Ο τομέας του ελαιολάδου είναι η μια από τις μεγαλύτερες αναδυόμενες αγορές στον κόσμο, αναφέρει η ισπανική εφημερίδα «El Mundo», η οποία τονίζει σε ρεπορτάζ της πως η Ισπανία στρέφει το βλέμμα της στην αύξηση των εξαγωγών, ωστόσο βρίσκει στον δρόμο προς τα κέρδη τον ανταγωνισμό από τις Ελλάδα, Ιταλία, Τουρκία και Τυνησία.
Μάλιστα, η αγορά ανεβαίνει με τέτοιους ρυθμούς, που σύμφωνα με το επίσης ισπανικό site ideal.es, κάθε έξι ή επτά μήνες εμφανίζεται στον παγκόσμιο χάρτη και ένας νέος παραγωγός ελαιολάδου, έτσι δεν σταματά ούτε μια ημέρα τον χρόνο η παραγωγή λαδιού στις συνολικά 47 ανά τον κόσμο χώρες που δηλώνουν παραγωγοί. Μάλιστα, ο αριθμός αναμένεται να αυξηθεί σε 49 καθώς έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την αγορά παραγωγής και εξαγωγής ελαιολάδου ακόμη και η Μαδαγασκάρη και η Νότια Κορέα.
Ωστόσο, διευκρινίζεται από το ισπανικό μέσο, πως στον κόσμο δεν μπορούν να υπάρξουν παρά μόνο 54 χώρες που θα μπορούν να παράξουν ελαιόλαδο, εξ αιτίας των κλιματολογικών συνθηκών. Μάλιστα, μέχρι στιγμής, το 80% της συνολικής ποσότητας ελαιολάδου στον κόσμο, παράγεται σε τέσσερις μόνο χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, ενώ το 60% καταναλώνεται επίσης σε τέσσερις χώρες.
Ενδεικτικό των στοιχείων είναι πως κατά τη διάρκεια του 2013, το 65% της παγκόσμιας παραγωγής ελαιολάδου οφείλεται στην Ισπανία, στην οποία παράχθηκε συνολικά μια ποσότητα που αντιστοιχούσε μεταξύ 800.000 και 1,1 εκατ. τόνων. Σε αυτόν τον τομέα, αναφέρουν τα ισπανικά μέσα ενημέρωσης, ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της Ισπανίας είναι η Ελλάδα και ακολουθεί η Ιταλία. Ειδικά για την Ελλάδα, αναφέρει το ideal.es, αναμένεται φέτος η ζήτηση να αυξηθεί ακόμα περισσότερο και εντός Ισπανίας, εξ αιτίας του γεγονότος πως στον συγκεκριμένο τομέα της αγοράς δεν έχει καθοριστεί σε παγκόσμιο επίπεδο ένα συγκεκριμένο εύρος τιμής. Αυτό καθιστά το ελληνικό ελαιόλαδο πιο ανταγωνιστικό ειδικά για το 2014, καθώς λόγων των καλών καιρικών συνθηκών παρήγαγε περισσότερο και καλύτερης ποιότητας λάδι.
Η El Mundo εκτιμά πως η Ισπανία θα έχει για φέτος συγκομιδή-ρεκόρ που την υπολογίζει σε 1,8 εκατ. τόνους. Ωστόσο, εξ αιτίας του κακού μάρκετινγκ δεν θα πάρει τη μερίδα του λέοντος των κερδών από τις εξαγωγές, καθώς αν και είναι η μεγαλύτερη παγκοσμίως χώρα-παραγωγός ελαιολάδου, χάνει κάθε χρόνο στα σημεία από τις παραδοσιακές παραγωγούς, που πωλούν τη σοδιά τους χύμα. Κάτι που συνδέει το ελαιόλαδο με την παράδοση και άρα με την αγνότητα και την καλή ποιότητα. Το παράδειγμα της Ελλάδας και άλλων χωρών της Μεσογείου είναι ενδεικτικό, αναφέρει η ισπανική εφημερίδα.
Ωστόσο, η ισπανική εφημερίδα ρίχνει βέλη εναντίον της γειτονικής της Ιταλίας, η οποία με αθέμιτα μέσα προσπαθεί να πλασαριστεί στο top των χωρών-εξαγωγών ελαιολάδου. Η Ιταλία αναφέρει η «El Mundo», με μια παραγωγή της τάξης των 450.000 τόνων, εμφιαλώνει το λάδι, αναμειγνύοντάς το με τα καλής ποιότητας ελαιόλαδα από την Ελλάδα, την Ισπανία, ακόμα και την Τυνησία. Ετσι, προσπαθεί να λανσάρει το ανακατεμένο ελαιόλαδο με ιταλική ετικέτα και να εισχωρήσει στην αγορά του εμφιαλωμένου ελαιολάδου.
Το τελευταίο επεισόδιο αυτού του άτυπου πολέμου, διαδραματίστηκε σε γερμανικό έδαφος και συγκεκριμένα στα super markets της Γερμανίας, σύμφωνα με την ισπανική εφημερίδα. Το δημοσίευμα που επικαλείται πηγή καλά πληροφορημένη, αναφέρει πως συσκευασίες με ελαιόλαδο μιας εταιρείας με προέλευση από την Τοσκάνη, της REWE, περιείχαν νοθευμένο λάδι το οποίο όμως λανσαριζόταν ως παρθένο. Το σκάνδαλο ήταν τέτοιο που επενέβη ο Γενικός Εισαγγελέας της Γερμανίας.
"iefimerida.gr"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου