Προχωρημένα είναι τα πράγματα, σύμφωνα με την ενημέρωσή μας, για το μεγάλο αντιπλημμυρικό έργο που έχει μελετήσει ο «Μορέας» και για τον δρόμο Καλαμάτα –
Ριζόμυλος. Για το λόγο αυτό και για να γίνουν επίσημες ανακοινώσεις για τα δύο
σπουδαία έργα, πιθανόν να έρθει στην Καλαμάτα, στις αρχές του 2020, ο υπουργός
Υποδομών Κώστας Αχ. Καραμανλής. Ενα πιθανότερο σενάριο που εξετάζεται πιο
σοβαρά είναι οι ανακοινώσεις να γίνουν από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη,
ανήμερα της Υπαπαντής, στη γιορτή της πολιούχου της Καλαμάτας.
Με βάση τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας, η κυβέρνηση της Ν.Δ. στηρίχτηκε
και προχώρησε τα δεδομένα που βρήκε από
την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.
Ειδικότερα, για το αντιπλημμυρικό έργο
των μελετών του «Μορέα», ο προϋπολογισμός
του είναι κοντά στα 100 εκ. ευρώ με κοστολογημένες παρεμβάσεις εκατομμυρίων ευρώ
στο Νέδοντα, στα ρέματα της Καλαμάτας
(Ελαφογκρέμι, Λαγκάδα Λεΐκων, Καραμπογιάς), του Πηδήματος και της περιοχής του
Αεροδρομίου. Με το έργο θα αντιμετωπιστούν
όλα τα επικίνδυνα σημεία του περιφερειακού
και του αυτοκινητόδρομου έως το Πήδημα
και το Διεθνές Αεροδρόμιο Καλαμάτας, όπου
προκλήθηκαν οι φονικές πλημμύρες του Σεπτεμβρίου 2016.
Στο τμήμα Καλαμάτα - Ριζόμυλος, το πιο
σημαντικό του οδικού άξονα έως την Πύλο
και τη Μεθώνη, ολοκληρώθηκε η προεπιλογή,
καθώς έγιναν δεκτές και οι 5 κορυφαίες τεχνικές εταιρείες της χώρας που εκδήλωσαν
ενδιαφέρον συμμετοχής στη διεθνή διαδικασία
που πραγματοποιήθηκε στις 2 Ιουλίου.
Να αναφέρουμε ότι στο διαγωνισμό με τη
διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου για
την ανάθεση σύμβασης Σύμπραξης Δημόσιου
και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) προσφορές κατέθεσαν: 1) ΑΒΑΞ Ανώνυμη Εταιρεία - Εργοληπτική - Τουριστική - Εμπορική - Βιομηχανική - Οικοδομικών Υλικών και Μηχανημάτων (διακριτικός τίτλος ΑΒΑΞ Α.Ε.). 2)
ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις Α.Ε. 3) ΙΝΤΡΑΚΟΜ
Κατασκευές Ανώνυμη Εταιρεία Τεχνικών Εργων και Μεταλλικών Κατασκευών. 4) ΓΕΚ
ΤΕΡΝΑ Ανώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών, Ακινήτων και Κατασκευών (με διακριτικό τίτλο
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.). 5) Ενωση Προσώπων
ACCIONA Concesiones – Μυτιληναίος.
Για να προχωρήσει η διαδικασία στη δεύτερη
φάση πρέπει να υπάρχουν εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι. Κι εδώ αρχίζουν τα προβλήματα και οι καθυστερήσεις, καθώς η
μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων που
έχει εκπονήσει ο «Μορέας» δεν έχει σταλεί
ακόμα στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, για
να πάει στα Δημοτικά Συμβούλια Καλαμάτας
και Μεσσήνης προς ενημέρωση και στο Περιφερειακό Συμβούλιο για γνωμοδότηση.
Η σύμβαση με τον ανάδοχο, σύμφωνα με
απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής στις
29 Μαρτίου, αναμένεται να έχει διάρκεια 30
χρόνια: 4 χρόνια η κατασκευή για όλο το
δρόμο μέχρι τη Μεθώνη και 26 χρόνια η
συντήρηση. Η Διυπουργική είχε αποφασίσει,
επίσης, ότι το Ελληνικό Δημόσιο θα χρηματοδοτήσει την υλοποίηση του έργου με 50
εκ. ευρώ.
Το έργο θα κατασκευαστεί κυρίως με ιδιωτικά κεφάλαια, με δάνεια που θα πάρει ο κατασκευαστής, και το Ελληνικό Δημόσιο, αφού
θα έχει σημαντική οικονομική συμβολή, θα
του πληρώνει μικρότερες ετήσιες δόσεις για
την απόσβεση των χρημάτων του και για τη
συντήρηση του έργου.
Οσον αφορά το τμήμα Καλαμάτα - Ριζόμυλος, πρόκειται για την ανακατασκευή του
υφιστάμενου δρόμου, που θα είναι τετράιχνος
(σαν το Παραδείσια - Τσακώνα) με κυκλικούς
κόμβους, παρακάμψεις της Μεσσήνης και
της Βελίκας, και νέα γέφυρα στον Πάμισο.
Το υπόλοιπο τμήμα από το Ριζόμυλο έως
και τη Μεθώνη θα είναι όπως ο βελτιωμένος
δρόμος Σουληνάρι - Κορυφάσιο.
Γ.Σ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου