Το θέμα της αναβάθμισης των υποδομών του αεροδρομίου Καλαμάτας "Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος" είχε μπει εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα στο τραπέζι της συζήτησης. Η γεωμετρική αύξηση που παρουσιάζει κάθε χρόνο στον αριθμό των επισκεπτών που υποδέχεται, καθιστούσε αναπόφευκτη τη συζήτηση για το μέλλον του.
Για το επίμαχο θέμα η κυβέρνηση έλεγε διάφορα. Τη μία φορά έκανε λόγο για έργα μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, την άλλη ανέφερε την υλοποίησή τους μέσω της σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). "Φοβόταν" να πει τη λέξη "πώληση" μια και πριν το 2015 έγιναν ουκ ολίγες διαμαρτυρίες από τα μέλη της για τη μη πώλησή του με τον έναν ή τον άλλο τρόπο.
Η πραγματικότητα, όμως, ήταν ξεκάθαρη. Για την τύχη του αεροδρομίου υπήρχαν δύο εναλλακτικές λύσεις: είτε η Κυβέρνηση έχει τα αναγκαία χρήματα για τη βελτίωση των υποδομών του αεροδρομίου Καλαμάτας και τη στελέχωσή του με προσωπικό, είτε είναι αναγκαία η συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα μέσω ΣΔΙΤ, ώστε να αναπτυχθεί η περιοχή και τουριστικά. Το αεροδρόμιο Καλαμάτας χρειάζεται προσωπικό και έργα υποδομών εκατομμυρίων ευρώ.
Μάλιστα, το θέμα είχε απασχολήσει σε αρκετές συνεδριάσεις και το Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας. Εκεί, ο δήμαρχος Καλαμάτας Παναγιώτης Νίκας είχε βάλει το θέμα ξεκάθαρα: Μόνο μια ιδιωτική εταιρεία μπορεί να κάνει στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας τα έργα αναβάθμισης που απαιτούνται.
Συγκεκριμένα, ο κ. Νίκας είχε αναφέρει τα εξής προβλήματα: Το αεροδρόμιο δεν λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, αλλά μόνο λίγες ώρες πριν και μετά την προσγείωση και την απογείωση των αεροπλάνων. Δεν λειτουργούν καταστήματα στους χώρους του αεροδρομίου για τους επιβάτες που περιμένουν την πτήση τους. Δεν είναι φωτισμένος ο δρόμος Καλαμάτα - Μεσσήνη που οδηγεί στον αερολιμένα. Δεν προχωρά το έργο σύνδεσης των αεροδρομίων "Καπετάν Βασίλης" και Τριόδου. Υπάρχει έλλειμμα χώρων στάθμευσης αεροσκαφών.
Για όλα αυτά και πολλά άλλα θα πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί ώστε να γίνουν τα αναγκαία έργα και να μη μείνει πίσω από τα 14 αεροδρόμια που αγοράστηκαν από τη Fraport.
Χθες, κατά τη διάρκεια του 2ου Συνεδρίου Εισαγωγών και Μεταφορών ήρθε και η…λύση. Πρόταση για διαχείριση των 23 περιφερειακών μικρών αεροδρομίων κατέθεσε από το βήμα ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport, Aλεξάντερ Ζινέλ.
Η εταιρεία προτίθεται να διερευνήσει, σε συνεργασία με το αρμόδιο υπουργείο, προτάσεις και δυνατότητες διαχείρισης των 23 αεροδρομίων με στόχο την αύξηση της επιβατικής κίνησης. Μεταξύ αυτών και της Καλαμάτας…
Του Αντώνη Πετρόγιαννη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου