Δευτέρα 22 Αυγούστου 2016

Επενδυτές για τις μαρίνες του Αλίμου και της Πύλου αναζητεί το ΤΑΙΠΕΔ

Η μαρίνα του Αλίμου είναι η μεγαλύτερη των Βαλκανίων με 1.100 θέσεις ελλιμενισμού. Ο τουρκικός όμιλος Dogus θεωρείται εκ των φαβορί για την παραχώρηση της μαρίνας.
Η μαρίνα του Αλίμου είναι η μεγαλύτερη των Βαλκανίων με 1.100 θέσεις ελλιμενισμού. Ο τουρκικός όμιλος Dogus θεωρείται εκ των φαβορί για την παραχώρηση της μαρίνας.
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Υποβολή δεσμευτικών προσφορών για την παραχώρηση της μαρίνας της Πύλου το αργότερο έως τον Νοέμβριο σχεδιάζει να ζητήσει το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) από τους ενδιαφερόμενους επενδυτές, ενώ παράλληλα αναμένεται να ανακοινώσει άμεσα την προκήρυξη νέου διαγωνισμού για τη μαρίνα του Αλίμου. Και για τις δύο ιδιωτικοποιήσεις εκτιμάται πως υπάρχει ζωηρό ενδιαφέρον καθώς αποτελούν κεντρικές τουριστικές υποδομές σε μια αγορά υψηλής προστιθέμενης αξίας.
Η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων βρίσκεται στο στάδιο της έγκρισης από το υπουργείο Πολιτισμού (από τον Ιανουάριο του 2016) και οι υπηρεσίες του ζήτησαν δύο συμπληρωματικές μελέτες, οι οποίες υποβλήθηκαν τον Μάρτιο.

Το Costa Navarino
Σύμφωνα με το σχέδιο αξιοποίησης του χαρτοφυλακίου του Ταμείου (ADP), ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της μαρίνας της Πύλου για διάστημα 40 ετών βρίσκεται στη 2η φάση της διαδικασίας και έχουν προεπιλεγεί 8 επενδυτές. Ομως παραμένει να διαπιστωθεί πόσοι εξ αυτών θα υποβάλουν τελικά πρόταση καθώς η εκδήλωση αυτού του ενδιαφέροντος είχε γίνει προ ετών.
Πάντως, η παρουσία στην περιοχή του ξενοδοχειακού συγκροτήματος Costa Navarino εκτιμάται πως μεταφράζεται σε αδιαμφισβήτητο ενδιαφέρον από τον όμιλο Κωνσταντακόπουλου, ιδιοκτήτη του συγκροτήματος. Πηγές σε γνώση των σχεδιασμών του ομίλου αναφέρουν πως θεωρεί την ανάπτυξη των υποδομών και των υπηρεσιών της μαρίνας καίριας σημασίας γα την ανάπτυξη της περιοχής που ήδη γνωρίζει σημαντικούς ρυθμούς αύξησης επισκεπτών. Το κατά πόσον η μαρίνα θα περάσει τελικά στη διαχείριση του ομίλου ή έτερου επενδυτή μένει να φανεί και θα εξαρτηθεί από το ενδιαφέρον των άλλων επενδυτών. Υπενθυμίζεται πως ο όμιλος Κωνσταντακόπουλου έχει ως σταθερό συνεργάτη και τον αραβικό όμιλο Olayan, ενώ πρόσφατα συνέστησε κοινοπραξία και με τον τουρκικό όμιλο Dogus, στον διαγωνισμό για το Hilton.

Η τουρκική Dogus
Η Dogus έχει επιδείξει σημαντικό ενδιαφέρον για τον ελληνικό θαλάσσιο τουρισμό και όχι μόνον. Συμμετέχει μάλιστα ήδη μαζί με τη Lamda Development στην εκμετάλλευση της μαρίνας του Φλοίσβου. Ο όμιλος Dogus όμως θεωρείται εκ των φαβορί και για την παραχώρηση της μαρίνας του Αλίμου, ενώ στελέχη της θυγατρικής του, D-Marine, έχουν επιβεβαιώσει στην «Κ» το ενδιαφέρον της εταιρείας για τον Αλιμο, πρόσφατα. Το ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε στην επιλογή χρηματοοικονομικού και νομικού συμβούλου για τον διαγωνισμό για τη μαρίνα του Αλίμου αυτό το καλοκαίρι και εκτιμάται πως η όλη διαδικασία μαζί με τη συναλλαγή μπορεί να κλείσει έως την επόμενη καλοκαιρινή σεζόν. Ο προηγούμενος διαγωνισμός για τον Αλιμο ήταν άγονος, καθώς, πέραν της πολιτικής αβεβαιότητας που ενέσκηψε μετά τα μέσα του 2014, η παραχώρηση της μαρίνας προσφερόταν σε «πακέτο» με άλλα τουριστικά θαλάσσια καταφύγια στον Σαρωνικό και τον Αργολικό, για τα οποία και ενδιαφέρον δεν υπήρχε και αντιδράσεις από την τοπική κοινωνία εκδηλώνονταν.
Στρατηγική θέση
Η μαρίνα του Αλίμου είναι η μεγαλύτερη των Βαλκανίων με 1.100 θέσεις ελλιμενισμού. Η στρατηγική της θέση ως μέρος του αστικού ιστού της Αθήνας και η μεγάλη της χερσαία ζώνη (220 στρέμματα) αποτελούν εξαιρετικά συγκριτικά πλεονεκτήματα για την αξιοποίησή της. Η μαρίνα σήμερα λειτουργεί κυρίως ως μαρίνα εκκίνησης για μεγάλο αριθμό μικρών επαγγελματικών ιστιοπλοϊκών σκαφών αναψυχής (bare boats).
Προ τριετίας, οπότε και «έτρεχε» ο προηγούμενος διαγωνισμός για τον Αλιμο αλλά και ο αντίστοιχος για τη μαρίνα Χίου, 11 επιχειρηματικά σχήματα είχαν εκδηλώσει μη δεσμευτικό ενδιαφέρον για αυτές. Αυτά ήταν, εκτός από το σχήμα της Dogus με τη Lamda Development, οι Κάσος Α.Ε., Azimut - Benetti SpA, Global Liman Isltemeleri A.S., Ατεσε Α.Ε., J&P Αβαξ, Majestic Marine Engineering LLC FZE, Πόρτο Καρράς Α.Ε., Envitec Α.Ε., Archirodon Group NV - Α1 Yacht Trading Consortium Α.Ε. - Στήριξις Τεχνική Α.Ε. και Ακτωρ Παραχωρήσεις Α.Ε. - Cosmos Yachting Α.Ε.

«Ανοίγουν πανιά» και για τη Χίο
Μετά την Πύλο και τον Αλιμο, σειρά θα έχει η προκήρυξη διαγωνισμού για την 40ετή παραχώρηση της μαρίνας της Χίου, η οποία είχε επίσης βγει προ τριετίας σε διαγωνισμό, που έληξε όμως και αυτός ως άγονος λόγω της πολιτικοοικονομικής συγκυρίας.
Υπενθυμίζεται πως ένας μεγάλος αριθμός μαρινών, μικρών λιμένων και των υπολοίπων οργανισμών λιμένων βρίσκονται ακόμα στο ΤΑΙΠΕΔ. Το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ αξιολογεί τις εναλλακτικές επιλογές για αυτά τα περιουσιακά στοιχεία και εκκρεμεί η τελική απόφαση για την αξιοποίησή τους που θα περιλαμβάνει και τη μεταφορά μεγάλου αριθμού εξ αυτών στο νέο «υπερταμείο». Ομως κάποιοι εξ αυτών των λιμένων και μαρινών θα παραμείνουν προς παραχώρηση στο ΤΑΙΠΕΔ. Αξίζει να αναφερθεί πως, σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες της «Κ», υπάρχει ήδη ώριμο επενδυτικό ενδιαφέρον για κάποιες μαρίνες στη Δυτική Ελλάδα και συγκεκριμένα από ιταλικά συμφέροντα, αλλά και για υποπαραχωρήσεις σε λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας, όπως της Αλεξανδρούπολης.

"ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ" 21/08/2016
Έντυπη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου