Οι τράπεζες θέλουν να γίνει έως την Πάτρα, το υπουργείο μέχρι τον Πύργο κι εμείς ζητάμε να γίνει ως την Τσακώνα»: Αυτό είναι το συμπέρασμα για το έργο της Ολυμπίας Οδού, που προέκυψε κατά τη χθεσινή ευρεία σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών και το οποίο μας μεταφέρθηκε με χαρακτηριστικό τρόπο από Μεσσήνιους παράγοντες. Στη συνάντηση επιβεβαιώθηκε ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με τις τράπεζες που ζητούν να σταματήσει το έργο, γιατί δεν τους συμφέρει με το υφιστάμενο χρηματοοικονομικό μοντέλο. Διαψεύστηκε, παράλληλα, ότι ο περιμετρικός της Καλαμάτας έχει σχέση με το έργο στο τμήμα Τσακώνα - Καλό Νερό.
Βουλευτές και αυτοδιοικητικοί της Μεσσηνίας και της Περιφέρειας Πελοποννήσου απαίτησαν ο δρόμος να ολοκληρωθεί έως την Τσακώνα, όπως προβλέπεται στη σύμβαση παραχώρησης. Ο αρμόδιος υφυπουργός Γιάννης Μαγκριώτης εξέφρασε τη βούληση του υπουργείου για την ολοκλήρωση της Ολυμπίας, αν και επεσήμανε όλα τα δυσμενή δεδομένα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, οι τράπεζες είναι που θέλουν πιο έντονα να φύγουν από τη συγκεκριμένη σύμβαση παραχώρησης, για αρκετούς λόγους, γιατί με τα δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί χάνουν - οπότε πιέζουν με τη στάση τους αυτή για την αύξηση των επιτοκίων, τα οποία θεωρούν χαμηλά στη σύμβαση που έχουν υπογράψει. Οι τράπεζες επικαλούνται τις καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις, τις δικαστικές αποφάσεις, όπως αυτή του Συμβουλίου της Επικρατείας για την ακύρωση της χάραξης από το Σαμικό μέχρι τη Νέδα, και τα μειωμένα έσοδα λόγω του κινήματος "Δεν πληρώνω" αλλά και της ύφεσης.
Το υπουργείο, σύμφωνα με τον κ. Μαγκριώτη, θέλει να κατασκευαστεί ολοκληρωμένο το έργο, όπως το προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης, ενώ ο ίδιος και τα υπηρεσιακά στελέχη εκτίμησαν πως οι κατασκευαστές θέλουν να γίνει το έργο γιατί έχουν δεσμεύσει χρήματα κι έχουν δώσει εγγυητικές επιστολές. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν, οι τράπεζες έχουν δώσει μέχρι τώρα μόνο το 25% των χρημάτων που απαιτούνται.
ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ
Ο βουλευτής Δημήτρης Κουσελάς σε δήλωσή του στην "Ε" είπε ότι «η Ολυμπία Οδός είναι ο πιο βασικός οδικός άξονας της Πελοποννήσου» και σημείωσε: «Δεν μπορεί να σταματήσει για οποιοδήποτε λόγο. Υπονομεύεται η χρησιμότητα του δρόμου.
Κάποιος που θα θέλει να ταξιδέψει στη Δυτική Πελοπόννησο δε θα το κάνει αν δε γίνει το έργο. Χάνει το ίδιο το έργο αν έχει τυφλή απόληξη. Είμαστε αποφασισμένοι να συνδράμουμε τις διαπραγματεύσεις του υπουργείου και το έργο να προχωρήσει, όπως έχει προγραμματιστεί και κυρωθεί με τη σύμβαση παραχώρησης».
Ο Οδυσσέας Βουδούρης σε γραπτή του δήλωση παρατήρησε ότι «η ολοκλήρωση του έργου πρέπει να θεωρηθεί αδιαπραγμάτευτη από την πλευρά των δημόσιων αρχών» και τόνισε: «Ο άξονας Πάτρα - Καλαμάτα, μέσω Πύργου - Τσακώνας, ακόμα και αν υιοθετηθεί η εκδοχή της "μηδενικής λύσης" στο πέρασμα του Καϊάφα, είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη της Μεσσηνίας αλλά και ολόκληρης της Πελοποννήσου. Παρά τη διοικητική διαίρεση της Πελοποννήσου σε δυο Περιφέρειες, η γεωγραφική, ιστορική, πολιτιστική και οικονομική ενότητα της Πελοποννήσου δεν παύει να υφίσταται και θα πρέπει να ενισχυθεί στο μέλλον. Δύο οδικοί άξονες είναι απαραίτητοι για να εξασφαλιστεί η ενότητα της διαιρεμένης Πελοποννήσου: Ο άξονας Κόρινθος - Πάτρα και ο άξονας Πάτρα - Καλαμάτα. Το γεγονός ότι ο πρώτος προσφέρεται για υψηλότερη και άμεση κερδοφορία για τους αναδόχους - εργολάβους δεν σημαίνει ότι η Πολιτεία πρέπει να αμελήσει τον δεύτερο».
Ο βουλευτής Γιάννης Λαμπρόπουλος αφού υπενθύμισε, πρώτον, ότι η σύμβαση παραχώρησης κυρώθηκε στη Βουλή τον Ιούλιο του 2007, δεύτερον την καταγγελία του στη Βουλή το Δεκέμβριο του 2010 ότι οι τράπεζες για οικονομικούς λόγους δημιουργούν προβλήματα και επιδιώκουν την ακύρωση της σύμβασης από το 2009 και μετά την οικονομική κρίση, και τρίτον την πρόθεση του υπουργού Δ. Ρέππα να σταματήσει ο δρόμος στον Πύργο και να κατευθυνθεί προς την Ολυμπία, ανέφερε: «Στη σημερινή συνάντηση που τον υφυπουργό Υποδομών κ. Μαγκριώτη επιβεβαιώθηκαν πλήρως οι φόβοι μου, αφού μας έγινε γνωστό ότι οι τράπεζες επιδιώκουν να αποσυρθούν, παρά το ότι η θέση του υπουργείου είναι να κατασκευαστεί το τμήμα από την Πάτρα μέχρι την Τσακώνα».
Σημείωσε επίσης ότι «θέλουν οι τράπεζες, κατά τη γνώμη μου, να χρηματοδοτήσουν το τμήμα Κόρινθος - Πάτρα, που είναι το φιλέτο γι’ αυτές από πλευράς εισπράξεων, και διαπραγματεύονται το τμήμα Πάτρα -Πύργος με αποκλεισμό του τμήματος Πύργος - Τσακώνα που δεν θα είναι προσοδοφόρο λόγω μικρότερης κυκλοφορίας. Ζήτησα από τον κ. Μαγκριώτη να μην αλλάξει η κυβέρνηση τίποτα από την ισχύουσα και ψηφισθείσα σύμβαση από τη Βουλή και να κατασκευαστεί ο άξονας όπως προβλεπόταν από το 2007. Για την Πελοπόννησο, τη Δυτική Ελλάδα και τη Μεσσηνία ο δρόμος αυτός σε συνδυασμό με αυτόν της Τρίπολης - Καλαμάτας, που τέλος του χρόνου ουσιαστικά τελειώνει, θα φέρει εκρηκτική οικονομική ανάπτυξη και πρόοδο. Είμαστε ανυποχώρητοι, δεν συζητάμε και δεν διαπραγματευόμαστε τίποτα. Θέλουμε την κατασκευή του τμήματος Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα, όπως είχε σχεδιαστεί».
Ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης είπε χαρακτηριστικά ότι «δεν κάνουμε οποιαδήποτε άλλη συζήτηση πέραν της ολοκλήρωσης του έργου. Δεν θα επιτρέψουμε να συνεχιστεί η εγκατάλειψη της Πελοποννήσου, η οποία διαχρονικά είχε ελάχιστη συμμετοχή από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Πέρα από τα χρηματοοικονομικά στοιχεία και τα προβλήματα που υπάρχουν, εμείς ζητάμε την ολοκλήρωση του έργου γιατί ο συγκεκριμένος οδικός άξονας αποτελεί σημαντικότατο άξονα ανάπτυξης για την Περιφέρειά μας. Για το λόγο αυτό ζητάμε την ολοκλήρωση των υποδομών της Πελοποννήσου μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα». Ο περιφερειάρχης πρόσθεσε ότι απαίτηση της Περιφέρειας είναι η ολοκλήρωση και των δύο μεγάλων αναπτυξιακών οδικών αξόνων σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, μαζί με την περιμετρική οδό της Καλαμάτας. Εξέφρασε επίσης την πολιτική του θέση για μια ενιαία γεωγραφική και διοικητική Πελοπόννησο, επισημαίνοντας ότι «η ολοκλήρωση της Ολυμπίας Οδού αποτελεί μια αναγκαιότητα που συμβάλλει στην πολιτική αυτή διεκδίκηση».
Ο δήμαρχος Καλαμάτας Παναγιώτης Νίκας, αφού ανέφερε ότι «εκφράστηκε η βούληση από την πλευρά του υπουργείου για την ολοκλήρωση του δρόμου», σημείωσε: «Εκτιμώ όμως ότι δε στηρίζεται στην πραγματικότητα και σε δεδομένα εξόχως δυσμενή όπως είναι τα χρηματοοικονομικά και δικαστικά (η απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας για τα 23 χλμ. από Σαμικό έως Νέδα). Πρέπει να περιμένουμε τα Χριστούγεννα, που θα ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες - και μιλάμε για το διεθνές τραπεζικό περιβάλλον. Εθεσα με επιμονή αν ο περιμετρικός της Καλαμάτας συνδέεται με το έργο Τσακώνα - Καλό - Νερό. Διαψεύστηκε ότι υπάρχει αλληλοσύνδεση, αλληλοσχέση. Η μείωση των διοδίων κατά 50% που ετοιμάζεται για τα υπό κατασκευή τμήματα των εθνικών οδών δεν αφορά τον αυτοκινητόδρομο Τρίπολη - Καλαμάτα. Μας ενημέρωσαν ότι ο αυτοκινητόδρομος έως το "Πράκτικερ" θα παραδοθεί "πακέτο" στο τέλος του χρόνου (του 2011, μαζί και το Παραδείσια - Τσακώνα), με παράκαμψη στο σημείο της μεγάλης κατολίσθησης, όπου θα φτιαχτεί η τοξωτή γέφυρα.
Για τον περιμετρικό της Καλαμάτας είναι καλύτερη η κατάσταση απ’ ό,τι ήταν το προηγούμενο διάστημα».
Ο δήμαρχος Πύλου - Νέστορος Δημήτρης Καφαντάρης είπε ότι «η Ολυμπία πρέπει να ολοκληρωθεί όπως είναι η σύμβαση παραχώρησης» και παρατήρησε: «Οποιαδήποτε άλλη αλλαγή βλάπτει τα συμφέροντα της Μεσσηνίας και δε λειτουργεί αναπτυξιακά για τον τόπο μας. Θα διεκδικήσουμε όλοι μαζί σαν μια γροθιά τη συνέχιση της προσπάθειας για την ολοκλήρωση του έργου. Η Μεσσηνία είναι ριγμένη από μεγάλα έργα -ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος-, γι’ αυτό και είμαστε καχύποπτοι στις εξαγγελίες και διεκδικούμε την ολοκλήρωση της Ολυμπίας. Παρά την απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας μπορούμε να διεκδικήσουμε και να γίνει τροποποίηση της απόφασης και να πάμε στη μηδενική λύση στα 8 χλμ. του Καϊάφα».
Στη σύσκεψη παρέστησαν ακόμη, η βουλευτής Μεσσηνίας Νάντια Γιαννακοπούλου, οι αντιπεριφερειάρχες Μεσσηνίας Παναγιώτης Αλευράς, Κορινθίας Γιώργος Δέδες, Ντίνα Νικολάκου και Απόστολος Παπαφωτίου, οι δήμαρχοι Μεσσήνης Στάθης Αναστασόπουλος, Οιχαλίας Φίλιππος Μπάμης και Δυτικής Μάνης Δημήτρης Γιαννημάρας, ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας στο Περιφερειακό Συμβούλιο Δημήτρης Δράκος, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κορινθίας Βασίλης Νανόπουλος, υπηρεσιακοί παράγοντες της Περιφέρειας Πελοποννήσου, και από το υπουργείο ο γ.γ. Σέργιος Λαμπρόπουλος και ο προϊστάμενος της υπηρεσίας για τα έργα Πελοποννήσου Γιάννης Καρνέσης.
"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 04/08/2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου