Η μελέτη θα ολοκληρωθεί τους επόμενους μήνες, το πιθανότερο μέσα στο 2014, και το έργο θα υλοποιηθεί από το επόμενο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης: Ο λόγος για τη βελτίωση του δρόμου Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη, επί της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων του οποίου πρόκειται να γνωμοδοτήσει το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου, στη συνεδρίαση της Δευτέρας.
Σύμφωνα με τη μελέτη, ο δρόμος Πύλος - Ριζόμυλος που μελετάται από το υπουργείο Υποδομών θα έχει 11 μέτρα πλάτος με καινούργια χάραξη και παρακάμψεις όλων των χωριών. Στα τελευταία 2,5 χιλιόμετρα προς το Ριζόμυλο, όπου θα συναντηθεί με το νέο δρόμο Ριζόμυλος - Καλαμάτα και το δρόμο Ριζόμυλος - Κορώνη, θα είναι 17 μέτρα πλάτος. Στα 11 μέτρα θα είναι η παράκαμψη της Πύλου και στα 7 μέτρα ο δρόμος Πύλος - Μεθώνη.
Με την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων το υπουργείο αναμένεται να προχωρήσει στη δημοπράτηση της οριστικής μελέτης.
• Το τμήμα Πύλος - Ριζόμυλος έχει μήκος 25,7 χιλιόμετρα. Στη συντριπτική του πλειοψηφία είναι νέα χάραξη. Παρακάμπτει βόρεια το Χανδρινού και το Σουληνάρι και περνάει μεταξύ Καζάρμας και Χαραυγής. Διέρχεται νότια του Νερόμυλου και της Καρποφόρας σε μεγάλη απόσταση από τον αρχαιολογικό χώρο της περιοχής. Προβλέπει
12 ισόπεδους και 1 ανισόπεδο κόμβους (με την νεοκατασκευασμένη οδό Γιάλοβας, την ενιαία παράκαμψη Γιάλοβας - Πύλου, με Μπαλοδημέικα και Κυνηγού, με Στενωσιά, Χανδρινού και πηγές Κουμπέ, Σουληνάρι, Μεσοπόταμο, Καζάρμα και Χαραυγή, Νερόμυλο, 3 ισόπεδους και 1 ανισόπεδο για σύνδεση με το Ριζόμυλος - Κορώνη, το νέο δρόμο Ριζόμυλος - Καλαμάτα, τον υφιστάμενο δρόμο και το τοπικό οδικό δίκτυο.
• Πύλος - Μεθώνη, 7,9 χιλιόμετρα. Πρόκειται για βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου, με πλάτος 7 μέτρα και 3 ισόπεδους κόμβους (προς Μεσοχώρι, Καινούργιο Χωριό - Βαράκες και Φοινικούντα).
- Παράκαμψη Πύλου. Προβλέπεται πλάτος 11 μέτρα με 2 ισόπεδους κόμβους (σύνδεση με την πόλη της Πύλου και το Κυνηγού και ο δεύτερος με την υφιστάμενη εθνική οδό μετά την Πύλο προς Μεθώνη).
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ - ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ
Το Τμήμα Περιβάλλοντος της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας στις παρατηρήσεις που καταθέτει, επισημαίνει πως πρέπει:
«• Να πραγματοποιηθεί κατάλληλος επανασχεδιασμός του ισόπεδου κόμβου προς Καζάρμα και Χαραυγή, ώστε να υπάρξει ασφαλής και κατάλληλη σύνδεση που θα εξυπηρετήσει και τους χρήστες του νέου οδικού άξονα που κινούνται από και προς Χώρα, Γαργαλιάνους κ.λπ. (10η επαρχιακή οδός). Ο προτεινόμενος κόμβος κρίνεται ανεπαρκής, καθώς η κίνηση από και προς την 10η επαρχιακή θα πραγματοποιείται μέσω της υφιστάμενης οδού που ενώνει τη Χαραυγή με την Καζάρμα και τον υφιστάμενο εθνικό δρόμο.
• Να επεκταθεί η διαμόρφωση - βελτίωση της κάθετης οδού που προβλέπεται στον ισόπεδο κόμβο προς Χανδρινού και πηγές Κουμπέ.
• Να εξεταστεί η μετατόπιση και ο επανασχεδιασμός του δεύτερου ισόπεδου κόμβου της παράκαμψης Πύλου από την προτεινόμενη θέση (εντός της κοίτης του ρέματος), νοτιότερα, στη συμβολή της προτεινόμενης χάραξης με την υφιστάμενη εθνική οδό».
"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 24-08-2013
Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/ypodomes/item/28306-espa
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου