Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2020

Πρώτο βήμα προς την υλοποίησή του Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη

Οι 5 “μνηστήρες” για τον οδικό άξονα

Πέρασε στη β΄ φάση ο διαγωνισμός για το Καλαμάτα – Μεθώνη
Στο επόμενο στάδιο περνούν και οι πέντε υποψήφιοι που είχαν εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον για «μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του οδικού άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη» με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και εκτιμώμενη αξία 312,23 εκατ. ευρώ.
Ενδιαφέρον για συμμετοχή στη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου προκειμένου να συνταχθούν τα τελικά τεύχη του διαγωνισμού είχαν εκδηλώσει οι ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, IntrakatΙΝΚΑΤ +3,56%, ΑΒΑΞ και κοινοπραξία Acciona Concesiones – Μυτιληναίος.
Με βάση το σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών, σύμφωνα με το euro2day.gr, ο ανάδοχος θα αποζημιώνεται με τις λεγόμενες «πληρωμές διαθεσιμότητας», δηλαδή με ετήσιες δόσεις που θα συνδέονται με συγκεκριμένα ποιοτικά κριτήρια για τη συντήρηση και λειτουργία του οδικού άξονα. Η σύμβαση παραχώρησης θα έχει διάρκεια 30 χρόνια, ενώ προβλέπεται πως για την κατασκευή θα απαιτηθούν τέσσερα χρόνια.
Ο ανάδοχος θα αναλάβει «την εκπόνηση του συνόλου των απαιτούμενων μελετών για την κατασκευή του έργου, με βάση τις διατιθέμενες από την αναθέτουσα αρχή μελέτες, τον οριστικό σχεδιασμό του έργου που θα προκύψει κατά τη διαδικασία ανάθεσης και την περιβαλλοντική αδειοδότησή του, την κατασκευή του συνόλου των εργασιών οι οποίες προβλέπονται στις μελέτες του κατασκευαστικού σχεδιασμού του έργου, με στόχο την πλήρη λειτουργική απόδοση και ετοιμότητα του έργου, τη χρηματοδότηση του έργου, όπως θα προκύψει, βάσει του οριστικού σχεδιασμού, τη συντήρηση, λειτουργία του οδικού τμήματος Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, όπως αυτό θα προβλέπεται στον οριστικό σχεδιασμό, για όλη τη διάρκεια της σύμπραξης, και την επιστροφή του έργου στο ελληνικό Δημόσιο, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη σύμβαση, στο τέλος της συμβατικής περιόδου».
Πρόκειται για το δεύτερο οδικό άξονα που προωθείται με ΣΔΙΤ και πληρωμές διαθεσιμότητας. Ο πρώτος είναι το τμήμα Ηράκλειο – Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) με Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
Για το συγκεκριμένο έργο έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αριάδνη» στην οποία συμμετέχει η ΑΒΑΞ, η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η Shikun Binui Ltd. (ισραηλινός όμιλος) και η κοινοπραξία Acciona Concessiones – Μυτιληναίος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου