«Δεσμεύτηκε» να προχωρήσει στα χνάρια Σπίρτζη με ΣΔΙΤ και χάραξη «ΜΟΡΕΑ» ο νέος Υπουργός
Τη διαφωνία του εκφράζει ο νέος περιφερειάρχης Παναγιώτης Νίκας με τη «νέα χάραξη»!
Την πρόθεση της νέας κυβέρνησης και του νέου υπουργού Υποδομών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, να συνεχίσει το οδικό έργο Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη με βάση τη λύση ΣΔΙΤ και τη νέα χάραξη του «ΜΟΡΕΑ» που ξεκίνησε η προηγούμενη κυβέρνηση, «αποκάλυψαν» οι χθεσινές συναντήσεις του υπουργού τόσο με το βουλευτή Μεσσηνίας της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννη Λαμπρόπουλο, όσο και με το δήμαρχο Πύλου – Νέστορος, Δημήτρη Καφαντάρη.
Στα δελτία Τύπου που εξέδωσαν και οι δύο μετά τις συναντήσεις τους με τον Κώστα Αχ. Καραμανλή περιγράφεται ξεκάθαρα η πρόθεση του υπουργείου να συνεχισθεί η α΄ φάση του διαγωνισμού, που είναι η προεπιλογή για κατασκευή του δρόμου με ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα) χωρίς διόδια. Παράλληλα, έχει υποβληθεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων στη Διεύθυνση Περιβάλλοντος του υπουργείου Ενέργειας και Περιβάλλοντος και η β΄ φάση του διαγωνισμού θα ξεκινήσει, όταν δημοσιευθεί στη Διαύγεια η απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων από το υπουργείο Περιβάλλοντος. Τότε, παράλληλα, θα κηρυχθούν και οι απαλλοτριώσεις.
Αντιδράσεις Νίκα – Ερωτηματικό η στάση
των δημάρχων Καλαμάτας, Μεσσήνης και Πύλου
Παράλληλα με τις συναντήσεις του υπουργού στην Αθήνα, όπως γράψαμε και χθες, στο Δημαρχείο Μεσσήνης έφθασε από την προηγούμενη εβδομάδα και το «στικάκι» με τη νέα χάραξη του «ΜΟΡΕΑ» στο Καλαμάτα – Ριζόμυλος. Η μελέτη έφθασε ύστερα από αίτημα προ 5 μηνών της «διαπαραταξιακής» επιτροπής που είχε συστήσει ο απερχόμενος δήμαρχος Γιώργος Τσώνης. Ωστόσο, παραμένει άγνωστο πότε θα φθάσει «επίσημα» για διαβούλευση τόσο στο Περιφερειακό Συμβούλιο όσο και στα Δημοτικά Συμβούλια των «ενδιαφερόμενων» Δήμων. Υπενθυμίζουμε ότι η παραλιακή χάραξη, με μελέτη- δωρεά του Καπετάν Βασίλη Κωνσταντακοπουλου, λύση που προωθούσε η κυβέρνηση Σαμαρά, είχε περάσει περιβαλλοντικούς όρους, ενώ είχε εγκριθεί και από τα Δημοτικά Συμβούλια Καλαμάτας – Μεσσήνης και Πύλου.
Το σχετικό «στικάκι» έφθασε από το Δήμο Μεσσήνης και στα χέρια του απερχόμενου δημάρχου Καλαμάτας και νέου περιφερειάρχη Πελοποννήσου, Παναγιώτη Νίκα. Ο κ. Νίκας, που ήταν από τους υποστηρικτές της «παραλιακής χάραξης», μιλώντας μαζί μας σημείωσε την κατ’ αρχήν διαφωνία του στη «νέα χάραξη» που εμπεριέχεται στο «στικάκι». Οι αιτιάσεις είναι, κυρίως, ότι ο νέος «αυτοκινητόδρομος» περνά τουλάχιστον σε 4, 5 σημεία πάνω από τις γραμμές του ΟΣΕ, τονίζοντας ότι πριν από 20 χρόνια φρόντιζαν στη Νέα Είσοδο να κατασκευάσουν «γέφυρες» για να μην περνά ο δρόμος πάνω από ράγες. Παράλληλα, εκφράζει τη διαφωνία του για το γεγονός ότι ο δρόμος που θα κατασκευαστεί από την Καλαμάτα μέχρι το μεγάλο κόμβο του αεροδρομίου είναι δίιχνος και στη συνέχεια γίνεται τετράιχνος, ενώ υπογραμμίζει ότι με την προτεινόμενη λύση ο περιμετρικός γίνεται «μονόδρομος» για τους κατοίκους της Καλαμάτας, άρα και η πληρωμή διοδίων.
Τέλος, σημειώνει την απαξίωση του δυτικού «μετώπου» της Καλαμάτας και του παραλιακού «πλούτου», που θα παραμείνει ανεκμετάλλευτος.
Να σημειώσουμε ότι οι παρατηρήσεις του Παναγιώτη Νίκα έγιναν με μια πρώτη «σύντομη» ματιά στο «υλικό» που έφθασε στα χέρια του από το Δήμο Μεσσήνης και αναμένονται περισσότερα σε τοποθέτησή του, όταν θα έχει πλήρη επίγνωση και από πιο επίσημα «χείλη».
Την ίδια ώρα ερωτηματικό αποτελεί η στάση του Δημοτικού Συμβουλίου Μεσσήνης, που συνεδρίαζε αργά χθες το βράδυ. Η απερχόμενη Αρχή, σύμφωνα με το ρεπορτάζ των προηγούμενων μηνών, φαίνεται να είναι σύμφωνη με τη λύση της νέας χάραξης του «ΜΟΡΕΑ», ωστόσο δεν το άφησε να διαφανεί το προηγούμενο διάστημα λόγω και του «εκλογικού κόστους».
Ενδιαφέρον θα έχει η στάση της νέας Δημοτικής Αρχής μπροστά στην προτεινόμενη λύση, που θεωρείται δεδομένο ότι θα ξεσηκώσει αντιδράσεις στην πόλη της Μεσσήνης.
Παράλληλα, δεν έχουν γίνει γνωστές και οι προθέσεις του νέου δημάρχου Καλαμάτας, Θανάση Βασιλόπουλου, που επί ημερών του το Δημοτικό Συμβούλιο θα κληθεί να «γνωμοδοτήσει» για την προτεινόμενη λύση.
Το ίδιο ισχύει και για το νέο δήμαρχο Πύλου- Νέστορος, Παναγιώτη Καρβέλα, ωστόσο στο κομμάτι που αφορά στον εν λόγω Δήμο δεν υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στην «παραλιακή χάραξη» και τη «νέα χάραξη» του «Μορέα».
Του Κώστα Γαζούλη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου