Τρίτη 16 Ιουλίου 2019

Δημιουργική ασάφεια γύρω από το Καλαμάτα - Ριζόμυλος…

52
Η είδηση ότι 5 μεγάλοι όμιλοι εκδήλωσαν ενδιαφέρον στο διαγωνισμό για τη «μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του οδικού άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, τμήμα Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη», με Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και εκτιμώμενη αξία 312,23 εκατομμύρια ευρώ, έγινε γνωστή την προηγούμενη εβδομάδα.
Ωστόσο, στο ρεπορτάζ από τον Φώτη Κόλλια και συγκεκριμένα την ιστοσελίδα euro2day.gr, που “φιλοξενήσαμε” στο Θάρρος, συμπληρώνεται: «Το έργο προωθείται με τη (χρονοβόρο!) διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, στο τέλος του οποίου οι ενδιαφερόμενοι θα κληθούν να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές. Ο ανάδοχος θα αποζημιώνεται με τις λεγόμενες “πληρωμές διαθεσιμότητας”, δηλαδή με ετήσιες δόσεις που θα συνδέονται με συγκεκριμένα ποιοτικά κριτήρια για τη συντήρηση και λειτουργία του οδικού άξονα. Η σύμβαση παραχώρησης θα έχει διάρκεια 30 χρόνια, ενώ προβλέπεται πως για την κατασκευή θα απαιτηθούν τέσσερα χρόνια.
Ο ανάδοχος θα αναλάβει “την εκπόνηση του συνόλου των απαιτούμενων μελετών, για την κατασκευή του έργου, με βάση τις διατιθέμενες από την αναθέτουσα αρχή μελέτες, τον οριστικό σχεδιασμό του έργου που θα προκύψει κατά τη διαδικασία ανάθεσης και την περιβαλλοντική αδειοδότησή του, την κατασκευή του συνόλου των εργασιών, οι οποίες προβλέπονται στις μελέτες του κατασκευαστικού σχεδιασμού του έργου, με στόχο την πλήρη λειτουργική απόδοση και ετοιμότητα του έργου, τη χρηματοδότηση του έργου, όπως θα προκύψει, βάσει του οριστικού σχεδιασμού, τη συντήρηση, λειτουργία του οδικού τμήματος Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη, όπως αυτό θα προβλέπεται στον οριστικό σχεδιασμό, για όλη τη διάρκεια της σύμπραξης, και την επιστροφή του έργου στο ελληνικό Δημόσιο, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη σύμβαση, στο τέλος της συμβατικής περιόδου”».
Με λίγα λόγια, “ζήσε, Μάη μου, να φας τριφύλλι” …  Θυμάμαι από τις πρώτες μέρες που “ασχολήθηκα” με το ρεπορτάζ του Δήμου Μεσσήνης, το Δεκέμβριο του ’15, την επίσκεψη στο Δημαρχείο του γ.γ. του υπουργείου, όπου ανακοινώθηκε ότι ο “Μορέας Α.Ε.” θα αναλάβει δωρεάν την εκπόνηση μελέτης…
Ένα χρόνο αργότερα “ακούγαμε” ότι από μέρα σε μέρα η μελέτη φθάνει στο Δημοτικό Συμβούλιο Μεσσήνης, με αποτέλεσμα να περάσουν 3,5 χρόνια από τότε και να καταλήξουμε στο πιο πάνω ρεπορτάζ, που δείχνει ότι στην καλύτερη, αν λάβουμε υπ’ όψιν τη “χρονοβόρα” διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου και το χρόνο κατασκευής, χρειαζόμαστε τουλάχιστον 6-7 χρόνια, μπας και δούμε κάποιο δρόμο τελικά.
Βέβαια, να προσθέσουμε ότι τη “μελέτη” πάνω στην οποία εκδήλωσαν το ενδιαφέρον οι 5 όμιλοι, η απερχόμενη διοίκηση στο υπουργείο την κρατούσε ως “επτασφράγιστο” μυστικό, χωρίς κανείς να κατανοεί το γιατί…
Ας μην ξεχάσουμε, δε, και τις επικοινωνιακές “φανφάρες” του πρώην υπουργού κ. Σπίρτζη με το δημοσιογράφο κ. Βερύκιο, με τα “αστειάκια” περί του ποιος θα φτιάξει δρόμο στο χωριό του Αντώνη Σαμαρά, θέλοντας να “πικάρουν” τον πρώην πρωθυπουργό.
Πάντως, με τη νέα Περιφερειακή Αρχή που θα αναλάβει στα τέλη Αυγούστου και με νέο υπουργό τον Κώστα Αχ. Καραμανλή, δε θεωρούμε “απίθανο” να βγαίνει από το “συρτάρι” η παλιά χάραξη, αυτή που είχε χρηματοδοτήσει ο αείμνηστος Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος, και η οποία σε μελετητικό επίπεδο τουλάχιστον, και έχοντας περάσει απ’ όλα τα Δημοτικά Συμβούλια των Δήμων που περνάει ο δρόμος, είναι αρκετά πιο ώριμη, από τη λύση που είδαμε να προωθεί η απερχόμενη κυβέρνηση.
Το συγκεκριμένο θέμα είναι απ’ αυτά που θα απασχολήσουν σύντομα την περιοχή, αλλά και τους νέους βουλευτές του νομού μας.
Κ. Γαζ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου