Δευτέρα 3 Σεπτεμβρίου 2018

ΤΑ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ "ΑPOLLO" ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΣΤΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑ Σουηδική συνταγή για σωστό τουρισμό

Ευχάριστα αλλά και δυσάρεστα μαντάτα για την προοπτική του τουρισμού στη Μεσσηνία άκουσαν από τα στελέχη της Apollo ξενοδόχοι και αυτοδιοικητικοί, οι οποίοι ενημερώθηκαν την Παρασκευή το βράδυ στη Στούπα για τις προτιμήσεις των 500.000 ταξιδιωτών που θα έρθουν το 2019 στην Ελλάδα με προγράμματα της σκανδιναβικής εταιρείας. 
Ο βαθμός που βάζουν οι Σκανδιναβοί στη Μεσσηνία αφήνει ανοιχτό το δρόμο της τουριστικής ανάπτυξης, αρκεί να βελτιωθεί η κατηγορία “φαγητό - ποτό” στην οποία ο νομός μένει… ανεξεταστέος. 
 Σε κάθε περίπτωση πάντως, τα επόμενα χρόνια ο ανταγωνισμός θα γίνει ακόμα σκληρότερος, καθώς μεταξύ άλλων επέστρεψε στην αγορά η Αίγυπτος με τιμή 5άστερου ξενοδοχείου στα 48 ευρώ, ενώ μπήκε δυναμικά και η Αλβανία με εξαιρετική σχέση ποιότητας - τιμής.

Ετσι κι αλλιώς στη νέα εποχή όπου το 65% των ταξιδιωτών, σύμφωνα με την Αpollo, κλείνει τις διακοπές του από το… κινητό και βαθμολογεί τα πάντα στις σχετικές πλατφόρμες, δεν υπάρχουν περιθώρια για λάθη. 
Αντίθετα, όλοι θα πρέπει γρήγορα να συνειδητοποιήσουν ότι το Διαδίκτυο και η εικόνα είναι αναντικατάστατα εργαλεία, τόσο για την προβολή όσο και για την καταξίωση του προορισμού της Μεσσηνίας. 
 Και να αντιληφθούν ότι η μόνη άμυνα απέναντι στις παντοδύναμες πλέον κριτικές των πελατών-επισκεπτών είναι η βελτίωση: τόσο των υπηρεσιών και προϊόντων των επιχειρήσεων, όσο και της υποδομής και της γενικότερης λειτουργίας μιας περιοχής. Οποιος έχει ξεμείνει στην εποχή των… τουριστικών εκθέσεων, παρά τις πιθανώς καλές προθέσεις του, προσφέρει πια πολύ κακές υπηρεσίες στην τοπική οικονομία. 

 Η ΣΚΑΝΔΙΝΑΒΙΚΗ ΑΓΟΡΑ 
Αναλυτικά, τα στοιχεία για τον προορισμό της Μεσσηνίας και για τις τάσεις στον διεθνή τουρισμό παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια της απονομής βραβείων στα καλύτερα ξενοδοχεία του νομού, με βάση τη βαθμολογία των πελατών της Apollo. 
Τα στελέχη της Apollo Νίνα Χόρνεβαλ, Νίκος Χριστουλάκης και Μανώλης Παντελέλης ξεκίνησαν την ενημέρωση παρουσιάζοντας την εταιρεία τους και στοιχεία για τη σκανδιναβική αγορά. Τόνισαν αρχικά ότι η καρδιά της Apollo παραμένει ελληνική παρά την εξαγορά της από τον γερμανικό κολοσσό REVE. H κ. Χόρνεβαλ εξήγησε στη συνέχεια ότι η σκανδιναβική αγορά των 25.000.000 κατοίκων είναι σαφώς μικρότερη από τη γερμανική των 82.000.000 και τη βρετανική των 60.000.000. «Είναι μια μικρή αλλά πιστή αγορά», είπε χαρακτηριστικά, «με πελάτες που ταξιδεύουν 3 και 4 φορές το χρόνο». 
Με προγράμματα της Apollo ταξιδεύουν συνολικά 900.000 Σκανδιναβοί, από τους οποίους το 2019 οι 500.000 θα έρθουν στη Ελλάδα. «Για το Σουηδό ο τουρισμός είναι επένδυση, και γι' αυτό ξοδεύει το 14% του μισθού του σε ταξίδια. Οι Νορβηγοί διαθέτουν αντίστοιχα το 10,4% του μισθού τους και οι Δανοί το 8%» ενημέρωσε η κ. Χόρνεβαλ. 

ΟΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ 
Μιλώντας για τις τάσεις στους διεθνείς προορισμούς,  τα στελέχη της Apollo τόνισαν τη μετακίνηση από τη Δύση στην Ανατολή, με μεγάλη χαμένη την Ισπανία και μεγάλη κερδισμένη την Τουρκία. Επισήμαναν επίσης τη δυναμική επιστροφή της Αιγύπτου μετά από πολύχρονη απουσία και με ασυναγώνιστες τιμές που ξεκινούν από 28 ευρώ τη βραδιά για 4άστερο ξενοδοχείο και 48 ευρώ για 5άστερο. 
Επιπλέον, τόνισαν την είσοδο της Αλβανίας στην τουριστική αγορά, καθώς τόσο οι Αγιοι Σαράντα όσο και τα Τίρανα διαθέτουν πλέον σύγχρονο ξενοδοχειακό κεφάλαιο σε ανταγωνιστικές τιμές, ενώ την ίδια ώρα η αλβανική κουζίνα (συνδυασμός ελληνικής και ιταλικής) κερδίζει ολοένα και πιο κολακευτικά σχόλια. Υπό αυτές τις συνθήκες και με βοηθό τις παρθένες ακτές, οι ταξιδιώτες κάνουν τα στραβά μάτια για το έλλειμμα υποδομών της Αλβανίας. Με βάση τις βαθμολογίες των ταξιδιωτών της Αpollo, στην κορυφή των προορισμών παραμένει και το 2017 η Τουρκία (41 βαθμοί) ενώ τη δεύτερη θέση μοιράζονται η Ελλάδα και η Κροατία (με 37 βαθμούς) και λίγο πιο πίσω βρίσκεται η Κύπρος. Στον αντίποδα και με βάση το 25, η Ισπανία βαθμολογήθηκε με 24 και η Βουλγαρία με 18. Αξίζει να σημειωθεί ότι -σύμφωνα με τα στελέχη της Apollo- η Βουλγαρία έχασε τη χρυσή ευκαιρία που είχε λόγω της αναταραχής στην Τουρκία, καθώς απλώς... αύξησε τις τιμές χωρίς να κάνει επενδύσεις για τη βελτίωση των τουριστικών της υπηρεσιών.

«ΜΙΑ ΚΡΥΑ ΝΥΧΤΑ ΤΟΥ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ» 
«Ο Σκανδιναβός, μια κρύα νύχτα του Φεβρουαρίου, θα ανοίξει το κινητό του για να επιλέξει τον προορισμό των καλοκαιρινών του διακοπών, χωρίς να σκέφτεται αν οι τιμές στην Καλαμάτα είναι ακριβότερες εξαιτίας του ΕΝΦΙΑ ή του ΦΠΑ» είπαν χαρακτηριστικά τα στελέχη της Apollο - αφήνοντας ξεκάθαρα να εννοηθεί ότι το μέλλον του τουρισμού στη Μεσσηνία είναι στα χέρια της επιχειρηματικής κοινότητας και κανενός άλλου. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν, μεταξύ άλλων, η αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας Ελένη Αλειφέρη, η αντιδήμαρχος Καλαμάτας Παναγιώτα Ντίντα, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας Βαγγέλης Ξυγκώρος, ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Μεσσηνίας Δημήτρης Καραλής, ο ειδικός σύμβουλος του Δήμου Δυτικής Μάνης Δημήτρης Ραπτέας και ο “άτυπος πρέσβης” της Μεσσηνίας στη Σουηδία, Θανάσης Ψαρούλης. Η Apollo συνεργάζεται με επιλεγμένα ξενοδοχεία στην Καλαμάτα και στη Δυτική Μάνη, ενώ προϊστάμενός της στη Μεσσηνία είναι ο Αλέκος Κουτσός.

Η ΜΕΣΣΗΝΙΑ
Μιλώντας για την ελληνική αγορά, τα στελέχη της Apollo είπαν ότι 200.000 Σκανδιναβοί επιλέγουν την Κρήτη, 85.000 τη Ρόδο και 50.000 την Πρέβεζα και τα Ιωάννινα. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι την τελευταία 3ετία ο αριθμός των Σκανδιναβών ταξιδιωτών στην Πρέβεζα και στα Ιωάννινα αυξήθηκε από 13.000 σε 50.000. Η καθιέρωση του προορισμού της Ηπείρου επιτεύχθηκε από την Apollo με σταθερά και προγραμματισμένα βήματα, σαν αυτά που ακολουθεί η εταιρεία και στη Μεσσηνία, μελετώντας προσεκτικά τα στοιχεία από τις βαθμολογίες των πελατών. Σημαντικότερο ρόλο στη λήψη των αποφάσεων διαδραματίζει ο δείκτης Net Promoter Score (NPS) ο οποίος απεικονίζει όχι μόνο την ικανοποίηση των ταξιδιωτών από τις υπηρεσίες ενός καταλύματος, αλλά και την τάση τους να επιστρέψουν ή όχι στον προορισμό αυτό και να τον προτείνουν σε γνωστούς και χρήστες των κοινωνικών δικτύων. «Ο δείκτης NPS είναι εξαιρετικά σημαντικός, γιατί κάποιος ταξιδιώτης μπορεί να μείνει ικανοποιημένος από τις υπηρεσίες του ξενοδοχείου όπου διέμεινε, αλλά να μην το προτείνει σε κανέναν, γιατί τον ενοχλούσε η μουσική από ένα διπλανό μπαράκι ή γιατί ταλαιπωρήθηκε στο αεροδρόμιο» εξήγησαν τα στελέχη της Apollo. Με βάση το 24 και άριστα το 50, η Μεσσηνία βαθμολογείται με 39,69 όταν ο μέσος πανελλήνιος βαθμός είναι 37. Ο δείκτη NPS μάλιστα θα ήταν πολύ υψηλότερος αν οι ταξιδιώτες δεν βαθμολογούσαν κάτω από τη βάση την κατηγορία “φαγητό - ποτό”. Με βάση λοιπόν το 8 για τις σωστές υπηρεσίες, οι πελάτες βαθμολόγησαν με 7,19 το “φαγητό - ποτό” της Μεσσηνίας, πιθανόν λόγω των χαμηλής ποιότητας υπηρεσιών κι όχι της ποιότητας των πρώτων υλών. Αυτό τουλάχιστον άφησαν να εννοηθεί, με τον γνωστό ευγενικό τρόπο των μάνατζερ, τα στελέχη της σκανδιναβικής εταιρείας. Οι ίδιοι τόνισαν επιπλέον ότι η βαθμολογία της κατηγορίας “φαγητό - ποτό” κατρακυλά τους φθινοπωρινούς μήνες, επειδή τότε κλείνουν πολλές ταβέρνες και μπαρ. «Δεν μπορείς να γίνει τουριστικός προορισμός με κλειστά μαγαζιά» δήλωσαν χαρακτηριστικά. Μιλώντας για τις προοπτικές της Μεσσηνίας, ξεκαθάρισαν ότι οι Σκανδιναβοί επιλέγουν θάλασσα για τις θερινές τους διακοπές και ότι είναι ανούσια η συζήτηση για χειμερινό τουρισμό όσον αφορά τη συγκεκριμένη αγορά. Είπαν ακόμη ότι οι Σκανδιναβοί λατρεύουν τον αθλητισμό και το περπάτημα, και για αυτό ψάχνουν να βρουν γυμναστήρια, ποδηλατόδρομους και μονοπάτια για πεζοπορία. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου