Στα 60 εκ. ευρώ, χωρίς ΦΠΑ και απαλλοτριώσεις, υπολογίζεται το κόστος βελτίωσης του δρόμου Ριζόμυλος - Πύλος, μήκους 25 περίπου χιλιομέτρων. Σε άλλα 18 εκ. ευρώ εκτιμάται το κόστος για τη βελτίωση του δρόμου Πύλος - Μεθώνη, μήκους 9 χιλιομέτρων.
Τα στοιχεία αυτά έδωσε στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών Σταύρος Καλογιάννης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Γιάννη Λαμπρόπουλου. Ο υπουργός επεσήμανε ότι δεν είναι σίγουρη η ένταξη υλοποίησης του έργου στο τομεακό του υπουργείου, όλου ή τμήματος, καθώς εκκρεμεί η αδειοδότηση της περιβαλλοντικής μελέτης. Παρατήρησε ότι πιο ώριμο είναι το έργο της βελτίωσης του δρόμου Σουληνάρι - Κορυφάσιο, μήκους 15 χιλιομέτρων και κόστους 15 εκ. ευρώ, που ούτε αυτό είναι σίγουρο, καθώς ο κ. Καλογιάννης παραδέχθηκε πως "καταβάλλεται προσπάθεια να ενταχθεί. Το επιχειρησιακό πρόγραμμα ενίσχυσης της προσπελασιμότητας έχει υπερδέσμευση". Ο υπουργός ενημέρωσε ότι οι μελέτες έχουν ανατεθεί από το 2009 και θα κοστίσουν 3.050.000 ευρώ.
Στην ομιλία του ο βουλευτής Γ. Λαμπρόπουλος, αφού ανέφερε ότι "είναι ο κεντρικότερος και ο χειρότερος άξονας του νομού και οδηγεί στις πλέον τουριστικές περιοχές -εκεί υπάρχει και η μεγάλη τουριστική επιχείρηση-", ζήτησε να ενταχθεί και να υλοποιηθεί όλο το έργο και το τμήμα Πύλος - Μεθώνη. Διευκρίνισε πως "είναι σημαντικότατος ο δρόμος, είναι ώριμο το θέμα μελετητικά και δεν πρέπει να χαθεί αυτή η ευκαιρία του ΕΣΠΑ".
Ακόμα, ο κ. Καλογιάννης παρατήρησε ότι "είναι σκόπιμο να γίνουν ορισμένες παρεμβάσεις στον όλο σχεδιασμό του έργου. Θα πρέπει να υπάρξει και νέα σύμβαση μελετών, εφόσον βεβαίως εγκριθεί αρμοδίως. Αναφέρομαι στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων και στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Το τροποποιημένο τεχνικό αντικείμενο περιλαμβάνει θέματα, όπως η ευρεία παράκαμψη Ριζόμυλου με σύνδεση με την οδό Μεσσήνης - Κορώνης και η μελέτη κάποιων πρόσθετων λύσεων τεχνικών έργων, που προέκυψαν λόγω των αρχαιολογικών ευρημάτων στην περιοχή".
Για την παράκαμψη της Πύλου ανέφερε ότι "η υφιστάμενη μελέτη χρήζει επικαιροποίησης, είναι παλιά η μελέτη. Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του συγκεκριμένου τμήματος, η ισχύς της οποίας έχει λήξει, εντάχθηκε ήδη στον συνολικό άξονα Ριζόμυλος - Πύλος, παράκαμψη Πύλου - Μεθώνη και εκκρεμεί η αδειοδότησή της".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου