Τετάρτη 3 Αυγούστου 2011

ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΟΣΟΥΗΔΟ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ ΜΠ. ΤΣΟΚΑ Ταινία - πορτρέτο για τον καθηγητή Πέτρο Θέμελη


Ξεκινούν τις επόμενες μέρες στην Αρχαία Μεσσήνη, γυρίσματα για την δημιουργία ταινίας - πορτρέτου για τον καθηγητή Αρχαιολογίας Πέτρο Θέμελη και την τεράστια προσφορά του στην ανασκαφή και ανάδειξη της Αρχαίας Μεσσήνης.
Τα γυρίσματα θα κάνει αφιλοκερδώς ο Ελληνοσουηδός σκηνοθέτης Μπάμπης Τσόκας, ο οποίος κατάγεται από την Πρέβεζα, αγαπάει όμως ιδιαίτερα τη Μεσσηνία και έχει ήδη γυρίσει μια ταινία για το οδοιπορικό “Οι δρόμοι της ελιάς“ στην Σκανδιναβία.
Ο Μπάμπης Τσόκας λίγο πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα μας μίλησε για την ταινία που θα γίνει με τη στήριξη του Δήμου Μεσσήνης, της Μεσσηνιακής Αμφικτιονίας, της Εταιρείας Μεσσηνιακών Σπουδών, του Σωματείου “Διάζωμα“, του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας και της Costa Navarino. Χορηγός Επικοινωνίας θα είναι η “Ελευθερία“.

«Ξεκινάω την ταινία έχοντας στο μυαλό μου τα λόγια του θρύλου της φωτογραφίας του κινηματογράφου Γκούναρ Φίσερ, που έλεγε ότι η Μεσσηνία ολόκληρη έχει ένα μοναδικό φως. Αυτός ο θρύλος, ο ιππότης Γκούναρ Φίσερ έφυγε από τη ζωή πρόσφατα έχοντας συμπληρώσει έναν αιώνα ζωής.
Τράβηξε τις πιο φημισμένες εικόνα στην ιστορία του παγκόσμιου κινηματογράφου όπως “Η έβδομη σφραγίδα“, “Οι αγριοφράουλες“, “Το καλοκαίρι με τη Μόνικα“, “Το μάτι του διαβόλου“ κ.α. Εγινε παγκοσμίως γνωστός για μακρόχρονη συνεργασία του με τον Ινγκαρ Μπέργκαν και με το Γάλλο σκηνοθέτη Τατί. Οι σκηνές του Φίσερ αποτελούν μαθήματα και πρότυπα σε όλες τις σχολές του παγκόσμιου κινηματογράφου» μας λέει ο Ελληνας σκηνοθέτης Μπάμπης Τσόκας που υπήρξε μαθητής του Μπέργκαν στην Ακαδημία Κινηματογράφου της Στοκχόλμης και συνεργάτης του Φίσερ.
«Ο Φίσερ ήταν θαυμαστής της Αρχαίας Ελλάδας, ενώ σε μεγάλη ηλικία αποφάσισε να επισκεφθεί πρώτη φορά τη χώρα μας αν και τον είχα προσκαλέσει πολλές φορές. Τον πήρα μαζί μου τον Μάιο μήνα στην πόλη απ’ όπου κατάγομαι την Πρέβεζα και επισκεφτήκαμε κι άλλα μέρη και φυσικά τη Μεσσηνία όπου μας φιλοξένησε ο φίλος μου και συμπατριώτης σας Θανάσης Ψαρούλης. Στη Μεσσηνία ενθουσιάστηκε με την φύση της, τους αρχαιολογικούς χώρους και τα κάστρα της. Ελεγε ότι η Μεσσηνία έχει τη μαγεία του φωτός. Κι ο ίδιος λάτρευε το φως, αφού μ’ αυτό δούλευε σ’ όλη του τη ζωή και είναι αυτό που αναζητούν σε όλη τους τη ζωή οι ζωγράφοι, φωτογράφοι, οπερατέρ. Είναι το φως σε όλες του τις αποχρώσεις που μεταφέρει όλα τα μηνύματα της εικόνας. Για το φως αυτό της Μεσσηνίας συζητούσε πάντα ο Γκούναρ Φίσερ στους καλλιτεχνικούς κύκλους της Σουηδίας και θυμάμαι πάντα να λέει ότι στη Μεσσηνία όπου κι αν στήσεις την κάμερα μπορείς να γυρίσεις ταινία... χωρίς σενάριο».
Η άποψη του Φίσερ για τη Μεσσηνία είναι η ίδια με του Μπάμπη Τσόκα που τονίζει: «Με εντυπωσίασε και μένα η Μεσσηνία, πάντα είχα στο μυαλό μου τα λόγια του για το μαγικό της φως.
Μου δόθηκε η ευκαιρία και γύρισα ταινία το οδοιπορικό “Οι δρόμοι της ελιάς“ στην Σκανδιναβία συμπεριλαμβάνοντας και πολλές σκηνές από τη Μεσσηνία. Επισκέφτηκα πολλές φορές την Αρχαία Μεσσήνη, που είναι ένας χώρος που σε μαγνητίζει και σε εμπνέει. Εκεί είδα όλο το μεγαλείο της Ελλάδας, συναντήθηκα με τον καθηγητή Πέτρο Θέμελη και αποφασίσαμε να γυρίσω μια ταινία μεγάλου μήκους για τη ζωή του και το έργο του στην Αρχαία Μεσσήνη. Ως Ελληνας είναι το μόνο που μπορώ να προσφέρω και να προβάλω αφιλοκερδώς το τεράστιο αυτό ανασκαφικό και αναστηλωτικό έργο της Αρχαίας Μεσσήνης. Πάντα θα έχω οδηγό τα λόγια και τις σκέψεις του Γκούναρ Φίσερ για τη Μεσσηνία».

"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 03/08/2011

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου