Περίπου 1 δισ. ευρώ θα κοστίσει η κανονικοποίηση των 240 χιλιομέτρων της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα. Αυτό αναφέρει ρεπορτάζ της pelop.gr (ιστοσελίδα της εφημερίδας “Πελοπόννησος“) για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου.
Οι αρχικές μελέτες εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν το 2015, με στόχο να εκπονηθούν στη συνέχεια οι οριστικές μελέτες ώστε το έργο να διεκδικήσει χρηματοδότηση. Σήμερα η γραμμή είναι μετρική, όπως και σε όλο το δίκτυο της Πελοποννήσου. Η κανονικοποίησή της θα επιτρέψει στα τρένα να κινηθούν με μεγάλες ταχύτητες - και παράλληλα θα συνδέσει
το δίκτυο του Μοριά με το δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας και το ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο. (Υπενθυμίζουμε ότι τα τρένα που κινούνται στο μετρικό δίκτυο της Πελοποννήσου δεν μπορούν να κινηθούν στο υπόλοιπο δίκτυο της Ελλάδας).
Αναλυτικά το ρεπορτάζ της pelop.gr:
Σε εξέλιξη βρίσκονται από τον ΕΡΓΟΣΕ αυτή την περίοδο οι μελέτες για την κανονικοποίηση της μετρικής γραμ- μής Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα. Οι μελέτες που συγχρηματοδοτούνται από το Ταμείο Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών αφορούν την συνολικού μήκους 120 χιλιομέτρων γραμμή Πάτρα - Πύργος, που έχει χωριστεί σε δύο τμήματα, ως εξής:
• Πάτρα - Σιδηροδρομικός Σταθμός Καβάσιλων με προϋπολογισμό 2.915.875 ευρώ και μήκος δικτύου 52 χιλιομέτρων.
• Σιδηροδρομικός Σταθμός Καβάσιλων - Πύργος με προϋπολογισμό μελέτης στα 2.214.977 ευρώ για τα συνολικά 68 χιλιόμετρα της συγκεκριμένης γραμμής.
Οι μελέτες αυτές προβλέπεται να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2015, συμπεριλαμβανομένων και των περιβαλλοντικών όρων, προκειμένου το έργο να είναι ώριμο ώστε να διεκδικήσει κονδύλια για τη χρηματοδότηση της κατασκευής του από την 5η προγραμματική περίοδο.
Από τα στοιχεία των μελετών που έχουν ήδη γίνει προκύπτει ότι το κόστος ολοκλήρωσης του έργου θα είναι της τάξης των 250-300 εκατ. ευρώ.
Μικρότερη μελετητική ωριμότητα εμφανίζει το τμήμα του δικτύου από την περιοχή Αλφειός προς Κυπαρισσία μέχρι και την Καλαμάτα, μήκους 120 περίπου χιλιομέτρων, για το οποίο εξετάζεται επίσης η κανονικοποίηση του εύρους της γραμμής.
Στο μεγαλύτερο ποσοστό η γραμμή προτείνεται να ακολουθεί την υπάρχουσα χάραξη. Αυτό το διάστημα βρίσκεται σε εξέλιξη η πρώτη φάση μελετών, με προϋπολογισμό 700.000 ευρώ
περίπου. Η συγκεκριμένη μελέτη πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2015. Στη συνέχεια θα πρέπει να εκπονηθούν οι οριστικές μελέτες, ώστε το έργο να διεκδικήσει χρηματοδότηση.
"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 23/07/2014
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου