Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2017

235.345 επιβάτες πέρασαν πέρυσι από το αεροδρόμιο της Καλαμάτας- Το φετινό πρόγραμμα πτήσεων


Το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, σε επίπεδο μετακίνησης επιβατών, σπάει το αεροδρόμιο Καλαμάτας κάθε χρόνο την τελευταία πενταετία. Πέρυσι μόνο πέρασαν από αυτό 235.345 επιβάτες, αριθμός που, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του αερολιμενάρχη Δημήτρη Μανδηλάρη, πρόκειται να αυξηθεί τη σεζόν που έχει ήδη ξεκινήσει.
Το «Θάρρος» συνάντησε τον αερολιμενάρχη, έναν άνθρωπο που ξέρει τον αερολιμένα Καλαμάτας καλύτερα από τον καθένα, αφού υπηρετεί σε αυτό από το 1984, ενώ κατέχει την παρούσα θέση από το 2006.
Λίγο πριν βγει στη σύνταξη μιλήσαμε μαζί του για την «απογείωση» του αερολιμένα της πόλης, καθώς και για τις βελτιώσεις ή τις αλλαγές που χρειάζεται:

- Η χρονιά που έφυγε ήταν μια ακόμα καλή για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας. Μιλήστε μας για αυτήν.

Η περσινή χρονιά έκλεισε με θετικά πρόσημα. Ειδικότερα στο εξωτερικό είχαμε αύξηση 24%, ενώ στο εσωτερικό περίπου 2%. Σε επιβάτες, αυτό σημαίνει ότι από το αεροδρόμιο της Καλαμάτας πέρασαν 235.345 άνθρωποι.

- Τι βλέπετε για τη νέα χρονιά και τι αλλαγές θα υπάρξουν στις πτήσεις;

Για φέτος βλέπουμε ότι θα υπάρξει σημαντική αύξηση στις πτήσεις εσωτερικού, αφού πλέον από τις 3-4 πτήσεις την εβδομάδα μόνο για τη Θεσσαλονίκη, τώρα θα υπάρξει καθημερινή σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη, αλλά και την Αθήνα.
Σχετικά με τις πτήσεις του εξωτερικού, θα προστεθούν νέα δρομολόγια στις γραμμές προς Παρίσι, Λονδίνο, Άμστερνταμ και, φυσικά, Λάρνακα. Όλα αυτά, και επιπλέον προορισμοί που αναμένεται να ενταχθούν και δεν έχουν κλείσει προς το παρόν, θα αποδώσουν θετικό πρόσημο. Μπορεί από φέτος να μην υπάρχει η γραμμή της Βαρσοβίας, αλλά ήταν μια περιορισμένη σε αριθμό επιβατών πτήση. Ωστόσο, αναμένεται από την επόμενη χρονιά επαναλειτουργία της.
Γενικότερα, λοιπόν, περιμένουμε μια αύξηση γύρω στο 20%.

- Η τεράστια αυτή αύξηση στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας έχει σημειωθεί την τελευταία πενταετία. Αν σας μιλούσαν πριν από πέντε χρόνια για μια τέτοια αύξηση, τι θα λέγατε;

Η μεταβολή συνέβη από τότε που η Aegean αποφάσισε να διατηρεί στην Καλαμάτα ένα αεροπλάνο Α319, το οποίο κάνει δρομολόγια από Πέμπτη έως Τρίτη. Η μεταβολή αυτή έγινε θεωρώ συντονισμένα με την έναρξη της Costa Navarino. Τότε ξεκίνησαν βασικές κινήσεις Περιφέρειας, Αυτοδιοικητικών Αρχών γενικότερα και ιδιωτικής επιχειρηματικότητας για ανάπτυξη των αερομεταφορών στη Μεσσηνία, με αποτέλεσμα τη σταδιακή προσθήκη τακτικών γραμμών με πολλές πόλεις του εξωτερικού, δηλαδή μετατράπηκε από ένα αεροδρόμιο που βασικά εξυπηρετούσε πτήσεις τσάρτερ μικρής κατηγορίας σε ένα που εξυπηρετεί τακτικές γραμμές. Αυτές ήταν που έφεραν και τη διαφορά.
Όσο για το τι θα απαντούσα πριν από πέντε χρόνια, θα σας έλεγα πως δεν πίστευα ότι θα υπάρξει τέτοιας έκτασης κίνηση, π.χ. με την British Airways να φτάνει στην Καλαμάτα με δύο τακτικές γραμμές την εβδομάδα, όπως και πολλές άλλες εταιρείες με τακτικές συνδέσεις με Βιέννη, Ρώμη, Παρίσι κ.α.
Αν σκεφτείτε ότι έχουμε αύξηση περίπου 250% τα τελευταία πέντε χρόνια, σίγουρα μπορώ να σας πω ότι δεν το περίμενα.
Όπως επίσης σημαντικό θεωρώ το κομμάτι των συνεδριακών πτήσεων με χιλιάδες συνέδρους, π.χ. Volks wagen, Deuch telecome, Amway, Herbal, μεγάλες τράπεζες και ασφαλιστικές εταιρείες.
Τέλος, η κατηγορία των πτήσεων bussines class (jet airtaxi –private vip) έχει παρουσιάσει άνοδο 300% και παραπάνω την τελευταία πενταετία.

- Μιλάτε για μια τεράστια κίνηση, που μάλιστα θα αυξηθεί… Ο αερολιμένας της Καλαμάτας μπορεί να την υποστηρίξει με τις υπάρχουσες υποδομές; 

Ο αερολιμένας κατασκευάστηκε το 1989/1990 με τις τότε προδιαγραφές (μια αίθουσα εσωτερικού – εξωτερικού για αφίξεις- αναχωρήσεις και μία αναμονής), και με master plan έως το 2020 να έχει διπλασιαστεί, εφόσον παρουσιαζόταν σημαντική αύξηση της αεροπορικής κίνησης.
Οι σύγχρονες ανάγκες για low cost εταιρείες (όπως pre boarding-extra –intra schengen διαδικασίες) αντιμετωπίζονται πλέον με δυσκολία. Θεωρώ ότι έχει γίνει κατανοητό και σε επίπεδο της Κεντρικής Υπηρεσίας μας ότι απαιτούνται βελτιώσεις.
Η πρώτη ενέργεια, κατά την άποψή μου, είναι οι απαλλοτριώσεις, ώστε να επεκταθούν πίστα αεροσκαφών και κτηριακές εγκαταστάσεις. Μέχρι να φτάσουμε εκεί θα πρέπει να εφαρμόζεται σωστός συντονισμός – διαχωρισμός στις πτήσεις, που γίνεται από την Αρχή Συντονισμού Πτήσεων, και να ενισχυθούμε σε προσωπικό και εμείς και οι συνεργαζόμενες εμπλεκόμενες υπηρεσίες, ώστε να είναι εφικτή η διεύρυνση των ωραρίων λειτουργίας σε κενά διαστήματα.
Δεν έχει καμία χρησιμότητα να φτιάξουμε μια πίστα για 8 αεροπλάνα, αλλά να έχουμε τα ίδια κτήρια με χωρητικότητα για 4 αεροσκάφη.

- Κατά τη γνώμη σας, το υπάρχον κτήριο, καθώς και οι υποδομές που διαθέτει, χρειάζονται παρεμβάσεις, αφού προφανώς είναι ουτοπικό να μιλάμε για νέο αεροδρόμιο;

Το κτήριο που έχουμε και οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις, όπως check in, ιμάντες αποσκευών, εγκαταστάσεις κλιματισμού κ.λπ., λειτουργούν χωρίς κάτι το σοβαρό, αντιλαμβάνεστε όμως ότι από το 2002 που έγινε ο τελευταίος εκσυγχρονισμός τους και με την καταπόνηση συνεχούς λειτουργίας, απαιτούνται βελτιώσεις για να αντέξουν και στη διαφαινόμενη περαιτέρω ανάπτυξη της χρήσης τους. Για φέτος υπολογίζουμε να ξεπεράσουμε τις 16-18 ώρες ημερησίως.

- Η ανθρώπινη δύναμη του αερολιμένα αυτή τη στιγμή ποια είναι; Υπάρχουν κενά;

Εγώ αυτή τη στιγμή έχω επτά άτομα (επιχειρησιακή και υποστηρικτικές ειδικότητες), ενώ πέντε υπάρχουν στην Αεροναυτιλία σε χωριστή διοικητική δομή. Από εκεί και πέρα, εμπλέκονται σε ορισμένους βασικούς τομείς συνεργαζόμενες Υπηρεσίες, όπως της 120 ΠΕΑ, π.χ. εναέρια κυκλοφορία, πυρασφάλεια, έλεγχοι ασφαλείας της Αστυνομίας, το Τελωνείο κ.ά.
Σε ό,τι μας αφορά, έχουμε ζητήσει ενίσχυση και περιμένουμε την έγκριση. Με βάση το νέο οργανισμό Ν.4427/2016 υπάρχουν κενά, αλλά δεν το θέτω έτσι. Το πρόβλημα είναι ότι αισθανόμαστε μια πίεση για περαιτέρω προσφορά ανάπτυξης και δεν μπορούμε να καλύψουμε όλες τις απαιτήσεις, όπως τίθενται σε όλο το εύρος 24ώρου.
Να πω ότι αναμένεται σύντομα να υπάρχει μια αλλαγή στην Υπηρεσία μας μετά την παραχώρηση της λειτουργίας των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, ίσως από εκεί να προκύψει ενδιαφέρον με μεταθέσεις από συναδέλφους.

- Συχνά ακούμε για ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας… Η γνώμη σας;

Δεν έχω να σας απαντήσω κάτι σε αυτό, αφού κι εγώ από δημοσιεύματα έχω δει ότι κι αυτό θα προχωρήσει σε αποκρατικοποίηση. Από πλευράς Κεντρικής ΥΠΑ δεν έχουμε τοπικά προς το παρόν διαδικασίες προς αυτή την κατεύθυνση.

Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση

                
             ΓΕΝΙΚΟΣ   ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ   ΠΤΗΣΕΩΝ   K.A.KΛ.Κ     ΑΠΟ  26/03/2017 – 28/10/2017 
 
S
L
O
T
ΕΤΑΙΡΙΑ    ΑΡΙΘ.
ΠΤΗΣΗΣ AIRL/FLT NUM.
ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ
ΠΤΗΣΕΩΝ
FL.PERIOD
ΘΕΣΕΙΣ & 
ΤΥΠΟΣA/Φ
SEATS-/F
ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ
ΧΩΡΑ-ΠΟΛΗ
ARR.   FROM
ΩΡΑΤΟΠ.
ΑΦΙΞ.
ΩΡΑΤΟΠ
ΑΝΑΧ
ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ
ΧΩΡΑ-ΠΟΛΗ
DEST.TO
RMKS
 MONDAY / ΔΕΥΤΕΡΑ       
TA3 N/S -  752   AEGEAN01/05-09/10144/A319 N/S-10830LYONLGT OK
KDE 1664/1665 CONDOR05/06-23/10180/A320FRANKFURT08450945FRANKFURT 
KDE 1666/1667 CONDOR05/06-23/10180/320MUNICH10001055MUNICH 
KIZ 217/218 ARKIA17/04.110/E90TEL AVIV11201220TEL AVIV 
KHV 6767/6738 TRANSAVIA24/04-09/10149/B73WAMSTERDAM11501235AMSTERDAM 
KENT 0847/0848 ENTER AIR31/07-28/08145/B734PARIS12201305PARIS 
KCO 976/977 COBALTAIR17/07-28/08144/A319LARNAKA12451330LARNACA 
KA3  753/750  AEGEAN01/05-29/05144/A319LYON14151440PARIS 
KA3  753/750  AEGEAN05/06-09/10144/A319LYON14151520PARIS 
KQS 9001/9004 TRAVEL SERVICES08/05-02/1094/73HLYON (VIA HER)15101555NANTES 
KENT 0927/0928 ENTER AIR10/07-25/09145/B734PARIS16001700PARIS 
TA3 751 -  N/S AEGEAN05/06-09/10144/A319PARIS2315N/S+1  
 TUESDAY / ΤΡΙΤΗ       
 A3 N/S   732    AEGEAN02/05-26/09144/A319N/S 0750MOSKOW 
K6D 6397/6397 TRAVEL SERV. SL03/10094/73HBRATISLAVA08350925BRATISLAVAARR VIA AOK
K6D 6397/6397 TRAVEL SERV. SL20/06-26/09094/73HBRATISLAVA09000950BRATISLAVAARR VIA AOK
KEZY 8381/8382 EASY JET29/03-24/10180/A320LONDON11201200LONDON 
KQS 2210/2211 TRAVEL SERVICES03/10189/73HPRAGA11551245PRAGA 
KQS 2210/2211 TRAVEL SERVICES30/05,20/06,11/07
01/08,22/08,12/09
189/73HPRAGA15151600PRAGA 
KCO 976/977 COBALTAIR29/08144/A319LARNAKA13301415LARNACA 
KDK9018/4019  THOMAS COOK25/04A321MUNCHEN15551700MILANO 
KA3     733   AEGEAN02/05-26/09144/A319MOSKOW16051530RODOS KENO 
 WEDNESDAY/TETΑΡTH       
KIZ0217/0218 ARKIA12/04110/E90TEL AVIV11301230TEL AVIV 
KTO 0090/1511 TRANSAVIA FRANCE21/060/73HPARIS14501530PARIS 
K2L 8352/1353 HELVETIC AIRWAYS27/09112/E90ZURICH14551530ZURICH 

 
 
 ΔΕΥΤΕΡΑ 
AEGEAN              LYON
CONDOR             FRANKFURT MUNICH
TRANSAVIA       AMSTERDAM
ENTAIR AIR       PARIS
COBALT AIR     LARNACA
TRAVEL SERVICES LYON/NANTES
 
05/06-09/10
 5/6-23/10
24/04-09/10
10/07-25/09
17/07-28/08
08/05-02/10
 
 ΤΡΙΤΗ
AEGEAN              MOSKOW
TRAVEL SERV.   BRATISLAVA
EAZY JET            LONDON
TRAVEL SERV.   PRAGA
 
02/05-26/09
20/06-26/09
29/03-24/10
30/05-12/09
 
 ΤΕΤΑΡΤΗ
MONO OLYMPIC AIR
ΘΕΣ/ΚΗ ΚΑΙ ΑΘΗΝΑ
  
 ΠΕΜΠΤΗ
AEGEAN                      MUNICH
BRITHSH AIRWAYS    LONDON
SMALL PLANET          KATOWICE
EASY JET                    LONDON
TRANSAVIA                AMSTERDAM
PRIMERA                     BILLUD
PRIMERA                    COPENHAGEN
 
29/06-28/09
01/04-28/10
01/06-28/09
22/06-26/10
20/04-05/10
22/06-19/10
18/05-19/10
 
 ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
AEGEAN                     LARNACA
AEGEAN                     MILANO
AEGEAN                     DUSSELDORF
CONDOR                    MUNICH
TRAVEL SERVICE     PRAGA
AEGEAN                     STOCKHOLM
 
04/08-25/08
04/08-25/08
25/03-17/11
05/05-20/10
09/06-22/09
19/05-21/07 &  01/09-29/09 (META ΣΕ ΣΑΒΒ)
 
 ΣΑΒΒΑΤΟ
AEGEAN                   NANTES
AEGEAN                   PARIS 
ARKIA                       TEL AVIV
TRANSAVIA             AMSTERDAM
TRANSAVIA 2o        AMSTERDAM
JET AIR FLY / TUI     LILLE
BRITHSH AIRWAYS  LONDON
AEGEAN                    STOCKHOLM
 
 
 
20/05-30/09
20/05-07/10
27/05-26/08
08/07-26/08
22/04-30/09
06/05-30/09
01/04-28/10
01/04-29/04 &07/10-18/11
 
 ΚΥΡΙΑΚΗ
AEGEAN                  MOSKOW
AEGEAN                  MUNCHEN
AUSTRIAN               VIENNA
MISTRAL                  MILANO
THOMAS COOK       MANCHESTER
THOMAS COOK       BIRMINGHAM
BRITISH AIRWAYS  LONDON
THOMAS COOK    LONDON
 
11/06-24/09
19/02-19/11
02/07-17/09
04/06-17/09
07/05-01/10
21/05-01/10
07/05-22/10
14/05-01/10
 
    
    
    
 
Η OLYMPIC AIR ΕΧΕΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΕΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ  ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΑΘΗΝΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΑΠΟ 1/6-30/06 ΕΝΩ ΑΠΟ 25/3-31/05 ΚΑΙ ΑΠΟ 01/10-28/10 ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΘΕΣ/ΚΗ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου