνία και την ελληνική δημόσια διοίκηση και τη φύση του ανθρώπου». Παρατηρεί πως τον εξέπληξαν αρνητικά η γραφειοκρατία και η έλλειψη εμπιστοσύνης της κεντρικής εξουσίας προς την τοπική αυτοδιοίκηση.
 
- Κύριε δήμαρχε, πως ήταν το ταξίδι σας στην τοπική αυτοδιήκηση; Οπως το περιμένατε;
«Οχι, γιατί δεν περίμενα να αντιμετωπίσω τα προβλήματα που όλοι οι δήμαρχοι αντιμετώπισαν με τη γραφειοκρατία και την έλλειψη εμπιστοσύνης της κεντρικής εξουσίας προς την τοπική αυτοδιοίκηση. Επειδή στην Αμερική που έζησα είχα την ευκαιρία να εργαστώ για ένα δήμο, συγκρίνοντας τις αρμοδιότητες και τις δυνατότητες, υπάρχει μεγάλη διαφορά.
Εκεί υπάρχει τοπική αυτοδιοίκηση, εδώ στην πραγματικότητα δεν υπάρχει τοπική αυτοδιοίκηση».

- Τι εννοείτε, ότι είναι ζητιάνος;
«Ούτε οικονομική αυτοτέλεια έχει, ούτε διοικητική, ούτε μπορεί να κινηθεί έτσι, ώστε να αντιμετωπίσει τα προβλήματα των τοπικών κοινωνιών. Προσαρμοστήκαμε στην ελληνική πραγματικότητα και στο θεσμικό πλαίσιο και προσπαθήσαμε να κάνουμε ό,τι μπορούσαμε. Για μένα ήταν μια εμπειρία, πραγματικά ένα μαγικό ταξίδι, γιατί μου δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσω καλύτερα και την ελληνική κοινωνία και την ελληνική δημόσια διοίκηση και τη φύση του ανθρώπου. Γιατί από κει ξεκινάνε όλα. Γιατί οι δημότες πολλές φορές έχουν μόνο απαιτήσεις και όχι υποχρεώσεις. Η επιτυχία του Δήμου Μεθώνης ήταν πιο πολύ στην αντιμετώπιση των προβλημάτων της καθημερινότητας παρά στην υλοποίηση κάποιων μεγάλων έργων υποδομών, που χρειάζονταν να γίνουν στην περιοχή μας. Πολλές φορές είχα απογοητευτεί».

- Οι απογοητεύσεις ήταν περισσότερες από τις χαρές;
«Οχι, οι χαρές ήταν πιο πολλές. Εγώ είμαι αισιόδοξος και από τη φύση μου. Εάν υπήρχε η δυνατότητα,
βρίσκαμε τις λύσεις σε κείνα τα προβλήματα που παρουσιάζονταν σε καθημερινή βάση. Γι’ αυτό αισθάνομαι ικανοποιημένος 12 χρόνια στο Δήμο Μεθώνης. Θεωρώ ότι η κοινωνία της Μεθώνης ήταν ικανοποιημένη από τη θητεία των 12 χρόνων μας».

- Ποιά ήταν η μεγαλύτερη απογοήτευση;
«Η μεγαλύτερη απογοήτευση ήταν όταν ο κόσμος δεν αναγνώριζε την προσπάθεια που γινόταν από τους αιρετούς. Που περίμενε να γίνει ένα έργο και δικαίως το περίμενε. Αλλά δεν μπορούσε να γίνει, όχι επειδή εμείς δεν προσπαθήσαμε, αλλά επειδή υπήρχαν τεράστια οικονομικά προβλήματα και διοικητικά, που δεν μπορούσαμε σε τοπικό επίπεδο να αντιμετωπίσουμε».

- Ποιά ήταν εκείνα που θέλατε, που προσπαθήσατε και δεν έγιναν;
«Ηταν πολλά εκείνα που θα έπρεπε να έχουν γίνει και δεν έγιναν. Για παράδειγμα, βασικά έργα οδοποιίας, όπως ο δρόμος Καλαμάτα - Πύλος - Μεθώνη, η εκμετάλλευση και η αξιοποίηση του κάστρου της Μεθώνης, η δυνατότητα να εκμεταλλευτούμε καλύτερα το φυσικό κάλλος της περιοχής μας. Είναι ένα σύμπλεγμα προβλημάτων που ο δήμος μας δεν μπόρεσε να φέρει σε πέρας, τα οποία θεωρούσαμε στην αρχή ότι θα μπορούσαμε να κάνουμε».

- Το μεγαλύτερο έργο που κάνατε;
«Το σημαντικότερο έργο στην ευρύτερη περιοχή, παρότι είμαστε μικρός δήμος, είναι ότι υλοποιήσαμε το έργο του βιολογικού καθαρισμού και του συστήματος αποχέτευσης σ’ όλο το δήμο».

