Προσθήκη λεζάντας |
Την Πέμπτη, στις 12 το μεσημέρι, θα τελεστεί από τον Ιερό Ναό Μεταμόρφωσις Σωτήρος η εξόδιος ακολουθία για τον εφοπλιστή Βασίλη Κωνσταντακόπουλο, ο οποίος άφησε την τελευταία του πνοή την Τρίτη σε ηλικία 76 ετών.
Η οικογένεια παρακαλεί αντί στεφάνων να γίνουν δωρεές στο Ίδρυμα ΘΩΡΑΞ - Κέντρο Ερευνών Εντατικής και Επείγουσας Ιατρικής Θώρακος, (τηλ.210 7222934, στον αριθμό λογαριασμού της τράπεζας Citibank: 5500063302 (ΙΒΑΝ: GR82 0840 1040 0000 0550 0063 302).
Ο ευπατρίδης του επιχειρείν, ευρέως γνωστός με το προσωνύμιο «καπετάν Βασίλης», έχασε τη μάχη με τη ζωή την Τρίτη το πρωΐ.
Ο Βασίλης Κωνσταντακόπουλος γεννήθηκε το 1935 στο Διαβολίτσι της Μεσσηνίας.Το 1948 ήρθε στην Αθήνα και έκανε διάφορες δουλειές μέχρι το 1953 όταν και μπαρκάρισε για πρώτη φορά. Από τότε εξελίχθηκε σε όλες τις βαθμίδες της ναυτικής ιεραρχίας.
Σε ηλικία 27 ετών ο Βασίλης Κωνσταντακόπουλος αγόρασε με δάνειο ένα μικρό φορτηγό πλοίο. Το 1974 ιδρύει την εταιρεία Costamare Shipping SΑ. Κατά τη ναυτιλιακή κρίση, την περίοδο 1982 - 1984, o Βασίλης Κωνσταντακόπουλος αγοράζει οκτώ πλοία σε πολύ χαμηλή τιμή. Μετά τη χρεοκοπία της εταιρείας τακτικών γραμμών Ελληνικής του Γρηγορίου Καλλιμανόπουλου, προσλαμβάνει το εξειδικευμένο προσωπικό της και εισέρχεται στην αγορά των τακτικών γραμμών, ως ναυλωτής πλοίων σε εταιρείες που εξυπηρετούσαν ήδη τις γραμμές. Στα επόμενα είκοσι χρόνια η εταιρία αναπτύσσεται σημαντικά ανανεώνοντας τακτικά τον στόλο της. Το έτος 2000, η Costamare διαχειριζόταν 35 πλοία, των οποίων η μεταφορική ικανότητα έφθανε το 1.560.000 dwt.
Το 2005 ο Βασίλης Κωνσταντακόπουλος, ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να επενδύσει περίπου 1 δισ. ευρώ για την κατασκευή 4 ξενοδοχειακών μονάδων, δύο γηπέδων γκολφ, και άλλων τουριστικών και αθλητικών εγκαταστάσεων σε δύο παραθαλάσσιες εκτάσεις στην περιοχή της Πύλου συνολικού εμβαδού 2.700 στρεμμάτων περίπου.
Κατάφερε έτσι να δημιουργήσει έναν από τους μεγαλύτερους και πολυτελέστερους τουριστικούς προορισμούς στη Μεσόγειο δημιουργώντας στην πατρίδα του τη Μεσσηνία το Costa Navarino που υλοποιήθηκε μετά από 25 χρόνια προσπαθειών λόγω της ελληνικής γραφειοκρατίας. Πρόκειται για μία «επένδυση μαμούθ» το ύψος της οποίας ξεπέρασε τελικά τα 1,2 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με ένα αφιέρωμα της Lloyd's List (2004) ο Βασίλης Κωνσταντακόπουλος ονομάστηκε «Greek King of Containers», καθώς τον Ιούνιο του 2007 η εταιρία του Costamare διέθετε 51 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Επίσης, το 2009 σε εκδήλωση που έλαβε χώρα στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθήνας επτά Επιμελητήρια της Πελοποννήσου τίμησαν τον Βασίλη Κωνσταντακόπουλο για την προσφορά του στην ανάπτυξη της Μεσσηνίας και της Πελοποννήσου.
Σπουδαίος άνθρωπος
"Η Μεσσηνία, η Πελοπόννησος, η Ελλάδα έχασαν τον καπετάνιο που ήξερε να παλεύει στη ζωή και να προσφέρει στον Τόπο" αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο πρόεδρος της ΝΔ, Αντώνης Σαμαράς συμπληρώνοντας πως υπήρξε ένας γνήσιος πατριώτης που συμμετείχε στους εθνικούς αγώνες.
Ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος Γιώργος Τσακίρης χαρακτήρισε στο ΣΚΑΪ και την "Πρώτη Γραμμή τον Βασίλη Κωνσταντακόπουλο "χαρισματικό, εξαιρετικό άνθρωπο και μεγάλο οραματιστή".
"Φόρος τιμής για τον Βασίλη Κωνσταντακόπουλο, η ανάδειξη της Μεσσηνίας από το National Geographic ως έναν από τους μεγάλους τουριστικούς προορισμούς" επισήμανε ο κ. Τσακίρης αναφερόμενος στο Costa Navarino.
Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Πύλου Δημήτρης Καφαντάρης τόνισε ότι έφυγε ένας "άνθρωπος που επένδυσε στην περιοχή με όραμα για να δει αυτόν τον τόπο πολύ ψηλά".
Αποσπάσματα από την συνέντευξη του καπετάνιου για το Costa Navarino στο ΣΚΑΪ:
«Μου πήρε 28 χρόνια από τη ζωή μου η αγορά γης»
«Αυτή η μονάδα δεν έχει γίνει για να κονομήσουμε. Μου έχει πάρει 28 χρόνια από τη ζωή μου η αγορά της γης. Αν ήθελα να κάνω για να κονομήσω θα είχα φτιάξει σε άλλα μέρη πράγματα. Σας δίνω το λόγο της τιμής μου δεν έχω ούτε ένα οικόπεδο σε κανένα μέρος της Ελλάδος, ό,τι αγόρασα, αγόρασα εκεί και σε συγκεκριμένα μέρη της Μεσσηνίας. Δεν έχω ούτε ένα οικόπεδο πάρει».
Για τη γραφειοκρατία που αντιμετώπισε:
«Υπογραφές για να κάνεις μια επένδυση στην Ελλάδα χρειάζονται πάρα πολλές γιατί πρώτα -πρώτα ο ένας φοβάται τον άλλον, φοβούνται να πάρουν ευθύνες, έτσι είναι η νομοθεσία μας, χρειάζονται πάρα πολλές υπογραφές. Το μόνο που δεν είναι σωστό είναι ο χρόνος που λένε ότι πήρε για να κάνω αυτή την επένδυση. Η νομοθεσία για την ΠΟΤΑ ήταν καινούργια, έγινε το 1996 αλλά είχε πολλές ατέλειες για να ετοιμαστεί περάσανε χρόνια. Σίγουρα υπάρχει γραφειοκρατία στην Ελλάδα και υπάρχει μεγάλη και εύχομαι να τελειώσει αλλά όχι αυτό που λένε 15 και 20 χρόνια. Το ότι χρειάζονται αυτές οι υπογραφές ναι χρειάζονται αλλά μπορούν να συγκεντρωθούνε σε λιγότερο χρόνο απ' ότι έκανα εγώ.»
"skai.gr" 25/01/2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου