Πολλοί καταστηματάρχες που δραστηριοποιούνται επαγγελματικά στην Παραλία της Καλαμάτας αναρωτιούνται γιατί είναι άδεια τα μαγαζιά τους, ενώ οι αριθμοί δείχνουν αύξηση των αφίξεων στο αεροδρόμιο της μεσσηνιακής πρωτεύουσας. Την ίδια ώρα οι ξενοδόχοι της Τριφυλίας αναρωτιούνται γιατί είναι άδεια τα καταλύματα της περιοχής, ενώ πέρυσι ήταν γεμάτα με Ρώσους τουρίστες. Ολοι μαζί αναπολούν τις “παλιές καλές μέρες” που οι Ελληνες επισκέπτες ξεκοκάλιζαν τα… διακοποδάνεια και αναρωτιούνται αν θα υπάρξει εσωτερικός τουρισμός τα επόμενα χρόνια. Η απάντηση των ερωτημάτων αυτών ούτε εύκολη είναι ούτε απλή. Ετσι κι αλλιώς απλοϊκές απαντήσεις για όλα τα ερωτήματα διαθέτουν μόνο οι πολιτικοί που χρεοκόπησαν την Ελλάδα και επίδοξοι σωτήρες που θα τη χρεοκοπήσουν στο μέλλον. Πέρα όμως από υπεραπλουστεύσεις, τα στοιχεία των αφίξεων στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας δείχνουν ότι την τελευταία τριετία η Μεσσηνία έκανε σημαντικά βήματα για να καθιερωθεί ως διεθνής ταξιδιωτικός προορισμός. Παράλληλα η σύγκριση των αφίξεων στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας με τις αφίξεις στα αεροδρόμια των ήδη καθιερωμένων προορισμών δείχνει ότι η Μεσσηνία έχει πολύ δρόμο ακόμα να διανύσει μέχρι να φτάσει στο επίπεδο να κοιτάξει στα μάτια το Ηράκλειο, τα Χανιά, τη Ρόδο και άλλες ανεπτυγμένες τουριστικές περιοχές.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το πρώτο εξάμηνο του 2014 οι διεθνείς αφίξεις ήταν 653.311 στη Ρόδο, 325.168 στην Κω, 884.605 στο Ηράκλειο, 386.538 στα Χανιά, 182.405 στη Ζάκυνθο, 340.585 στην Κέρκυρα, 88.402 στη Σαντορίνη κ.λπ. Το ίδιο χρονικό διάστημα αφίχθησαν στο αεροδρόμιο της Μεσσηνίας 30.170 ταξιδιώτες, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2013 είχαν αφιχθεί 19.036 επιβάτες πτήσεων. Ας σημειωθεί ότι το 2012 αφίχθησαν στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας συνολικά και τους 12 μήνες του έτους 35.948 επισκέπτες και ας εξάγει ο καθένας τα δικά του συμπεράσματα τόσο για την πρόοδο που έχει συντελεστεί όσο και για την απόσταση που πρέπει να διανύσει η Μεσσηνία μέχρι να καθιερωθεί ως διεθνής τουριστικός προορισμός. Το μόνο σίγουρο είναι ότι 30.000 επισκέπτες δεν αρκούν για να γεμίσουν εκατοντάδες ταβέρνες και καφετέριες της Μεσσηνίας και ότι αν δεν έρθουν περισσότεροι ταξιδιώτες από το εξωτερικό θα κλαίνε με μαύρο δάκρυ όσοι επένδυαν περιμένοντας… ουρές αυτοκινήτων στην Τσακώνα. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε συζήτηση για τη μορφή του τουρισμού που θέλουμε στη Μεσσηνία, θα πρέπει να συμφωνήσουμε ότι για την τουριστική πρόοδο του νομού ευθύνεται το… μεγάλο κεφάλαιο και ειδικότερα η επιμονή του αείμνηστου καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλου. Αν δεν επέμενε ο καπετάνιος για την Costa Navarino, αυτή την περίοδο θα είχε πράγματι ουρές στην Τσακώνα με αυτοκίνητα… Μεσσήνιων που θα εγκατέλειπαν το νομό. Με απλά λόγια, για όσους δεν έχουν αντιληφθεί ακόμα την πραγματικότητα και εξακολουθούν να διαδηλώνουν ενάντια στις τουριστικές επενδύσεις του μεγάλου κεφαλαίου: Αν δεν υπήρχε η Costa Navarino και η συνεργασία της με την Aegean και τις άλλες αεροπορικές εταιρείες, το αεροδρόμιο της Καλαμάτας θα παρέμενε μια τρύπα στον τουριστικό χάρτη αφού ούτε οι πολιτικοί, ούτε οι μικρές επιχειρήσεις έχουν την τεχνογνωσία και τα κεφάλαια που απαιτούνται για την προώθηση ενός προορισμού. Ουσιαστικά η Costa Navarino έδωσε την ώθηση που χρειαζόταν η Μεσσηνία για να μπει στον τουριστικό χάρτη αναδεικνύοντας το αεροδρόμιο της Καλαμάτας ως πύλη εισόδου στο νομό και παράλληλα άνοιξε το δρόμο για νέες μεγάλες επενδύσεις στο νομό. Αρκεί η προσπάθεια της Costa Navarino για να γεμίσουν οι εκατοντάδες ταβέρνες της Μεσσηνίας και τα καταλύματα της Τριφυλίας; Η απάντηση είναι εύκολη και αυτονόητη: Ενας… Αχιλλέας δεν φέρνει την ανάπτυξη, αν δεν αποφασίσουν επιχειρηματίες, πολιτικοί, φορείς και σύλλογοι για το είδος του τουρισμού που θέλουν. Για την ακρίβεια θα πρέπει να αποφασίσουν αν θα συνεχιστούν οι αρπαχτές ή αν θα καταβληθεί μακροχρόνια κοπιαστική προσπάθεια για την προσέλκυση επισκεπτών υψηλού εισοδήματος. Βεβαίως θα πρέπει να γνωρίζουμε όλοι και κυρίως οι επιχειρηματίες ότι κανένας δεν προσέλκυσε “παχιά πορτοφόλια” απλώνοντας ξαπλώστρες σε όλη την ακτή και προσφέροντας χωριάτικες σαλάτες με… ηλιέλαιο δίπλα σε ανήλιαγα ενοικιαζόμενα δωμάτια με τηλεόραση 14 ιντσών. Υπάρχει θέληση να ξεκινήσει μια σοβαρή προσπάθεια προσέλκυσης επισκεπτών υψηλού εισοδήματος; Πολύ φοβάμαι πως δεν υπάρχει αυτή η βούληση. Αντιθέτως βλέπω πολλούς επιχειρηματίες πρόθυμους να ζητήσουν ενισχύσεις, απαλλαγές και ρυθμίσεις από το κράτος - πατερούλη επειδή στέρεψαν τα… διακοποδάνεια. Και δίπλα τους βλέπω πολιτικούς έτοιμους να “αναδιανείμουν” τα χρήματα που φέρνει η… Costa Navarino. Σαν να μην πέρασε μια μέρα από την εποχή των διακοποδανείων.
"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 12/07/2014
1. για την κατασκευή του όλου εγχειρήματος χρησιμοποιήθηκαν 25% κεφάλαια από τον ίδιο, 20% από δάνεια και 55% από επιχορηγήσεις (συνολικά του δόθηκαν 325 εκατ. ευρώ, περίπου το 40% του περιφερειακού προγράμματος της Πελοποννήσου
ΑπάντησηΔιαγραφή2.να μας απαντήσετε στις καταγγελίες της Aξιωματικής Aντιπολίτευσης του Δήμου Πύλου τον Νοέμβριο του 2013, οι οποίοι κατηγόρησαν τον δήμαρχο ότι «κλείνει τα μάτια» σε αποζημίωση 2 εκατ. ευρώ που έπρεπε να πληρώσει ο Αχ. Κωνσταντακόπουλος για την περίφραξη και την κατασκευή του γηπέδου γκολφ σε 68 και πλέον στρέμματα που ανήκουν στον δήμο Πύλου, και την οποία απέφευγε να πληρώσει. «Μέχρι τώρα η επιχείρηση δεν έχει πληρώσει όπως είχε συμφωνήσει με την πρώην νομαρχιακή αυτοδιοίκηση Μεσσηνίας το τεράστιο αυτό οικόπεδο που είναι ιδιοκτησία των πολιτών της περιοχής», ανέφεραν οι δημοτικοί σύμβουλοι.
http://www.dealnews.gr/epixeiriseis/item/112840-%CE%A4%CE%BF-%C2%AB%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%BC%CE%AC%CE%BD%CF%84%CE%B9%C2%BB-Costa-Navarino-%CF%83%CE%B5-%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C-%CE%B6%CE%B7%CE%BC%CE%B9%CF%8E%CE%BD#.U8WunCjev_O