- Από τα ζητήματα που επιδιώξατε και δεν έγιναν, ήταν και η αξιοποίηση του αιολικού δυναμικού της περιοχής και το θέμα της διαχείρισης των σκουπιδιών.
«Η διαχείριση των σκουπιδιών είναι έτσι όχι μόνο για μένα, αλλά φαντάζομαι για τους περισσότερους που έχουν ασχοληθεί με την τοπική αυτοδιοίκηση. Παρά τις προσπάθειες 12 χρόνων το αποτέλεσμα είναι μηδενικό. Ξεκινάνε πάλι οι καινούργιοι δήμοι με το ίδιο πρόβλημα της διαχείρισης των στερεών αποβλήτων».

- Για τα αιολικά πάρκα;
«Πάντα πίστευα ότι η αιολική ενέργεια ήταν το μέλλον για την περιοχή μας και για την Ελλάδα. Και εκ των υστέρων προσπαθεί η κυβέρνηση να αναπτύξει τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Και ξαφνικά ενώ υπήρχε μια δυνατότητα στην περιοχή μας να γίνει ένα μικρό αιολικό πάρκο και να γίνει ο Δήμος Μεθώνης ο πρωτοπόρος στην ανάπτυξη της αιολικής ενέργειας, δυστυχώς, επειδή υπήρχαν αντιδράσεις από μια μικρή μειοψηφία κατοίκων και άλλων προσωπικών και ατομικών συμφερόντων, αυτό δεν έγινε εφικτό. Ελπίζω αυτό να ξεπεραστεί τώρα -και επειδή είχα μια επικοινωνία με την εταιρεία που είχε προτείνει να γίνει το αιολικό πάρκο στον Αγιο Νικόλαο - εξακολουθούν να προσπαθούν να το υλοποιήσουν. Νομίζω ότι κάποια στιγμή θα ωριμάσουμε και μεις ως κοινωνία και θα γίνει αποδεκτή μια τέτοια δυνατότητα ανάπτυξης στην περιοχή μας».

- Πιστεύετε ότι μπορεί να πετύχει ο "Καλλικράτης"; Χρειαζόταν;
«Θεωρώ ότι μπορούσε να γίνει κάπως διαφορετικά. Από την αρχή πίστευα ότι οι καποδιστριακοί δήμοι μ’ όλα τα προβλήματα που είχαν, ήταν ένα πετυχημένο εγχείρημα. Αν μπορούσαν να γίνουν κάποιες συνενώσεις για τους πολύ μικρούς δήμους, καλύτερο αποτέλεσμα θα είχαμε. Αν ξεκινούσαμε με τις συνενώσεις - κάτι παρόμοιο μ’ αυτό που είχε προτείνει ο Σκανδαλίδης όταν ήταν υπουργός Εσωτερικών - με τις συμπολιτείες. Αντί να καταργηθούν οι δήμοι, μπορούσε να γίνει μια συνένωση υπηρεσιών (τεχνικές - οικονομικές - διαχείριση στερεών αποβλήτων) για τους μικρούς δήμους. Αυτά μπορούσαν να γίνουν είτε με συμπράξεις, είτε με προγραμματικές συμβάσεις».

- Ένα τελευταίο. Τι περιμένετε από το νέο δήμο Πύλου - Νέστορος να κάνει για την περιοχή;
«Εχω προτείνει και θα συνεχίζω να πιέζω, για εκείνα που εμείς δεν μπορέσαμε να πετύχουμε, να συνεχιστεί η προσπάθεια. Ο δρόμος Καλαμάτα - Πύλος - Μεθώνη. Δεν είναι δυνατόν να έχουμε ανάπτυξη εδώ, όταν ο δρόμος έχει γεωμετρικά χαρακτηριστικά του 1830. Δεν μπορεί να μην υπάρχουν λιμενικές εγκαταστάσεις στη Μεθώνη. Είναι από τα προβλήματα που αντιμετωπίσαμε, εξαιτίας των δυσκολιών που υπάρχουν με τις συναρμόδιες αρμοδιότητες των υπουργείων και των υπηρεσιών, είναι δύσκολο να γίνει κάτι για να βελτιωθεί η λιμενική υποδομή της Μεθώνης. Πρέπει οπωσδήποτε να πάμε στην τρίτη φάση του βιολογικού καθαρισμού και των συστημάτων αποχέτευσης, ώστε όλος ο δήμος να συνδεθεί με την αποχέτευση και το βιολογικό καθαρισμό. Οπωσδήποτε πρέπει να γίνει μια προσπάθεια να αξιοποιηθεί, να αναδειχθεί το κάστρο της Μεθώνης».

- Μαζί με τα άλλα κάστρα της περιοχής και τα ανάκτορα του Νέστορα...
«Μαζί με τα άλλα κάστρα και είναι μια ευκαιρία να γίνει τώρα ένας τόπος προορισμού η επίσκεψη των κάστρων της Μεθώνης, της Κορώνης και της Πύλου μαζί με τα ανάκτορα του Νέστορα. Αυτό μπορεί να γίνει ένας πόλος έλξης για πολλούς επισκέπτες στην περιοχή μας. Πετύχαμε πολλά, αλλά είναι αρκετά εκείνα που πρέπει να γίνουν στο μέλλον. Κι ελπίζουμε ο “Καλλικράτης“ τώρα να είναι πιο αποτελεσματικός από τον “Καποδίστρια“».
 
Συνέντευξη στον Γιάννη Σινάπη "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 23/01/2011

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου