Δεν τίθεται αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Μεσσηνίας Χρήστο Μαλαπάνη, ζήτημα περικοπής του φυσικού αντικειμένου του έργου της Ολυμπίας Οδού, και συγκεκριμένα μετά τον Πύργο.
Αυτό απάντησε χθες σε επισήμανση για τη συνάντηση που είχαν τις προηγούμενες ημέρες στο υπουργείο Υποδομών ο αντιπεριφερειάρχης Ηλείας Χαράλαμπος Καφύρας μαζί με αντιπροσωπεία παραγόντων της περιοχής, όπου ενημερώθηκαν ότι υπάρχει αίτημα των εταιρειών που απαρτίζουν τον παραχωρησιούχο της Ολυμπίας Οδού να σταματήσουν οι εργασίες από την Πάτρα και κάτω.
Αυτό απάντησε χθες σε επισήμανση για τη συνάντηση που είχαν τις προηγούμενες ημέρες στο υπουργείο Υποδομών ο αντιπεριφερειάρχης Ηλείας Χαράλαμπος Καφύρας μαζί με αντιπροσωπεία παραγόντων της περιοχής, όπου ενημερώθηκαν ότι υπάρχει αίτημα των εταιρειών που απαρτίζουν τον παραχωρησιούχο της Ολυμπίας Οδού να σταματήσουν οι εργασίες από την Πάτρα και κάτω.
Δεν αλλάζει ο άξονας
Ο κ. Μαλαπάνης υπογράμμισε ότι η σύμβαση παραχώρησης έχει συγκεκριμένο φυσικό αντικείμενο και είναι το Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα. Το μόνο ζήτημα που έχει προκύψει είναι ένα τμήμα, το οποίο παρουσιάζει αδυναμία κατασκευής για περιβαλλοντικούς λόγους, οι οποίοι προέκυψαν εκ των υστέρων. Πρόκειται για ένα τμήμα περίπου 20 χλμ. στην περιοχή του Καϊάφα. «Είναι εκείνο το κομμάτι για το οποίο περιμένουμε από την Πολιτεία να κάνει την πρότασή της: θα είναι μηδενική, δηλαδή να αφήσουμε το κομμάτι σε αυτό το σημείο όπως έχει ή θα είναι μια άλλη χάραξη εκτός πεδίου. Ακόμα περιμένουμε την Πολιτεία να πει τι θα γίνει σε αυτά τα 20 χλμ. Από εκεί και πέρα, οι γενικότερες δυσκολίες που υπάρχουν με τη χρηματοδότηση του έργου, και συνδέονται με τη γενικότερη οικονομική κατάσταση της χώρας μας, ούτε μπορούν να αγνοηθούν αλλά ούτε μπορούν να οδηγήσουν και σε ακύρωση της εργολαβίας, είτε από την Πάτρα και κάτω είτε από τον Πύργο και κάτω. Αυτά για να αλλάξουν πρέπει να περάσουν από τη Βουλή των Ελλήνων», πρόσθεσε ο κ. Μαλαπάνης.
Χρηματοδότηση
Στη συνέχεια, παρατήρησε πως αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις, όχι για να περιορισθεί το φυσικό αντικείμενο, αλλά για να εξασφαλισθεί η χρηματοδότηση: «Αν από τις εταιρείες τίθεται θέμα περιορισμού του φυσικού αντικειμένου, δεν μπορεί κανένα υπουργείο να το αποφασίσει και κανένα υπουργείο να το ακυρώσει. Το φυσικό αντικείμενο της σύμβασης παραχώρησης έχει ψηφιστεί από τη Βουλή με σημαντική πλειοψηφία. Ξέρω, λοιπόν, ότι γίνεται μια ολόκληρη διαδικασία και η οποία θα έχει ένα άμεσο στάδιο, όπου το κράτος θα εγγυηθεί κάποιες χρηματοδοτήσεις προς τους παραχωρησιούχους για να διευκολύνει τις τράπεζες και μέσα σε 6 μήνες θα πρέπει να έχει ξεκαθαρίσει τα θέματα των συμβάσεων. Άρα δεν μπορούμε να συζητάμε για οποιοδήποτε θέμα αλλοίωσης της σύμβασης, διότι κατά τη δική μου γνώμη δεν έχει τεθεί τέτοιο θέμα προς συζήτηση αυτή τη στιγμή. Μπορεί οι τεχνικές εταιρείες να το θέλουν, αλλά δε γίνεται συζήτηση αυτή τη στιγμή με το υπουργείο για να αλλάξει το φυσικό αντικείμενο. Γίνεται συζήτηση για να υπάρξει εγγύηση του κράτους για τη χρηματοδότηση των εταιρειών και μέσα σε ένα εξάμηνο μετά να ληφθούν οι όποιες αποφάσεις, αν ληφθούν. Νομίζω ότι είναι ξεκάθαρη η θέση του υπουργείου όπως έχει διατυπωθεί μέχρι στιγμής, και ο άξονας προβλέπεται να γίνει μέχρι την Τσακώνα. Εξάλλου, τη νόημα έχει να σταματήσεις έναν οδικό άξονα στον Πύργο;», κατέληξε ο κ. Μαλαπάνης.
Της Βίκυς Βετουλάκη "ΘΑΡΡΟΣ" 17/05/2011
Εκείνο που με ανησυχεί είναι το "Δεν τίθεται αυτή τη στιγμή ζήτημα περικοπής του φυσικού αντικειμένου του έργου της Ολυμπίας Οδού, και συγκεκριμένα μετά τον Πύργο" που ανέφερε ο κύριος Μαλαπάνης. Αυτή τη στιγμή, όχι αλλά....
Λεφτά υπάρχουν ή........
Κώστας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου