Πέμπτη 17 Αυγούστου 2017

«Σε διάδρομο απογείωσης» το αεροδρόμιο Καλαμάτας


138% ΑΥΞΗΣΗ ΣΤΙΣ ΑΦΙΞΕΙΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ, 11% ΣΤΙΣ ΑΦΙΞΕΙΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ
 
Το αεροδρόμιο Καλαμάτας «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» κερδίζει και το στοίχημα της φετινής χρονιάς σε ανάπτυξη, κάτι που συμβαίνει αδιαλείπτως τα τελευταία χρόνια.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν χθες στη δημοσιότητα από τον αερολιμενάρχη Δημήτρη Μανδηλάρη, το πρώτο επτάμηνο του 2017 παρουσιάζει αύξηση στις διεθνείς αφίξεις 11% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Ειδικότερα, τους πρώτους επτά μήνες του 2016 το αεροδρόμιο της Καλαμάτας κατέγραψε 59.556 αφίξεις, ενώ φέτος την αντίστοιχη περίοδο 66.082.
Εκεί, όμως, που οι αριθμοί είναι εντυπωσιακοί, είναι στην κίνηση του εσωτερικού, όπου υπήρξε αύξηση 138%. Το 2016, τους πρώτους μήνες, κινήθηκαν 3.446 επιβάτες, ενώ φέτος 8.233!
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η ταυτότητα των ξένων: για το 2016 οι περισσότεροι επισκέπτες ήταν κατά σειρά από Γερμανία (12.267), Γαλλία (9.657) και Ολλανδία (4.698). Είναι ενδεικτικό, πάντως, ότι το αεροδρόμιο της Καλαμάτας συνδέεται απευθείας με 24 πόλεις του εξωτερικού και 2 του εσωτερικού.
 
2016 ΑΦΙΞΕΙΣ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ     
       
ΑΦΙΞ. ΑΥΣΤΡΙΑ    2.973
ΑΦΙΞ. ΤΣΕΧΙΑ      1.153
ΑΦΙΞ. ΔΑΝΙΑ       2.967
ΑΦΙΞ. ΓΑΛΛΙΑ      9.657
ΑΦΙΞ. ΓΕΡΜΑΝΙΑ 12.267
ΑΦΙΞ. ΙΣΡΑΗΛ      152
ΑΦΙΞ. ΙΤΑΛΙΑ      2.876
ΑΦΙΞ. ΟΛΛΑΝΔΙΑ 4.698
ΑΦΙΞ. ΝΟΡΒΗΓΙΑ 1.631
ΑΦΙΞ.ΠΟΛΩΝΙΑ 1.653
ΑΦΙΞ. ΡΩΣΙΑ       1.997
ΑΦΙΞ. ΣΛΟΒΑΚΙΑ 318
ΑΦΙΞ. ΣΟΥΗΔΙΑ 2.370
ΑΦΙΞ. ΑΓΓΛΙΑ      21.355
ΑΦ. ΛΟΙΠΑ AIRTAXI -PVT 15
ΣΥΝΟΛΟ ΕΜΠΟΡ.        66.082
2150       ΛΟΙΠΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ      224
ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΦΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΑΧΩΡΗΣΕΙΣ    141.949
 
Το μέλλον αβέβαιο
Πέραν, όμως, της συνεχούς αύξησης της επιβατικής κίνησης, αφού αυτό σημαίνει αυτόματα και μεγαλύτερη τουριστική κίνηση στη Μεσσηνία, υπάρχει και η… σκοτεινή πλευρά. Η ανάπτυξή του… ανοίγει την όρεξη για ένταξή του στο Υπερταμείο, όπερ σημαίνει ότι παίρνει και το δρόμο της ιδιωτικοποίησης. Άλλωστε, μετά την παραχώρηση των 14 πρώτων στη Fraport, είχε ξεκινήσει σχετική διαδικασία και για τα υπόλοιπα, με πρώτο αυτό της Καλαμάτας.
Επίσης, είναι παραδεκτό ότι υπάρχουν μεγάλες ανάγκες στον τομέα των υποδομών, όπου απαιτούνται πολλά τεχνικά έργα αναβάθμισης, κατασκευών και επεκτάσεων του αεροσταθμού, του κόμβου εισόδου, του διαδρόμου, του τροχοδρόμου και του πύργου ελέγχου, ύψους άνω των 35 εκατομμυρίων ευρώ.
 
Τα δύο σενάρια
Στο μεταξύ, έκθεση που έχει ήδη εκπονηθεί από τεχνικό σύμβουλο για τη μέγιστη δυνατή αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, προκρίνει, σύμφωνα με πληροφορίες, διάφορα σενάρια, ανάμεσα στα οποία ξεχωρίζουν δύο.
Στο πρώτο, θα παραχωρηθούν π.χ. για σαράντα έτη, μεμονωμένα ή σε ομάδες, μόνο 7 αεροδρόμια, όσα δηλαδή ανάμεσα στα 23 έχουν καθαρή θετική θέση (net present value) και, επομένως, είναι κερδοφόρα. Πρόκειται για της Πάρου, της Χίου, της Καλαμάτας, της Νάξου, του Άραξου, της Καρπάθου και της Ικαρίας.
Στο δεύτερο σενάριο, εκτός από τα 7 παραπάνω αεροδρόμια, θα παραχωρηθούν με την ίδια μέθοδο και 4 επιπλέον, δηλαδή των Ιωαννίνων, της Αλεξανδρούπολης, των Κυθήρων και της Νέας Αγχιάλου.
Τα τελευταία μπορεί μεν να γράφουν ζημιές, εκτιμάται ωστόσο ότι διαθέτουν σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης, εφόσον γίνουν επενδύσεις στον αεροδιάδρομο και καταστεί δυνατή η προσέλκυση επιπλέον αεροπορικών εταιρειών και γραμμών προορισμού ή συμπληρωθούν από εμπορικές λειτουργίες.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου