Το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, σε επίπεδο μετακίνησης επιβατών, σπάει το αεροδρόμιο Καλαμάτας κάθε χρόνο την τελευταία πενταετία. Πέρυσι μόνο πέρασαν από αυτό 235.345 επιβάτες, αριθμός που, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του αερολιμενάρχη Δημήτρη Μανδηλάρη, πρόκειται να αυξηθεί τη σεζόν που έχει ήδη ξεκινήσει.
Το «Θάρρος» συνάντησε τον αερολιμενάρχη, έναν άνθρωπο που ξέρει τον αερολιμένα Καλαμάτας καλύτερα από τον καθένα, αφού υπηρετεί σε αυτό από το 1984, ενώ κατέχει την παρούσα θέση από το 2006.
Λίγο πριν βγει στη σύνταξη μιλήσαμε μαζί του για την «απογείωση» του αερολιμένα της πόλης, καθώς και για τις βελτιώσεις ή τις αλλαγές που χρειάζεται:
- Η χρονιά που έφυγε ήταν μια ακόμα καλή για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας. Μιλήστε μας για αυτήν.
Η περσινή χρονιά έκλεισε με θετικά πρόσημα. Ειδικότερα στο εξωτερικό είχαμε αύξηση 24%, ενώ στο εσωτερικό περίπου 2%. Σε επιβάτες, αυτό σημαίνει ότι από το αεροδρόμιο της Καλαμάτας πέρασαν 235.345 άνθρωποι.
- Τι βλέπετε για τη νέα χρονιά και τι αλλαγές θα υπάρξουν στις πτήσεις;
Για φέτος βλέπουμε ότι θα υπάρξει σημαντική αύξηση στις πτήσεις εσωτερικού, αφού πλέον από τις 3-4 πτήσεις την εβδομάδα μόνο για τη Θεσσαλονίκη, τώρα θα υπάρξει καθημερινή σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη, αλλά και την Αθήνα.
Σχετικά με τις πτήσεις του εξωτερικού, θα προστεθούν νέα δρομολόγια στις γραμμές προς Παρίσι, Λονδίνο, Άμστερνταμ και, φυσικά, Λάρνακα. Όλα αυτά, και επιπλέον προορισμοί που αναμένεται να ενταχθούν και δεν έχουν κλείσει προς το παρόν, θα αποδώσουν θετικό πρόσημο. Μπορεί από φέτος να μην υπάρχει η γραμμή της Βαρσοβίας, αλλά ήταν μια περιορισμένη σε αριθμό επιβατών πτήση. Ωστόσο, αναμένεται από την επόμενη χρονιά επαναλειτουργία της.
Γενικότερα, λοιπόν, περιμένουμε μια αύξηση γύρω στο 20%.
- Η τεράστια αυτή αύξηση στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας έχει σημειωθεί την τελευταία πενταετία. Αν σας μιλούσαν πριν από πέντε χρόνια για μια τέτοια αύξηση, τι θα λέγατε;
Η μεταβολή συνέβη από τότε που η Aegean αποφάσισε να διατηρεί στην Καλαμάτα ένα αεροπλάνο Α319, το οποίο κάνει δρομολόγια από Πέμπτη έως Τρίτη. Η μεταβολή αυτή έγινε θεωρώ συντονισμένα με την έναρξη της Costa Navarino. Τότε ξεκίνησαν βασικές κινήσεις Περιφέρειας, Αυτοδιοικητικών Αρχών γενικότερα και ιδιωτικής επιχειρηματικότητας για ανάπτυξη των αερομεταφορών στη Μεσσηνία, με αποτέλεσμα τη σταδιακή προσθήκη τακτικών γραμμών με πολλές πόλεις του εξωτερικού, δηλαδή μετατράπηκε από ένα αεροδρόμιο που βασικά εξυπηρετούσε πτήσεις τσάρτερ μικρής κατηγορίας σε ένα που εξυπηρετεί τακτικές γραμμές. Αυτές ήταν που έφεραν και τη διαφορά.
Όσο για το τι θα απαντούσα πριν από πέντε χρόνια, θα σας έλεγα πως δεν πίστευα ότι θα υπάρξει τέτοιας έκτασης κίνηση, π.χ. με την British Airways να φτάνει στην Καλαμάτα με δύο τακτικές γραμμές την εβδομάδα, όπως και πολλές άλλες εταιρείες με τακτικές συνδέσεις με Βιέννη, Ρώμη, Παρίσι κ.α.
Αν σκεφτείτε ότι έχουμε αύξηση περίπου 250% τα τελευταία πέντε χρόνια, σίγουρα μπορώ να σας πω ότι δεν το περίμενα.
Όπως επίσης σημαντικό θεωρώ το κομμάτι των συνεδριακών πτήσεων με χιλιάδες συνέδρους, π.χ. Volks wagen, Deuch telecome, Amway, Herbal, μεγάλες τράπεζες και ασφαλιστικές εταιρείες.
Τέλος, η κατηγορία των πτήσεων bussines class (jet airtaxi –private vip) έχει παρουσιάσει άνοδο 300% και παραπάνω την τελευταία πενταετία.
- Μιλάτε για μια τεράστια κίνηση, που μάλιστα θα αυξηθεί… Ο αερολιμένας της Καλαμάτας μπορεί να την υποστηρίξει με τις υπάρχουσες υποδομές;
Ο αερολιμένας κατασκευάστηκε το 1989/1990 με τις τότε προδιαγραφές (μια αίθουσα εσωτερικού – εξωτερικού για αφίξεις- αναχωρήσεις και μία αναμονής), και με master plan έως το 2020 να έχει διπλασιαστεί, εφόσον παρουσιαζόταν σημαντική αύξηση της αεροπορικής κίνησης.
Οι σύγχρονες ανάγκες για low cost εταιρείες (όπως pre boarding-extra –intra schengen διαδικασίες) αντιμετωπίζονται πλέον με δυσκολία. Θεωρώ ότι έχει γίνει κατανοητό και σε επίπεδο της Κεντρικής Υπηρεσίας μας ότι απαιτούνται βελτιώσεις.
Η πρώτη ενέργεια, κατά την άποψή μου, είναι οι απαλλοτριώσεις, ώστε να επεκταθούν πίστα αεροσκαφών και κτηριακές εγκαταστάσεις. Μέχρι να φτάσουμε εκεί θα πρέπει να εφαρμόζεται σωστός συντονισμός – διαχωρισμός στις πτήσεις, που γίνεται από την Αρχή Συντονισμού Πτήσεων, και να ενισχυθούμε σε προσωπικό και εμείς και οι συνεργαζόμενες εμπλεκόμενες υπηρεσίες, ώστε να είναι εφικτή η διεύρυνση των ωραρίων λειτουργίας σε κενά διαστήματα.
Δεν έχει καμία χρησιμότητα να φτιάξουμε μια πίστα για 8 αεροπλάνα, αλλά να έχουμε τα ίδια κτήρια με χωρητικότητα για 4 αεροσκάφη.
- Κατά τη γνώμη σας, το υπάρχον κτήριο, καθώς και οι υποδομές που διαθέτει, χρειάζονται παρεμβάσεις, αφού προφανώς είναι ουτοπικό να μιλάμε για νέο αεροδρόμιο;
Το κτήριο που έχουμε και οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις, όπως check in, ιμάντες αποσκευών, εγκαταστάσεις κλιματισμού κ.λπ., λειτουργούν χωρίς κάτι το σοβαρό, αντιλαμβάνεστε όμως ότι από το 2002 που έγινε ο τελευταίος εκσυγχρονισμός τους και με την καταπόνηση συνεχούς λειτουργίας, απαιτούνται βελτιώσεις για να αντέξουν και στη διαφαινόμενη περαιτέρω ανάπτυξη της χρήσης τους. Για φέτος υπολογίζουμε να ξεπεράσουμε τις 16-18 ώρες ημερησίως.
- Η ανθρώπινη δύναμη του αερολιμένα αυτή τη στιγμή ποια είναι; Υπάρχουν κενά;
Εγώ αυτή τη στιγμή έχω επτά άτομα (επιχειρησιακή και υποστηρικτικές ειδικότητες), ενώ πέντε υπάρχουν στην Αεροναυτιλία σε χωριστή διοικητική δομή. Από εκεί και πέρα, εμπλέκονται σε ορισμένους βασικούς τομείς συνεργαζόμενες Υπηρεσίες, όπως της 120 ΠΕΑ, π.χ. εναέρια κυκλοφορία, πυρασφάλεια, έλεγχοι ασφαλείας της Αστυνομίας, το Τελωνείο κ.ά.
Σε ό,τι μας αφορά, έχουμε ζητήσει ενίσχυση και περιμένουμε την έγκριση. Με βάση το νέο οργανισμό Ν.4427/2016 υπάρχουν κενά, αλλά δεν το θέτω έτσι. Το πρόβλημα είναι ότι αισθανόμαστε μια πίεση για περαιτέρω προσφορά ανάπτυξης και δεν μπορούμε να καλύψουμε όλες τις απαιτήσεις, όπως τίθενται σε όλο το εύρος 24ώρου.
Να πω ότι αναμένεται σύντομα να υπάρχει μια αλλαγή στην Υπηρεσία μας μετά την παραχώρηση της λειτουργίας των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, ίσως από εκεί να προκύψει ενδιαφέρον με μεταθέσεις από συναδέλφους.
- Συχνά ακούμε για ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας… Η γνώμη σας;
Δεν έχω να σας απαντήσω κάτι σε αυτό, αφού κι εγώ από δημοσιεύματα έχω δει ότι κι αυτό θα προχωρήσει σε αποκρατικοποίηση. Από πλευράς Κεντρικής ΥΠΑ δεν έχουμε τοπικά προς το παρόν διαδικασίες προς αυτή την κατεύθυνση.
Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση
ΓΕΝΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΤΗΣΕΩΝ K.A.KΛ.Κ ΑΠΟ 26/03/2017 – 28/10/2017
S L O T | ΕΤΑΙΡΙΑ ΑΡΙΘ. ΠΤΗΣΗΣ AIRL/FLT NUM. | ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ ΠΤΗΣΕΩΝ FL.PERIOD | ΘΕΣΕΙΣ & ΤΥΠΟΣA/Φ SEATS-/F | ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΧΩΡΑ-ΠΟΛΗ ARR. FROM | ΩΡΑΤΟΠ. ΑΦΙΞ. | ΩΡΑΤΟΠ ΑΝΑΧ | ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΧΩΡΑ-ΠΟΛΗ DEST.TO | RMKS |
MONDAY / ΔΕΥΤΕΡΑ | ||||||||
T | A3 N/S - 752 AEGEAN | 01/05-09/10 | 144/A319 | N/S-1 | 0830 | LYON | LGT OK | |
K | DE 1664/1665 CONDOR | 05/06-23/10 | 180/A320 | FRANKFURT | 0845 | 0945 | FRANKFURT | |
K | DE 1666/1667 CONDOR | 05/06-23/10 | 180/320 | MUNICH | 1000 | 1055 | MUNICH | |
K | IZ 217/218 ARKIA | 17/04. | 110/E90 | TEL AVIV | 1120 | 1220 | TEL AVIV | |
K | HV 6767/6738 TRANSAVIA | 24/04-09/10 | 149/B73W | AMSTERDAM | 1150 | 1235 | AMSTERDAM | |
K | ENT 0847/0848 ENTER AIR | 31/07-28/08 | 145/B734 | PARIS | 1220 | 1305 | PARIS | |
K | CO 976/977 COBALTAIR | 17/07-28/08 | 144/A319 | LARNAKA | 1245 | 1330 | LARNACA | |
K | A3 753/750 AEGEAN | 01/05-29/05 | 144/A319 | LYON | 1415 | 1440 | PARIS | |
K | A3 753/750 AEGEAN | 05/06-09/10 | 144/A319 | LYON | 1415 | 1520 | PARIS | |
K | QS 9001/9004 TRAVEL SERVICES | 08/05-02/10 | 94/73H | LYON (VIA HER) | 1510 | 1555 | NANTES | |
K | ENT 0927/0928 ENTER AIR | 10/07-25/09 | 145/B734 | PARIS | 1600 | 1700 | PARIS | |
T | A3 751 - N/S AEGEAN | 05/06-09/10 | 144/A319 | PARIS | 2315 | N/S+1 | ||
TUESDAY / ΤΡΙΤΗ | ||||||||
A3 N/S 732 AEGEAN | 02/05-26/09 | 144/A319 | N/S | 0750 | MOSKOW | |||
K | 6D 6397/6397 TRAVEL SERV. SL | 03/10 | 094/73H | BRATISLAVA | 0835 | 0925 | BRATISLAVA | ARR VIA AOK |
K | 6D 6397/6397 TRAVEL SERV. SL | 20/06-26/09 | 094/73H | BRATISLAVA | 0900 | 0950 | BRATISLAVA | ARR VIA AOK |
K | EZY 8381/8382 EASY JET | 29/03-24/10 | 180/A320 | LONDON | 1120 | 1200 | LONDON | |
K | QS 2210/2211 TRAVEL SERVICES | 03/10 | 189/73H | PRAGA | 1155 | 1245 | PRAGA | |
K | QS 2210/2211 TRAVEL SERVICES | 30/05,20/06,11/07 01/08,22/08,12/09 | 189/73H | PRAGA | 1515 | 1600 | PRAGA | |
K | CO 976/977 COBALTAIR | 29/08 | 144/A319 | LARNAKA | 1330 | 1415 | LARNACA | |
K | DK9018/4019 THOMAS COOK | 25/04 | A321 | MUNCHEN | 1555 | 1700 | MILANO | |
K | A3 733 AEGEAN | 02/05-26/09 | 144/A319 | MOSKOW | 1605 | 1530 | RODOS KENO | |
WEDNESDAY/TETΑΡTH | ||||||||
K | IZ0217/0218 ARKIA | 12/04 | 110/E90 | TEL AVIV | 1130 | 1230 | TEL AVIV | |
K | TO 0090/1511 TRANSAVIA FRANCE | 21/06 | 0/73H | PARIS | 1450 | 1530 | PARIS | |
K | 2L 8352/1353 HELVETIC AIRWAYS | 27/09 | 112/E90 | ZURICH | 1455 | 1530 | ZURICH |
ΔΕΥΤΕΡΑ AEGEAN LYON CONDOR FRANKFURT MUNICH TRANSAVIA AMSTERDAM ENTAIR AIR PARIS COBALT AIR LARNACA TRAVEL SERVICES LYON/NANTES | 05/06-09/10 5/6-23/10 24/04-09/10 10/07-25/09 17/07-28/08 08/05-02/10 | ||
ΤΡΙΤΗ AEGEAN MOSKOW TRAVEL SERV. BRATISLAVA EAZY JET LONDON TRAVEL SERV. PRAGA | 02/05-26/09 20/06-26/09 29/03-24/10 30/05-12/09 | ||
ΤΕΤΑΡΤΗ MONO OLYMPIC AIR ΘΕΣ/ΚΗ ΚΑΙ ΑΘΗΝΑ | |||
ΠΕΜΠΤΗ AEGEAN MUNICH BRITHSH AIRWAYS LONDON SMALL PLANET KATOWICE EASY JET LONDON TRANSAVIA AMSTERDAM PRIMERA BILLUD PRIMERA COPENHAGEN | 29/06-28/09 01/04-28/10 01/06-28/09 22/06-26/10 20/04-05/10 22/06-19/10 18/05-19/10 | ||
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ AEGEAN LARNACA AEGEAN MILANO AEGEAN DUSSELDORF CONDOR MUNICH TRAVEL SERVICE PRAGA AEGEAN STOCKHOLM | 04/08-25/08 04/08-25/08 25/03-17/11 05/05-20/10 09/06-22/09 19/05-21/07 & 01/09-29/09 (META ΣΕ ΣΑΒΒ) | ||
ΣΑΒΒΑΤΟ AEGEAN NANTES AEGEAN PARIS ARKIA TEL AVIV TRANSAVIA AMSTERDAM TRANSAVIA 2o AMSTERDAM JET AIR FLY / TUI LILLE BRITHSH AIRWAYS LONDON AEGEAN STOCKHOLM | 20/05-30/09 20/05-07/10 27/05-26/08 08/07-26/08 22/04-30/09 06/05-30/09 01/04-28/10 01/04-29/04 &07/10-18/11 | ||
ΚΥΡΙΑΚΗ AEGEAN MOSKOW AEGEAN MUNCHEN AUSTRIAN VIENNA MISTRAL MILANO THOMAS COOK MANCHESTER THOMAS COOK BIRMINGHAM BRITISH AIRWAYS LONDON THOMAS COOK LONDON | 11/06-24/09 19/02-19/11 02/07-17/09 04/06-17/09 07/05-01/10 21/05-01/10 07/05-22/10 14/05-01/10 | ||
Η OLYMPIC AIR ΕΧΕΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΕΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΑΘΗΝΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΑΠΟ 1/6-30/06 ΕΝΩ ΑΠΟ 25/3-31/05 ΚΑΙ ΑΠΟ 01/10-28/10 ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΘΕΣ/ΚΗ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου