Τη δυνατότητα να κατασκευαστεί το Πάτρα - Πύργος με χρονική επέκταση της σύμβασης παραχώρησης της "Ολυμπίας Οδού" εξετάζει η κυβέρνηση. Αν στην ίδια σύμβαση ενταχθεί και το Καλό Νερό - Τσακώνα, τότε το Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη ενδέχεται να δοθεί στο "Μορέα" με επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του Α7. Οσον αφορά τη χάραξη του Καλαμάτα - Ριζόμυλος, κερδίζει έδαφος η παραλιακή χάραξη, υπέρ της οποίας τάχθηκε ανοιχτά χθες ο βουλευτής Μίλτος Χρυσομάλλης – ενώ επιπλέον, τόσο ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς όσο και ο βουλευτής Περικλής Μαντάς φαίνεται ότι δεν συμφωνούν ούτε με την ιδέα απλής βελτίωσης του υφιστάμενου δρόμου, ούτε πολύ περισσότερο με τη διαδικασία του "ανταγωνιστικού διαλόγου".
Με βάση τα νέα δεδομένα μόνο ο βουλευτής Γιάννης Λαμπρόπουλος φαίνεται να επιλέγει τη βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου με τη διαδικασία του "ανταγωνιστικού διαλόγου".
Η ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ
Μέχρι χθες γνωρίζαμε ότι η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να κατασκευαστούν με επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του "Μορέα" ή της "Ολυμπίας Οδού" το τμήμα Καλό Νερό - Τσακώνα, από την "Ιόνια Οδό" το τμήμα Ιωάννινα - Κακαβιά και από τους "Αυτοκινητόδρομους Αιγαίου" το Λάρισα - Τρίκαλα.
Χθες, ρεπορτάζ του euro2day.gr αναφέρει ότι η κυβέρνηση όχι μόνο εξετάζει την κατασκευή του Πάτρα - Πύργος με επέκταση της σύμβασης παραχώρησης της "Ολυμπίας Οδού", αλλά και ότι θεωρεί πως μόνο με αυτόν τον τρόπο θα ολοκληρωθεί το έργο μέχρι τα τέλη του 2023, ώστε να μη χαθούν οι κοινοτικοί πόροι.
Υπενθυμίζουμε ότι τόσο το Πάτρα - Πύργος όσο και το Καλό Νερό - Τσακώνα ήταν στην αρχική σύμβαση της "Ολυμπίας Οδού" και απεντάχθηκαν μετά την αναθεώρηση της σύμβασης προκειμένου να προχωρήσουν τα έργα στο Κόρινθος - Πάτρα. Γι’ αυτό κανένας δεν μπορεί να αποκλείσει, σε ενδεχόμενη επέκταση της σύμβασης παραχώρησης της "Ολυμπίας Οδού", να ενταχθούν μαζί τα τμήματα Πάτρα - Πύργος και Καλό Νερό - Τσακώνα. Σε αυτή την περίπτωση η κατασκευή του Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη με επέκταση της σύμβασης του "Μορέα" ενδέχεται να αποδειχθεί μονόδρομος.
Σε κάθε περίπτωση, το μοντέλο της επέκτασης των συμβάσεων παραχώρησης, αν και εφόσον εγκριθεί από τις Βρυξέλλες, είναι ψηλά στην κλίμακα των επιλογών του υπουργείου Υποδομών, αφού μεταξύ άλλων λύνει και το πρόβλημα έλλειψης πόρων.
Τέλος, όσον αφορά τη χάραξη του τμήματος Καλαμάτα - Βελίκα (γιατί και στις δυο μελέτες η χάραξη του Βελίκα - Πύλος - Μεθώνη είναι ίδια) το υπουργείο Υποδομών θα αποφασίσει λαμβάνοντας υπόψη όλες τις παραμέτρους. Εννοείται ότι σε περίπτωση κατασκευής του δρόμου με επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του "Μορέα" δημιουργούνται εντελώς νέα δεδομένα και για τη χάραξη που θα επιλεγεί, και δεν αποκλείεται να προτιμηθεί η ωριμότερη μελέτη.
Ο ΣΑΜΑΡΑΣ ΓΕΡΝΕΙ ΤΗΝ... ΠΛΑΣΤΙΓΓΑ
Στην επιλογή, σημαντικό ρόλο θα διαδραματίσει η πρόταση του πρώην πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, ο οποίος σύμφωνα με πληροφορίες δεν βλέπει με καλό μάτι τη διαδικασία του "ανταγωνιστικού διαλόγου". Ο πρώην πρωθυπουργός, όπως και ο νέος περιφερειάρχης Παναγιώτης Νίκας, θέλει μεταξύ άλλων τα έργα στο Καλό Νερό - Τσακώνα και στο Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη είτε να έχουν ολοκληρωθεί εντός της τετραετίας, είτε να έχει κατασκευαστεί το μεγαλύτερο τμήμα των δρόμων, ώστε να μην παραδώσει άλλος τα έργα, όπως παρέδωσε ο Αλέξης Τσίπρας τον περιφερειακό της Καλαμάτας.
Ετσι κι αλλιώς, ο κ. Σαμαράς αντιμετωπίζει με προβληματισμό τα κύματα ενθουσιασμού που προκάλεσαν στις τάξεις του ΣΥΡΙΖΑ οι θέσεις του γαλάζιου βουλευτή Γιάννη Λαμπρόπουλου για το Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη.
Με τον ίδιο προβληματισμό αντιμετωπίζει τις θέσεις του κ. Λαμπρόπουλου και ο βουλευτής Περικλής Μαντάς.
Εν τω μεταξύ, ο βουλευτής Μίλτος Χρυσομάλλης και ο νέος περιφερειάρχης Παναγιώτης Νίκας τάσσονται ξεκάθαρα και ανεπιφύλακτα υπέρ της παραλιακής χάραξης.
Από εκεί και πέρα, εδικά όσοι ξέρουν καλά πώς πολιτεύεται ο κ. Νίκας, έχουν αντιληφθεί ότι ο έμπειρος αυτοδιοικητικός δεν θα πήγαινε ποτέ κόντρα στις απόψεις της ηγεσίας του κόμματος και στον κ. Σαμαρά, που τον στήριξαν με όλες τους τις δυνάμεις για να εκλεγεί περιφερειάρχης σε μια προεκλογική μάχη χωρίς αύριο. Δεν είναι καθόλου τυχαίο άλλωστε ότι την επίσκεψη του υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή στην Πελοπόννησο την ανακοίνωσε ο κ. Νίκας και όχι ο κ. Λαμπρόπουλος. Και όλοι γνωρίζουν ότι ο κ. Καραμανλής θα έρθει στην Πελοπόννησο για να κάνει ανακοινώσεις έργων με σαφές χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου