Θλιβερή πανελλήνια πρωτιά του νομού στους θανάτους από τροχαία
Ο Νομός Μεσσηνίας κατέχει τη θλιβερή πρωτιά να είναι από τις περιοχές της χώρας με τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, σύμφωνα με έκθεση της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης, η οποία βασίστηκε σε σχετική μελέτη του Πολυτεχνείου Κρήτης. Οι αριθμοί δείχνουν ότι το 2015 είχαμε 17 νεκρούς, στοιχείο, που μας κατατάσσει στη μακάβρια θέση των πλέον επικίνδυνων οδικά νομών.
Βεβαίως από μια πρώτη ανάγνωση η έρευνα καταδεικνύει το προβληματικό εσωτερικό δίκτυο του Νομού, παρατήρηση που έχει επισημανθεί από πολλούς τοπικούς αρμόδιους. Εκείνο, όμως, που δεν μπορούμε να καταλάβουμε, αν και έχουμε αναφερθεί επανειλημμένως στο θέμα, είναι γιατί οι δήμοι της Μεσσηνίας με τη συνεπικουρία της Περιφέρειας δεν προβαίνουν σε προληπτικά μέτρα εντός των ορίων τους.
Είναι χαρακτηριστικό και συνάμα κραυγαλέο αυτό που ζούμε στην Καλαμάτα. Στη διασταύρωση των οδών Μαυρομιχάλη και Φαρών έχουν συμβεί δεκάδες τροχαία ατυχήματα. Στη διασταύρωση Μαυρομιχάλη και Παλαιολόγου, τους προηγούμενους μήνες συνέβη θανατηφόρο τροχαίο. Πόσο δύσκολο είναι από το δήμο Καλαμάτας, σε συνεργασία με την Αστυνομική Διεύθυνση Μεσσηνίας, αλλά και με ειδικούς επιστήμονες, να προχωρήσουν σε μια χαρτογράφηση των επικίνδυνων σημείων της πόλης και να ληφθούν κάποια επιπλέον προληπτικά μέτρα, πέρα από τις προειδοποιητικές ταμπέλες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας;
Όλοι γνωρίζουμε ότι η οδός Ηρώων Πολυτεχνείου (Νέα Είσοδος), ιδιαίτερα το τμήμα μεταξύ Διασποράς και Ασπροχώματος είναι καρμανιόλα. Δεκάδες τροχαία ατυχήματα καταγράφουν οι στήλες των τοπικών εφημερίδων. Από τους επικίνδυνους δρόμους της Καλαμάτας θα μπορούσαν να χαρακτηρισθούν η Κρήτης και η Λακωνικής, καθώς και η Ακρίτα, η Ναυαρίνου, αλλά και άλλες διασταυρώσεις οδών. Με πόσους μικρούς ναούς μνήμης πρέπει να γεμίσει η Καλαμάτα για να ληφθούν, επιτέλους, κάποια σοβαρά μέτρα;
Γενικότερα, η μελέτη δείχνει ότι οι επιδόσεις της χώρας στο θέμα της οδικής ασφάλειας επιδεινώνονται. Η αύξηση του αριθμού των τροχαίων δυστυχημάτων και των νεκρών καταγράφεται για πρώτη φορά ύστερα από 18 χρόνια, κατά τη διάρκεια των οποίων τα στοιχεία ήθελαν συνεχή μείωση των τροχαίων και των θυμάτων τους.
Όπως διαπιστώνει έρευνα του Πολυτεχνείου Κρήτης, με επικεφαλής τον καθηγητή Κωνσταντίνο Ζοπουνίδη, το 2015 παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση, κατά 33 συμβάντα, στον αριθμό των σοβαρών ατυχημάτων και θανάσιμων τραυματισμών (6 άτομα). Μοναδική κατηγορία στην οποία παρατηρήθηκε βελτίωση των δεικτών ήταν αυτή των ελαφρών ατυχημάτων, που μειώθηκαν κατά 101 και των ελαφρά τραυματιών, που ήταν 245 άτομα λιγότερα απ’ ό,τι το 2014.
Γνωρίζουμε ότι ο ανθρώπινος παράγοντας, πρωτίστως, με την οδηγική συμπεριφορά, η κακή συντήρηση και η κατάσταση του οχήματος, αλλά και ο ίδιος ο δρόμος, είναι, οι πρώτες αιτίες τροχαίων. Πολιτική πρόληψης όμως πότε θα υπάρξει;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου