Στο “πακέτο Γιούνκερ” θα κριθεί η τύχη του δρόμου Πάτρα-Πύργος και Καλό ΝερόΤσακώνα. Πρόκειται για ένα επενδυτικό πακέτο ύψους 300 δισ. ευρώ από το οποίο θα χρηματοδοτηθούν έργα σε όλη την Ευρωπαϊκή Ενωση. Μέχρι τώρα έχει συγκεντρωθεί ένας κατάλογος 2.000 έργων υποδομής μετά από εισηγήσεις των εθνικών κυβερνήσεων που φθάνουν σε πολύ μεγαλύτερο ύψος (1,3 τρισ. ευρώ). Τον σχετικό κατάλογο αποκάλυψε πριν από λίγες ημέρες το Reuters και σε αυτά περιλαμβάνονται 17 σιδηροδρομικά, οδικά και έργα μετρό στην Ελλάδα. Από την πλευρά της κυβέρνησης έχουν δοθεί διαβεβαιώσεις για δημοπράτηση του Πάτρα-Πύργος στα τέλη Ιανουαρίου και ολοκλήρωση των έργων σε όλο το τμήμα μέχρι τα μέσα του 2018. Είναι άγνωστο όμως αν έχουν εξασφαλιστεί εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης ή απλώς οι κυβερνητικοί παράγοντες προσδοκούν ένταξη στο “πακέτο Γιούνκερ”. Aναλυτικάσύμφωναμετηνεφημερίδα“Ημερησία”: “Κατάλογο με 2.000 έργα υποδομής συνολικού κόστους 1,3 τρισ. έχει ήδη καταρτίσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκειμένου κάποια από αυτά να επιλεχθούν για να χρηματοδοτηθούν από το «πακέτο Γιούνκερ». Ο κατάλογος προέκυψε από εισηγήσεις των εθνικών κυβερνήσεων και χθες το Reuters αποκάλυψε στοιχεία για το περιεχόμενό του. Στα έργα περιλαμβάνονται και 17 σιδηροδρομικά, οδικά και έργα μετρό, που έχει προτείνει το υπουργείο Υποδομών της Ελλάδας προς χρηματοδότηση από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον, Αστική Ανάπτυξη».
Ο υπουργός Υποδομών, Μ. Χρυσοχοΐδης, επιβεβαίωσε πρόσφατα ότι στη λίστα θα προστεθούν και νέα έργα. Στα σιδηροδρομικά έργα προτεραιότητες αποτελούν η σύνδεση του Προαστιακού με το λιμάνι του Λαυρίου αλλά και του σιδηροδρομικού δικτύου με το λιμάνι της Καβάλας και η ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης του σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη Εύζωνοι. Μεταξύ άλλων, προβλέπεται η κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ρίο - Πάτρα, η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας (ΣΚΑ) - Πάτρας στο τμήμα Ροδοδάφνη- Ρίο (επιδομή, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση) και η ηλεκτροκίνηση υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας. Στον ίδιο άξονα περιλαμβάνεται η σιδηροδρομική σύνδεση του εμπορευματικού λιμένα Καβάλας (Νέας Καρβάλης), η αναβάθμιση ΠΑΘΕ/Π: τμήμα ΣΚΑ - Οινόη, η επέκταση προαστιακού σιδηροδρόμου Αττικής από Κορωπί μέχρι Λαύριο και σύνδεση λιμένα Λαυρίου. Στα οδικά έργα περιλαμβάνεται η ολοκλήρωση του νέου οδικού δικτύου μέχρι την Πάτρα. Τα έργα που είχαν προταθεί από το υπουργείο Υποδομών αφορούσαν την κατασκευή αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος και Καλό Νερό Τσακώνα, του τμήματος Λαμία - Ξυνιάδα του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), της οδικής παράκαμψης Χαλκίδας και την ολοκλήρωση της κατασκευής οδικής σύνδεσης της περιοχής Ακτίου με το Δυτικό Αξονα Βορρά Νότου - φάση Β’ (Εργο Phasing). Τέλος όσον αφορά τα έργα του μετρό περιλαμβάνονται η ολοκλήρωση της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης και η επέκταση έως Καλαμαριά- Κύριες, ενώ για το μετρό της Αθήνας εγκρίθηκαν οι επεκτάσεις στο τμήμα Χαϊδάρι - Πειραιάς και Αλσος Βεΐκου - Γουδή. Οι επενδύσεις στις μεταφορές αποτελούν περίπου το ένα τρίτο του προγράμματος, ενώ αντίστοιχο μερίδιο θα διατεθεί για επενδύσεις στην ενέργεια και το υπόλοιπο για επενδύσεις σε καινοτομία, περιβάλλον και στέγαση. Μεταξύ άλλων τα έργα περιλαμβάνουν σχέδιο οικιστικής ανάπλασης στην Ολλανδία, κατασκευή νέου λιμανιού στην Ιρλανδία, κατασκευή σταθμών πώλησης καύσιμου υδρογόνου στη Γερμανία. Την προσεχή τριετία εκτιμάται ότι θα χρηματοδοτηθούν σχέδια ύψους 500 δισ., με κεφάλαια που θα προέλθουν πρωτίστως από το «πακέτο Γιούνκερ», για το οποίο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προσφέρει εγγυήσεις 8 δισ. ευρώ. Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον, Αστική Ανάπτυξη» κατάλογος μεγάλων έργων τομέα Μεταφορών στο πρόγραμμα.
Σιδηροδρομικά έργα
1. Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ρίο - Πάτρα
2. Κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας (ΣΚΑ) - Πάτρας στο τμήμα Ροδοδάφνη - Ρίο (επιδομή, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση)
3. Ηλεκτροκίνηση υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας και εντοπισμένες παρεμβάσεις μικρής έκτασης σε υποδομή-επιδομή αυτής
4. Σιδηροδρομική σύνδεση του εμπορευματικού λιμένα Καβάλας (Νέας Καρβάλης) 5. Αναβάθμιση ΠΑΘΕ/Π: τμήμα ΣΚΑ - Οινόη
6. Επέκταση προαστιακού σιδηροδρόμου Αττικής από Κορωπί μέχρι Λαύριο και σύνδεση λιμένα Λαυρίου Επιπλέον, στο χρηματοδοτικό εργαλείο Connecting Europe Facility (C.E.F.), προτείνονται για συγχρηματοδότηση δύο έργα επί του σιδηροδρομικού Π.Α.Θ.Ε.-Π.
7. Ολοκλήρωση νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων στο τμήμα Τιθορέα- Λιανοκλάδι - Δομοκός (Εργο Phasing)
8. Κατασκευή υποδομής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ροδοδάφνη - Ρίο (Εργο Phasing)
Οδικά έργα
1. Κατασκευή αυτοκινητόδρομου Πάτρα Πύργος
2. Κατασκευή αυτοκινητόδρομου Καλό Νερό- Τσακώνα
3. Κατασκευή του τμήματος Λαμία - Ξυνιάδα του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65)
4. Κατασκευή της Οδικής Παράκαμψης Χαλκίδας
5. Ολοκλήρωση της κατασκευής οδικής σύνδεσης της περιοχής Ακτίου με το Δυτικό Αξονα Βορρά - Νότου - φάση Β’ (ΕΡΓΟ PHASING)
Εργα μετρό
1. Μετρό Θεσσαλονίκης Βασική Γραμμή Ολοκλήρωση κατασκευής και προμήθεια συρμών- Φάση Β΄ (Εργο Phasing)
2. Επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης έως Καλαμαριά - Κύριες εργασίες και Προμήθεια συρμών - Φάση Β΄ (Εργο Phasing)
3. Επέκταση του Μετρό Αθήνας, τμήμα Χαϊδάρι - Πειραιάς & Συρμοί του Μετρό Αθήνας Ολοκλήρωση κατασκευής και θέση σε λειτουργία- Φάση Β΄ (Εργο Phasing)
4. Μετρό Αθήνας Γραμμή 4 - Τμήμα Αλσος Βεΐκου - Γουδή”.
"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 13/12/2014
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου