Η περιορισμένη χωρητικότητα αεροσκαφών και η δυνατότητα φιλοξενίας μόνο μικρών και μεσαίων αεροπλάνων, όσον αφορά τον αριθμό επιβατών είναι ουσιαστικά τα δύο βασικά ζητήματα στο αεροδρόμιο “Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος” της Καλαμάτας, για να γίνει εφικτός ο στόχος της δραστικής αύξησης των αφίξεων ετησίως. Αυτό σημείωσε μιλώντας στην “Ε” ο συμπατριώτης μας νέος διευθυντής Ασφάλειας Πτήσεων του ΝΑΤΟ Ηλίας Παναγόπουλος, ο οποίος συμμετείχε και μίλησε προσφάτως και στις εργασίες του 11ου Συνεδρίου της Μεσσηνιακής Αμφικτιονίας στην Costa Navarino.
Με τη δική του εμπειρία μάλιστα θεωρεί ότι εφόσον υπάρξει ο απαιτούμενος σχεδιασμός και προχωρήσουν συντονισμένα συγκεκριμένες δράσεις, τότε είναι εφικτό μέσα στην επόμενη πενταετία να υπάρξει αύξηση των αφίξεων της τάξεως του 250%, την ώρα που σήμερα ανέρχονται περίπου στις 110.000 ετησίως.
“Για να προχωρήσει η ανάπτυξη του αεροδρομίου της Καλαμάτας και η αύξηση της δυναμικότητάς του, θα πρέπει όμως να αποφασίσουμε ποιοι είναι οι στόχοι και οι προσδοκίες μας” σημείωσε ο κ. Παναγόπουλος λέγοντας ότι η Περιφέρεια Πελοποννήσου είναι αυτή που πρέπει να ανοίξει τα χαρτιά της, όσον αφορά το περιβάλλον, που θα πρέπει να διαμορφωθεί γύρω από το αεροδρόμιο στην περιοχή. “Δεν είμαι εγώ αυτός, που θα θέσω το στόχο. Αυτό πρέπει να το κάνουν οι αρμόδιοι δημόσιοι φορείς βασισμένοι φυσικά στο Ειδικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και πάντα μέσα από ειδική μελέτη, εάν φυσικά δεν το έχουν ήδη κάνει” επεσήμανε ο Ηλίας Παναγόπουλος.
Σήμερα το αεροδρόμιο της Καλαμάτας μπορεί να φιλοξενήσει ταυτόχρονα 4 αεροσκάφη χωρητικότητας έως 180 ατόμων το καθένα. “Δεν μπορούμε να υποδεχθούμε μεγαλύτερο αριθμό αεροσκαφών και συνεπώς και επιβατών, χωρίς επέκταση. Για αυτό το σκοπό πολλές εταιρείες επιλέγουν το Ηράκλειο, τη Ρόδο και την Κέρκυρα. Δεν είναι λοιπόν θέμα πιο όμορφης περιοχής, αλλά υπάρχουν και σημαντικά πρακτικά ζητήματα”.
ΓΙΑ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΤΗΝ ΤΡΙΠΟΛΗ
“Οσον αφορά το σχεδιαζόμενο αεροδρόμιο στην Τρίπολη, εξ όσων γνωρίζω, στόχος δεν είναι να λειτουργήσει ανταγωνιστικά σε αυτό της Καλαμάτας, αλλά συμπληρωματικά στην Αθήνα. Πρακτικά όμως θα λειτουργήσει ανταγωνιστικά, καθώς δεν είναι δυνατόν να απέχουν μόνο 40 λεπτά δύο αεροδρόμια με διεθνείς πτήσεις” τονίζει ο κ. Παναγόπουλος και συνεχίζει: “Το πλεονέκτημα της Καλαμάτας είναι ότι έχει ήδη αεροδρόμιο, την ώρα που στην Τρίπολη δεν υπάρχει καμία περίπτωση να γίνουν πολιτικές πτήσεις στον υπάρχοντα διάδρομο. Αρα συνεπάγεται πολύ μεγαλύτερο κόστος για τα κατασκευαστικά. Επίσης το αεροδρόμιο της Καλαμάτας είναι από τα πιο ασφαλή ως προς την διαδικασία προσέγγισης των αεροσκαφών”. Θεωρεί πάντως απαραίτητο να υπάρξει άμεσα ένας συντονισμός με την Πολεμική Αεροπορία, για μία μορφή συνεκμετάλλευσης των στρατιωτικών εγκαταστάσεων ενδεχομένως για συγκεκριμένη χρονική περίοδο, ώστε έτσι να καταστεί εφικτή η επέκταση των χώρων στάθμευσης αεροσκαφών και συνεπώς η δυναμικότητά του. Κι αυτό προσωρινά, μέχρι ενδεχομένως να προχωρήσουν τα έργα επέκτασης του αεροδρομίου, τα οποία ο κ. Παναγόπουλος εκτιμάει ότι ίσως διαρκέσουν μία πενταετία.
“Η επέκταση των χώρων στάθμευσης και του αεροδιαδρόμου θα δώσει τη δυνατότητα το αεροδρόμιο να μπορεί να υποδεχθεί πολύ μεγαλύτερα αεροσκάφη, γεγονός που θα φέρει σημαντική μείωση του ταξιδιωτικού κόστους και θα δώσει τη δυνατότητα με τον ίδιο αριθμό πτήσεων να φθάνουν περισσότεροι τουρίστες”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου