Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2016

Στην πρώτη θέση της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων η Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου


Σε καιρούς οικονομικής κρίσης, με την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία να βρίσκεται σε περιδίνηση, ειδικά στον κλάδο του ξηρού φορτίου αλλά και στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, οι Έλληνες πλοιοκτήτες διατηρούν το συγκριτικό πλεονέκτημα.
Το μυστικό είναι οι πολύ καλές υπηρεσίες που προσφέρουν και οι ανταγωνιστικές τιμές, παράμετροι που έχουν ως αποτέλεσμα να τους προτιμούν οι μεγάλες εταιρείες liners.
Το συμπέρασμα προκύπτει από έρευνα του The Boston Consulting Group, με τίτλο «Η νέα εποχή στο παγκόσμιο εμπόριο και στη θαλάσσια μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων».
Την ίδια ώρα, οι μεγάλοι παίκτες προχωρούν σε συγχωνεύσεις, σε εξαγορές ή σε οικονομία κλίμακος, συμπιέζοντας τους μικρότερους ανταγωνιστές. Η αγορά δοκιμάζεται, αφού υπάρχει υπερπροσφορά χωρητικότητας, με νεότευκτα πλοία να πέφτουν στο νερό, την ώρα που η ζήτηση για μεταφορά προϊόντων μειώνεται αφού έχει πέσει η κατανάλωση.
 
Οι Έλληνες
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες, που ναυλώνουν τα πλοία τους στις μεγάλες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (liners), αφουγκράζονται τα μηνύματα των καιρών και έχουν ρίξει τους επενδυτικούς ρυθμούς, συνεχίζοντας όμως να επενδύουν σε νεότευκτα αλλά και να παρέχουν ποιοτικές υπηρεσίες.
Όσο αφορά στις αγορές μεταχειρισμένων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες έχουν αγοράσει, μέσα στο 2016, σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipbroking Ιnc., 14 κομμάτια συνολικής αξίας 72 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ παγκοσμίως οι αγορές έχουν φθάσει τα 88 πλοία.
Επίσης, ελληνικών συμφερόντων εταιρείες έχουν πουλήσει μόλις δύο πλοία μέσα στο ίδιο χρονικό διάστημα συνολικής αξίας 16,9 εκατομμυρίων δολαρίων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Marine Information Services, υπάρχουν συνολικά 43 εταιρείες ελληνικών συμφερόντων που διαχειρίζονται στόλο που αποτελείται είτε αμιγώς με containerships είτε είναι μεικτός και έχει και άλλου τύπου πλοία. Ο ελληνικός στόλος με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ανέρχεται στα 471 κομμάτια.
Από αυτά σχεδόν τα μισά, ποσοστό 47,5%, τα ελέγχουν έξι εταιρείες οι οποίες έχουν περισσότερα από 20 πλοία. Ο συνολικός αριθμός των πλοίων που ελέγχουν ανέρχεται στα 247. Υπάρχουν επίσης εννέα εταιρείες που έχουν από 10 έως 19 πλοία. Η χρυσή εξάδα περιλαμβάνει τις εταιρείες: Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου που ελέγχει στόλο με 65 πλοία, Danaos του δρ Ιωάννη Κούστα με 59, Lomar Shipping του Γιώργου Λογοθέτη με 51, Technomar Shipping του Γιώργου Γιουρούκου με 29, Chartworld του Λου Κολλάκη με 23 και Navios της Αγγελικής Φράγκου με 20.
Στη λίστα βρίσκουμε, επίσης, ονόματα όπως Αριστείδη Πίττα, Αντώνη Λαιμού, Επαμεινώντα Εμπειρίκου, Βαγγέλη Μαρινάκη, Δημήτρη Δαλακούρα, Συμεών Παληού, Θανάση Μαρτίνου, καπετάν Παναγιώτη Τσάκου, Νίκου Πατέρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου