Ανησυχίες ξενοδόχων για τη φετινή τουριστική σεζόν
Μείωση στην πληρότητα περιμένουν οι τέσσερις στους δέκα ξενοδόχους, ενώ τουλάχιστον ο ένας στους δέκα περιμένει και μείωση στις τιμές. Οι ανησυχητικές αυτές εκτιμήσεις καταγράφονται στην έρευνα συγκυρίας που διενήργησε για λογαριασμό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος (ΞΕΕ), το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, αιτίες για τις πιέσεις σε πληρότητα και τιμές ήταν τόσο η οικονομική επιβράδυνση σε πολλές χώρες από τις οποίες παραδοσιακά η Ελλάδα ελκύει τουρίστες, όσο και η ειδική περίπτωση της Βρετανίας, της δεύτερης μεγαλύτερης αγοράς για την ελληνική ξενοδοχεία, εξαιτίας του Brexit, ενώ, δεν πρέπει να παραβλέψουμε τις συνεχείς εκλογικές αναμετρήσεις, αλλά και τα…νάζια του καιρού.
Η αρνητική εικόνα του πρώτου εξαμήνου αρχίζει να αλλάζει για τη Μεσσηνία, όπου προβλέπεται η τουριστική περίοδος για το επόμενο διάστημα να πλησιάσει στα περσινά επίπεδα.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η εικόνα αρχίζει να…θολώνει, αφού στις παραπάνω αιτίες θα πρέπει να προσθέσουμε την υπερφορολόγηση του κλάδου, με αποτέλεσμα οι ανταγωνιστικές χώρες (Ιταλία, Ισπανία, Τουρκία) να προσφέρουν καλύτερες τιμές.
Πάντως, με δεδομένη την αύξηση των αφίξεων κατά τους πρώτους μήνες του έτους στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας, προκύπτει αβίαστα το συμπέρασμα πως οι ξενοδόχοι «έχασαν» πελάτες από τις βραχυχρόνιες μισθώσεις (Airbnb) και στη Μεσσηνία.
Μιλώντας το "Θ" με παράγοντες της ξενοδοχειακής αγοράς κατέστη σαφές ότι, παρά τα προβλήματα, οι προοπτικές για τη Μεσσηνία του μέλλοντος είναι ευοίωνες, μια και υπάρχουν επενδυτικά funds που ακτινογραφούν την αγορά κατοικίας, προκειμένου να προχωρήσουν σε ξενοδοχειακές επενδύσεις.
Πρόσφατα, ένα τέτοιο, με έδρα τον Λίβανο "σκάναρε" την περιοχή της Καλαμάτας. Η βασική αιτία που δεν έχουν προχωρήσει ακόμα επενδύσεις, είναι το γεγονός ότι η αγορά είναι ακριβή ακόμα στη Μεσσηνία και περιμένουν να εξομαλυνθεί η κατάσταση με την πορεία των "κόκκινων δανείων".
Πάντως, οι άνθρωποι της αγοράς σημείωσαν ότι σκοπός για τη Μεσσηνία δεν είναι να αυξήσει τον αριθμό των τουριστών, αλλά να μεγιστοποιήσει τα ποιοτικά του στοιχεία. Κι ένα απλό παράδειγμα είναι οι επισκέπτες να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα.
Βέβαια, για να γίνει αυτό χρειάζονται "συνέργειες", μια λέξη που έγινε της μόδας, αλλά δύσκολα βλέπουμε να μπορεί να υλοποιηθεί. Με αυτή εννοούμε να υπάρξει ένα σχέδιο για το τι είδους τουρισμό θέλουμε, αλλά και να αναπτύξουμε όλες τις υποκατηγορίες του (θεματικός τουρισμός) που θα του δώσουν την απαραίτητη προστιθέμενη αξία. Μην ξεχνάμε ότι η Μεσσηνία απέχει ελάχιστα από την Αρχαία Ολυμπία έως την Επίδαυρο και από το Μυστρά έως το παλάτι του Νέστορα.
Του Αντώνη Πετρόγιαννη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου