Οι επιτραπέζιες ελιές αποτελούν τη μεγάλη δύναμη των ελληνικών εξαγωγών στην αγορά των ΗΠΑ, ενώ στη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας έχει καταγραφεί αυξανόμενη ζήτηση για την κομπόστα ροδάκινων και για τα τυροκομικά προϊόντα. Σύμφωνα με τα επεξεργασμένα στοιχεία από το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ) του Γενικού Προξενείου της Νέα Υόρκης, τα οποία πρόσφατα δημοσιοποιήθηκαν από το υπουργείο Εμπορίου των ΗΠΑ και την Στατιστική Υπηρεσία, οι ελληνικές εξαγωγές αγαθών στις ΗΠΑ, καταγράφουν άνοδο 9,8% συγκρινόμενες με τις εξαγωγικές μας επιδόσεις το 2013.
Στα κύρια εξαγώγιμα στις ΗΠΑ προϊόντα μας την πρώτη θέση καταλαμβάνουν οι επιτραπέζιες ελιές με 115,95 εκατ. δολάρια (άνοδος 13%). Υψηλά στη λίστα βρίσκονται οι κομπόστες ροδάκινων με αξία 29,3 εκατ. δολάρια (άνοδο 17,7%) και τα ιχθυηρά με εξαγωγές αξίας 18,8 εκατ. δολαρίων (οριακή πτώση -1,4%).
Σημαντική άνοδο είχαμε και στα τυροκομικά προϊόντα (12,8%) που έφτασαν σε αξία τα 22,7 εκατ. δολάρια. Ακολούθως συναντούμε τα καπνά, με διπλασιασμό της αξίας εξαχθέντων (18,4 εκατ. δολ και αύξηση σε ποσοστό 105,3 %). Σημαντική είναι και η αύξηση των εξαγωγών οίνου, αξίας 11 εκατ. δολάρια (+4,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος), με σταθερά αυξανόμενη αναγνωρισιμότητα της ποιότητάς του διεθνώς.
Οι μεγάλες προσπάθειες φορέων και παραγωγών τα τελευταία χρόνια φέρνουν τις ΗΠΑ στη δεύτερη σημαντικότερη αγορά μας. Επίσης αναφέρεται ότι τα ελληνικά κρασιά γίνονται ολοένα και πιο ανταγωνιστικά τόσο σε ποιότητα όσο και σε τιμή και ο Αμερικανός καταναλωτής αρχίζει να τα γνωρίζει. Από την άλλη, εκτιμάται πως υπάρχουν προοπτικές ανάπτυξης και για το ελαιόλαδο, παρά τη μείωση στις εξαγωγές το 2014 (-18,6%) και μεγάλα περιθώρια «εκμετάλλευσης» των ποιοτικών χαρακτηριστικών του στη συνείδηση των καταναλωτών. Αλλά το ισχυρό lobbying των Καλιφορνέζων παραγωγών οι οποίοι προωθούν οργανωμένα και συστηματικά το εγχώριο ελαιόλαδο, με στρατηγικές την τελευταία διετία που στοχοποιούν το εισαγόμενο ευρωπαϊκό, κυρίως, ελαιόλαδο ως νοθευμένο ή αμφιβόλου ποιότητας, φαίνεται να έχει επηρεάσει κάποιες ομάδες καταναλωτών. Αναφορικά με τον κλάδο των τροφίμων, το ελληνικό Γραφείο ΟΕΥ τονίζει ότι κρίνεται εξαιρετικά σημαντική η δημιουργία ενός εθνικού brand που να συνδέει τα προϊόντα με τη διατροφή, τον τουρισμό και τον πολιτισμό. Παράλληλα, κρίνεται σημαντική η διάχυση στην αμερικανική αγορά στοιχείων για τη διατροφική αξία των προϊόντων, συνοδευόμενων από πληροφορίες για τρόπους κατανάλωσή τους, για λόγους «εκπαίδευσης» των καταναλωτών.
Πηγή: agrotypos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου