“Το Μάρτιο δημοπρατείται ο δρόμος Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη, προϋπολογισμού 200 εκ.
ευρώ, χωρίς ολοκληρωμένες μελέτες και χωρίς απαλλοτριώσεις (δεν χρειάζονται στην προεπιλογή, στην
πρώτη φάση). Θα γίνει με προκήρυξη δημόσιου διεθνούς διαγωνισμού και η κατασκευή του θα υλοποιηθεί
με ΣΔΙΤ”. Αυτό ξεκαθάρισε χθες στο Δημαρχείο της Πύλου ο γ.γ. Υποδομών Γιώργος Δέδες.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που
παρουσίασε ο κ. Δέδες -για το οποίο μάλιστα δήλωσε ότι... στοιχηματίζει κιόλαςστις αρχές του 2020 θα υπάρχει ανάδοχος
και μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2020
υπολογίζεται η έναρξη κατασκευής του
έργου.
Ο ίδιος είπε ακόμα ότι ο δρόμος Καλό
Νερό - Τσακώνα θα δημοπρατηθεί μέσα
στο δεύτερο εξάμηνο του 2019, και το
τμήμα από Κορυφάσιο προς Λαδά στο
τέλος του χρόνου.
Στη συνάντηση με το δήμαρχο Πύλου -
Νέστορος Δημήτρη Καφαντάρη παρέστησαν αντιδήμαρχοι, ο επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας - υποψήφιος δήμαρχος
Ηλίας Κανάκης, ο υποψήφιος δήμαρχος
Τάκης Καρβέλας, ο πρόεδρος της Ενωσης
Ξενοδόχων Δημήτρης Καραλής και υπηρεσιακά στελέχη του δήμου.
Ο κ. Δέδες ενημέρωσε ότι 180 εκ.
ευρώ είναι το κόστος κατασκευής του
δρόμου Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος -
Μεθώνη και 20 εκ. ευρώ το κόστος των
απαλλοτριώσεων. Παρατήρησε πως είναι
το δεύτερο οδικό έργο στη χώρα που
υλοποιείται με ΣΔΙΤ (το πρώτο είναι ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης - ΒΟΑΚ).
Εξήγησε ότι ο δρόμος θα ανήκει στο Δημόσιο, δεν θα έχει διόδια, και την κατασκευή - συντήρηση - λειτουργία θα την
αναλάβει ο ιδιώτης για διάστημα κάποιων
10ετιών, για την ακρίβεια όσα χρόνια θα
ορίζει η σύμβαση. Ενημέρωσε ακόμα ότι
το έργο, που θα κατασκευαστεί σε όλη
του τη διαδρομή, μέχρι τη Μεθώνη, θα
παραδίδεται κατά τμήματα.
Αναφερόμενος στο πρόσφατο πρώτο
θέμα της “Ε” για την καθυστερημένη υποβολή της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων στην αρμόδια διεύθυνση του
υπουργείου Περιβάλλοντος, για το Καλαμάτα - Ριζόμυλος, ο γ.γ. Υποδομών
ανέφερε ότι υπήρχε μερική πληροφόρηση
και είπε πως η μελέτη κατατέθηκε έντυπα
στις 18 Οκτωβρίου 2018, οπότε πήρε
και αριθμό πρωτοκόλλου (παρέδωσε και
το σχετικό έγγραφο). Αναγνώρισε, όμως,
ότι καθυστέρησε η ηλεκτρονική υποβολή.
Το πότε θα ολοκληρωθεί η αξιολόγηση
της συγκεκριμένης μελέτης από την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος ο κ. Δέδες δεν ήταν σε θέση να
το προσδιορίσει. Εκτίμησε, πάντως, ότι
για τη μελέτη θα γνωμοδοτήσει το υφιστάμενο Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου πριν τις αυτοδιοικητικές εκλογές
του Μαΐου.
Ακόμα, ενημέρωσε ότι η διαδικασία
ΣΔΙΤ εξελίσσεται σε 3 φάσεις, στις οποίες
αναφέρθηκε αναλυτικά, και είπε πως θα
ολοκληρωθούν πιο γρήγορα γιατί υπάρχει
καθορισμένο τεχνικό αντικείμενο.
ΕΡΓΟ ΚΟΡΥΦΗΣ
Καλωσορίζοντας τον γ.γ. του υπουργείου, ο δήμαρχος Πύλου - Νέστορος
Δημήτρης Καφαντάρης επεσήμανε ότι
“είναι ένα έργο κορυφής για εμάς” και
παρατήρησε πως “θα παρακολουθούμε
και τα χρονοδιαγράμματα, για να μη χάσουμε μία μέρα”.
Απαντώντας σε ερώτηση για την παραλιακή χάραξη του Καλαμάτα - Ριζόμυλος,
που απορρίφθηκε, ο δήμαρχος Δ. Καφαντάρης είπε ότι “υπήρχε ώριμη μελέτη”
και πως “πήγε 3 χρόνια πίσω η διαδικασία”.
Σημείωσε, ωστόσο, ότι σημασία έχει να
τελειώσει η διαδικασία και να γίνει το έργο.
Εκτίμησε ότι η παραλιακή χάραξη δεν επελέγη από την κυβέρνηση λόγω του κόστους, και ο ίδιος τάχθηκε υπέρ της πιο
οικονομικής, της πιο γρήγορης και της
πιο βιώσιμη λύσης.
Από την πλευρά του ο κ. Δέδες ανέφερε
ότι “στα εθνικής σημασίας έργα δεν μπαίνουμε στη λογική της αντιπαράθεσης.
Εχουμε διαφορετική αντίληψη, δεν μηδενίζουμε, δεν ισοπεδώνουμε” κι έκανε λόγο
για συναινέσεις στα μεγάλα έργα. Ως παράδειγμα, είπε ότι η αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης του Μορέα ψηφίστηκε από τα 4/5 της Βουλής και εξέφρασε
την πίστη ότι και στο Καλαμάτα - Ριζόμυλος
θα εξασφαλιστεί πολιτική συναίνεση. Ανέφερε πως “η παραλιακή χάραξη είναι μη
χρηματοδοτήσιμη διεθνώς. Κανένας φορέας, καμία τράπεζα δεν θα την επέλεγε
ως λύση να τη χρηματοδοτήσει. Είναι
πολύ το κόστος απαλλοτριώσεων, 45 εκ.
ευρώ, και πολύ υψηλό το κατασκευαστικό
κόστος”. Παρατήρησε χαρακτηριστικά ότι
“με όσα χρήματα θα υλοποιηθεί όλο το
έργο, με την παραλιακή θα δίνονταν μόνο
για το Καλαμάτα - Ριζόμυλος”. Επεσήμανε
πως στόχος του έργου είναι “να συνδέσουμε το αεροδρόμιο Καλαμάτας, το ταχύτερα αναπτυσσόμενο αεροδρόμιο της
Ευρώπης, με την τουριστικά αναπτυσσόμενη περιοχή της Δυτικής Μεσσηνίας, να
συνδέσουμε το Μορέα με την Ολυμπία
Οδό”. Και κατέληξε ότι “δεν υπάρχει άλλη
λύση, είναι μονόδρομος. Το είδαμε καθαρά
στρατηγικά, τεχνοκρατικά”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου