Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2014

Ποιοτικά μεσσηνιακά προϊόντα σε γαλλικά σούπερ μάρκετ

Μια θέση στα ράφια γαλλικών σούπερ μάρκετ βρίσκουν κάποια ποιοτικά μεσσηνιακά προϊόντα, κερδίζοντας την εμπιστοσύνη των Γάλλων καταναλωτών, οι οποίοι δίνουν ιδιαίτερη σημασία στην ποιότητα αλλά και την προέλευση των προϊόντων που καταλήγουν στο καλάθι τους. Αυτή η προσπάθεια προώθησης μεσσηνιακών προϊόντων γίνεται από την εταιρεία "Kosta-Elia" και τον Κώστα Μπλουγουρά, Μεσσήνιο στην καταγωγή με ρίζες από την Πύλο, ο οποίος ζει μόνιμα και δραστηριοποιείται επαγγελματικά στο Παρίσι.
Το πάντρεμα της γαστρονομικής μας παράδοσης και της ιστορίας του τόπου μας είναι ένα βασικό ατού των προϊόντων της Μεσσηνίας, τονίζει ο κ. Μπλουγουράς, υπογραμμίζοντας ότι σε μια αγορά που κατακλύζεται από προϊόντα αμφίβολης ποιότητας και αόριστης προέλευσης υπάρχουν καταναλωτές  που αναζητούν πληροφόρηση και ενημέρωση για την προέλευση του προϊόντος που θα αγοράσουν - και τέτοιοι είναι οι Γάλλοι. Ετσι, ο ίδιος εμφανίζεται αρκετά αισιόδοξος για την πορεία που μπορούν να έχουν τα προϊόντα από τη Μεσσηνία. Αν και όλη αυτή η προσπάθεια είναι στο ξεκίνημά της, τα πρώτα μηνύματα είναι ιδιαίτερα θετικά.
Πιο αναλυτικά, ο  Κώστας Μπλουγουράς μας είπε χαρακτηριστικά:

«Με την εταιρεία "Kosta-Elia" έχουμε βάλει σε γαλλικά σούπερ μάρκετ στα προάστια του Παρισιού, αλλά και μέσα στο Παρίσι, μεσσηνιακά προϊόντα - και πιο συγκεκριμένα μια κολόνα μεσσηνιακών προϊόντων, τα οποία είναι: ελαιόλαδο συμβατικό και βιολογικό, ελιές συμβατικές και βιολογικές, λιαστές ντομάτες συμβατικές και βιολογικές, ξίδια, κρασί, ούζο, τσίπουρο, παστέλι. Γενικά προϊόντα εξαιρετικής ποιότητας συμβατικά ή βιολογικά, τα οποία να έχουν μια αναγνωρισμένη ποιότητα και προέλευση. Γι' αυτό και τα περισσότερα από αυτά είναι είτε ΠΟΠ είτε Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ενδειξης (ΠΓΕ).
Αυτό ξεκίνησε πριν από ένα χρόνο, έχοντας μια συνεργασία με τους φίλους παραγωγούς σ’ ένα αμφίπλευρο πνεύμα ελεύθερου συνεταιρισμού και αποκλειστικής αντιπροσώπευσης, για την προβολή των προϊόντων τους σε μια αγορά που διψάει από ποιότητα, παρ’ όλες τις συνθήκες κρίσης που υπάρχουν και εκεί. Κι αυτή η πληροφορία έχει να κάνει με την προέλευση και την ποιότητα του προϊόντος - καθώς τα προϊόντα που έχουν κατακλύσει και τα γαλλικά σούπερ μάρκετ τραβιούνται από τη χαμηλή τιμή, απαξιώνοντας όμως την προέλευση του προϊόντος και πολλές φορές και την ποιότητα τους. Τα ποιοτικά  μεσσηνιακά προϊόντα θεώρησα ότι θα είχαν αποτέλεσμα, και τα πρώτα δείγματα που έχουμε είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά.

ΞΑΚΟΥΣΤΟ ΤΟ ΟΝΟΜΑ "ΚΑΛΑΜΑΤΑ"
Τα μεσσηνιακά προϊόντα παντρεύουν τη γαστρονομική μας παράδοση με την πλούσια ιστορία μας. Δεν είναι μόνο το να πουλάς ένα προϊόν σε μια τιμή, αλλά ταυτόχρονα να μιλάς και για την περιοχή του και τον επώνυμο παραγωγό του, που σέβεται την ιστορία και τη γαστρονομική παράδοση. Βέβαια το brand name "Kalamata" είναι ξακουστό ακόμη και σε ανθρώπους που δεν καταλαβαίνουν ιδιαίτερα από ποιοτικά προϊόντα: Γνωρίζουν για αυτή την επωνυμία και την ξεχωριστή σημασία της. Το καλαματιανό λάδι και οι ελιές Καλαμάτας πουλιούνται πανάκριβα στη Γαλλία.
Αυτό που επιζητούμε μαζί με τους συνεταίρους μου παραγωγούς  είναι να φέρουμε κοντά στον μέσο Γάλλο καταναλωτή τη μεσσηνιακή ποιότητα, αν είναι δυνατόν στο καθημερινό του τραπέζι, χωρίς να τον εξαπατούμε.
Οι Γάλλοι καταναλωτές επιζητούν ποιοτικά προϊόντα και πληροφόρηση. Είναι χαρακτηριστικό ότι αφιερώνουν σημαντικό χρόνο στις αγορές τους, είτε αυτές είναι ηλεκτρονικές είτε μέσα στο σούπερ μάρκετ και τα drive-in».

ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ
Οι παραγωγοί με τους οποίους συνεργάζεται ο Κώστας Μπλουγουράς είναι οι εξής:
Ο Γιάννης Σταθόπουλος από την Κυπαρισσία, για αρκετούς κωδικούς προϊόντων όπως λιαστές ντομάτες, ελιές, πατέ και άλλα. Ο Ηλίας Κανάκης από την Πύλο, για όλα τα ελαιόλαδα και ελιές. Ο Βαγγέλης Ξυγκώρος από την Καλαμάτα, για τα κρασιά. Ο Νίκος Μπουζινέλος για τα ξίδια (που είναι και ο μοναδικός εκτός νομού). Ο Παναγιώτης Κωστέας από την Καλαμάτα, για τσίπουρο και ούζο. Ο Γιάννης Παπαδόπουλος από το Ζευγολατιό, για το παστέλι. Και ο Χάρης Φωτόπουλος από το Ακριτοχώρι, για τα μέλια.
Μελλοντικός τους στόχος -όπως σημειώνει ο ίδιος κ. Μπλουγουράς- είναι να εξακολουθήσει να βρίσκεται «σε αυτή την υπέροχη σχέση εξέλιξης και δημιουργίας μεσσηνιακών προϊόντων και προώθησής τους στη γαλλική αγορά». Υπογράμμισε δε την πολύ μεγάλη σημασία που έχει και η συσκευασία στην προώθηση των προϊόντων. Σημειώνει δε ότι πολλές φορές, ελκυστικές συσκευασίες κάνουν τους πελάτες να αγοράζουν για πρώτη φορά ένα προϊόν, το οποίο ξαναγοράζουν έπειτα για την ποιότητά του που προσφέρεται σε μια λογική τιμή, συστήνοντάς το μάλιστα και σε καινούργιους καταναλωτές.

"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 13/01/2014
Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/epixeiriseis/item/32397-messiniaka-proionta-gallika-soyper-market

1 σχόλιο: