Σύμφωνα με στοιχεία από την Ετήσια Έκθεση του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στην Ουάσιγικτον για το έτος 2013, η κατηγορία των ελιών είναι το πλέον σημαντικό ελληνικό προϊόν στις ΗΠΑ (μακράν ο σπουδαιότερος εξαγωγικός προορισμός ελληνικής ελιάς), με μεγάλη αναγνώριση (ειδικά η ελιά Καλαμάτας) και με σπουδαίες δυνατότητες διεύρυνσης μεριδίου αγοράς. Συγκεκριμένα, το ελληνικό μερίδιο επί του συνόλου των κατηγοριών των εξαγόμενων προϊόντων υπερβαίνει το 70%, με τις Τουρκία και Ιταλία να υπολείπονται κατά πολύ σε μερίδιο αγοράς αλλά και αξία εισαγωγών. Η χώρα μας είναι επίσης μακράν ο πρώτος προμηθευτής της αμερικανικής αγοράς σε λαβράκι και τσιπούρα, που είναι τα πλέον αναγνωρίσιμα προϊόντα, με αυξανόμενη αναγνώριση από τους καταναλωτές και με εξαιρετική σχέση ποιότητας-τιμής. Σύμφωνα με τα στοιχεία, εντυπωσιακή είναι και η αύξηση των εξαγωγών μας σε φασόλια παρασκευασμένα ή διατηρημένα, η οποία κατέλαβε 68,8% του μεριδίου της αμερικανικής αγοράς, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση μεταξύ των προμηθευτών της κατηγορίας, και αφήνοντας πίσω Μεξικό και Ιταλία (οι οποίες παρουσίασαν σημαντική μείωση περίπου 19,2% και 85% αντίστοιχα). Βάσει στοιχείων της Αμερικανικής Στατιστικής Υπηρεσίας, η χώρα μας ήταν το 2013 ένας εκ των 3 πρώτων προμηθευτών της αμερικανικής αγοράς, μεταξύ άλλων, σε τυροκομικά προϊόντα (τυριά από πρόβειο ή αγελαδινό γάλα, φέτα), ελιές (εκπυρηνωμένες, πράσινες-διατηρημένες), θαλασσινά, ροδάκινα, σύκα νωπά ή αποξηραμένα. Αξιοσημείωτη είναι η πορεία των σύκων, νωπών ή αποξηραμένων. Επίσης, οι εξαγωγές ροδάκινων, (παρασκευασμένα ή διατηρημένα) καλύπτουν σταθερά σχεδόν 20% της αμερικανικής αγοράς και παραμένει μακράν ο 2ος προμηθευτής των ΗΠΑ (μετά την Κίνα), με τις εξαγωγές της κατηγορίας να ανακάμπτουν σημαντικά το 2013 (+39,5% περίπου).
ΠΗΓΗ: agrotypos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου