Με ιδιαιτέρως γοργούς ρυθμούς προχωρά η κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου Τσακώνας – Καλαμάτας, σύμφωνα με όσα μας είπε στέλεχος της παραχωρησιούχου κοινοπραξίας. Από πέρσι μέχρι φέτος έχει ολοκληρωθεί τμήμα του δρόμου που ξεπερνά τα 15 χιλιόμετρα με τις παραπλεύρους οδούς, όλα τα σοβαρά τεχνικά έργα μέχρι τον κλάδο της Σπερχογείας, έχει τελειώσει ο ηλεκτροφωτισμός, έχει προχωρήσει η κατασκευή των μετωπικών και πλευρικών διοδίων στο Πήδημα, ενώ εξελίσσονται οι διαδικασίες κατασκευής του Σταθμού Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων και του Κέντρου Ελέγχου Στάθμευσης στα Αρφαρά. Απομένουν, δε, μόνο οι διαγραμμίσεις.
Από την άλλη πλευρά, σε φάση ολοκλήρωσης βρίσκεται η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου έως και τον κλάδο της Σπερχογείας, που θα επιτρέπει την έξοδο προς το Praktiker και τη Μεσσήνη, αντίστοιχα. Όπως μας επισημάνθηκε, αν όλα πάνε καλά και δεν υπάρξουν επιπλοκές, το συγκεκριμένο τμήμα αναμένεται να έχει τελειώσει έως την άνοιξη.
Από Σπερχογεία προς περιμετρικό Από τον κλάδο της Σπερχογείας έως και τον κόμβο Καρέλια έχουν προχωρήσει οι επιτάξεις, ενώ έχει ξεκινήσει η κατασκευή κάποιων τεχνικών έργων. Σε εκκρεμότητα βρίσκεται η συμπληρωματική απαλλοτρίωση στην περιοχή της ΔΕΗ, εκεί που ο νέος αυτοκινητόδρομος συναντάται με την υφιστάμενη εθνική οδό, ενώ πρόσφατα έγινε και η παρακατάθεση της αρχικής απαλλοτρίωσης έως τον κόμβο Καρέλια. Πλέον αναμένεται η σχετική δημοσίευση σε ΦΕΚ και από τα μέσα Ιανουαρίου (και προς το τέλος) να εντατικοποιηθούν τα έργα και σε αυτό το τμήμα, με εξαίρεση την παραλλαγή της χάραξης στη ΔΕΗ, όπου υπάρχει η συμπληρωματική απαλλοτρίωση. Θα αρχίσουν τα έργα κατάληψης χώρων, ενώ οι χωματουργικές εργασίες κατά την άνοιξη, αν φυσικά το επιτρέψουν και οι καιρικές συνθήκες. Εξάλλου, την προηγούμενη εβδομάδα έγινε παρακατάθεση της αρχικής απαλλοτρίωσης για το τμήμα της συνέχειας από τον κόμβο του Καρέλια. Αναμένεται και η δημοσίευση αυτού στο ΦΕΚ, προκειμένου να προκύψουν οι ιδιοκτησίες στις οποίες θα γίνει κατάληψη του χώρου. Στο ερώτημα που θέσαμε, αν η συζήτηση στο Εφετείο, στις 20 Φεβρουαρίου, καθυστερεί την πορεία του έργου, η απάντηση ήταν αρνητική: «Δε μας φέρνει πολύ πίσω, αφού αφορά καθορισμό τιμών, αλλά εξαρτάται και από το πώς θα προχωρήσει η απαλλοτρίωση». Ζητήσαμε περισσότερα στοιχεία για το τι μέλλει γενέσθαι, αλλά όπως μας αναφέρθηκε, θα ακολουθηθεί η διαδικασία των διοικητικών αποβολών και δε θα αναμένεται η συζήτηση στο Δικαστήριο.
«Δεν υπάρχει πρόβλημα χρηματοδότησης Όσον αφορά στη χρηματοδότηση του έργου, επίσης δεν υπάρχει πρόβλημα, ενώ για το αν υπάρχει περίπτωση καθυστέρησης του χρονοδιαγράμματος για το τμήμα έως τη Σπερχογεία, επισημάνθηκε μια πιθανή καθυστέρηση λόγω των γεωλογικών προβλημάτων στην περιοχή του Παμίσου, όπου αναμένεται η ολοκλήρωση κάποιων καθιζήσεων και να επιτραπεί από τους μελετητές η κατασκευή ενός τμήματος μήκους 200 μέτρων. Ένα ακόμη ζήτημα, που ίσως να καθυστερήσει την παράδοση του συγκεκριμένου τμήματος, είναι μία ιδιοκτησία που βρίσκεται στην περιοχή. Για αυτή αναμένεται η έκδοση δικαστικής απόφασης για τη διοικητική αποβολή, θέμα που συζητήθηκε στις 6 Δεκεμβρίου σε δικαστήριο της Καλαμάτας.
Του Χάρη Χαραλαμπόπουλου "ΘΑΡΡΟΣ" 17/12/2011 |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου