Ισχυρές πολιτικές αντιρρήσεις εκφράζονται στην κυβέρνηση για υλοποίηση των νέων οδικών έργων με επεκτάσεις των συμβάσεων παραχώρησης, που προωθεί το υπουργείο Υποδομών. Το θέμα αυτό αφορά και τη Μεσσηνία, καθώς σχετίζεται με τους δρόμους Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη και Καλό Νερό - Τσακώνα και την υλοποίησή τους με επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του “Μορέα”.
Σύμφωνα με χθεσινό ρεπορτάζ του Γιώργου Λιάλιου στην “Καθημερινή”, μετά την περίπτωση των αντιπλημμυρικών έργων, που “κόπηκαν” στη διυπουργική για τα μεγάλα έργα, σειρά έχουν τα οδικά έργα σε συνέχιση των αυτοκινητοδρόμων, για τα οποία εκφράζονται ισχυρές πολιτικές αντιρρήσεις, καθώς θεωρούνται απευθείας αναθέσεις στους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους της χώρας. Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα αναφέρονται οι δρόμοι Καλό Νερό - Τσακώνα και Καλαμάτα - Ριζόμυλος, για τις οποίες ο “Μορέας” έχει αναλάβει να εκπονήσει αδαπάνως την πλήρη ωρίμανση των έργων, το σύνολο των οριστικών μελετών και την εκπόνηση των κτηματολογίων για την κήρυξη των απαλλοτριώσεων.
Στο ρεπορτάζ καταγράφεται ότι σύμφωνα με πηγές του “Μορέα”, η κοινοπραξία συζητά με τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη την ανάληψη των έργων αυτών (καθώς και κάποιων αντιπλημμυρικών) στο πλαίσιο της επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης (ανάλογες συζητήσεις έχουν γίνει με όλους τους παραχωρησιούχους).
Η κοινοπραξία φέρεται να ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για το Καλό Νερό - Τσακώνα, γιατί θεωρείται ένα τμήμα με μεγάλη δυναμική, καθώς οδηγεί στα δυτικά παράλια της Μεσσηνίας, περιοχή όπου έχουν αναπτυχθεί σημαντικές τουριστικές εγκαταστάσεις.
Από την άλλη, με βάση το ρεπορτάζ στην “Κ”, το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης ακολουθεί το δικό του δρόμο για την τύχη των συγκεκριμένων οδικών τμημάτων. Αναφέρεται ότι εδώ και ένα χρόνο το υπουργείο είχε συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζας Επενδύσεων και συμφώνησαν στη χρηματοδότηση, με σκοπό τη δημοπράτηση των έργων.
Το ρεπορτάζ υπενθυμίζει δηλώσεις του υπουργού Εσωτερικών (μέχρι πρόσφατα αναπληρωτή υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης) Αλέξη Χαρίτση στην Κυπαρισσία ότι το υπουργείο Υποδομών προχωράει την ολοκλήρωση των μελετών, ώστε πολύ σύντομα, σε λίγους μήνες να προχωρήσει η δημοπράτηση. Ο κ. Χαρίτσης είχε σημειώσει τη συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για τη χρηματοδότηση και μάλιστα “πακέτο” και των δύο σημαντικών οδικών έργων της Μεσσηνίας. Τέλος, αναφέρεται ότι σε εξέλιξη βρίσκονται η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και η μελέτη κόστους – οφέλους.
Στο σχετικά καινούργιο δρόμο Πήδασος-Μεθώνη (διαμέσου Ρύπαινας-Λεντίνας) υπάρχουν δύο τοποθεσίες διακριτές απ το δρόμο που χρησιμοποιούνται ως παράνομες χωματερές ρίψεις μπαζών-σκουπιδιών. Επειδή κάνω καθημερινά αυτό το δρομολόγιο την τελευταία βδομάδα ένα ασημί αυτοκίνητο και φορτηγάκια πετάνε συστηματικά καθημερινώς από μπάζα σπιτιών, ξύλινα παράθυρα, παλέτες, κλαριά και ότι άλλο βάζει ο νους. Μιλάμε για φορτηγά. Έχω και φωτογραφίες αλλά θα ήθελα να ρωτήσω αν γνωρίζετε ποιος απ το δήμο είναι αρμόδιος για να ενημερώσω. Έχει γίνει δεύτερος Αηνικόλας το σημείο πλέον. Ευχαριστώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑ.Σ.