Για την κατασκευή του δρόμου Καλαμάτα
- Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη, του πιο σημαντικού έργου της Μεσσηνίας, έχουν δείξει
ενδιαφέρον οι 5 από τις μεγαλύτερες τεχνικές
εταιρείες της χώρας.
Συγκεκριμένα, στον διεθνή διαγωνισμό
του υπουργείου Υποδομών, στις αρχές Ιουλίου του 2019, με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου για την ανάθεση σύμβασης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού
Τομέα (ΣΔΙΤ) προσφορές κατέθεσαν οι: 1)
ΑΒΑΞ Ανώνυμη Εταιρεία - Εργοληπτική -
Τουριστική - Εμπορική - Βιομηχανική - Οικοδομικών Υλικών και Μηχανημάτων (διακριτικός τίτλος ΑΒΑΞ Α.Ε.). 2) ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις Α.Ε. 3) ΙΝΤΡΑΚΟΜ Κατασκευές
Ανώνυμη Εταιρεία Τεχνικών Εργων και Μεταλλικών Κατασκευών. 4) ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Ανώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών, Ακινήτων και
Κατασκευών (και διακριτικό τίτλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Α.Ε.). 5) Ενωση Προσώπων ACCIONA Concesiones - Μυτιληναίος.
Και οι 5 προσφορές έγιναν αποδεκτές
από το υπουργείο και συνεχίζουν στην επόμενη φάση του έργου.
Να υπενθυμίσουμε ότι ο πλήρης τίτλος
του έργου είναι "Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του
οδικού άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου,
τμήμα Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη, με ΣΔΙΤ", με εκτιμώμενη αξία 312,23
εκ. ευρώ (ποσό με ΦΠΑ).
Η διαδικασία ανάθεσης, για την παρούσα
σύμπραξη, περιλαμβάνει 2 φάσεις.
Α' φάση: Εκδήλωση ενδιαφέροντος.
Β' φάση, η οποία περιλαμβάνει 2 στάδια:
α) Ανταγωνιστικός διάλογος και β) υποβολή
δεσμευτικών προσφορών.
Στην προκήρυξη του διαγωνισμού επιβεβαιώνεται ότι “η διάρκεια της σύμβασης της
ΣΔΙΤ θα είναι 360 μήνες (30 χρόνια)” και
διευκρινίζεται πως η σύμβαση δεν σχετίζεται
με έργο ή και πρόγραμμα χρηματοδοτούμενο
από τα ταμεία της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Αναφέρεται, επίσης, ότι “στο πλαίσιο της
σύμβασης σύμπραξης, ο Ιδιωτικός Φορέας
Σύμπραξης (Ι.Φ.Σ.) καλείται να αναλάβει τα
ακόλουθα:
α) Εκπόνηση του συνόλου των απαιτούμενων μελετών, για την κατασκευή του
έργου, με βάση τις διατιθέμενες από την
αναθέτουσα αρχή μελέτες, τον οριστικό σχεδιασμό του έργου που θα προκύψει κατά τη
διαδικασία ανάθεσης και την περιβαλλοντική
αδειοδότησή του, β) κατασκευή του συνόλου
των εργασιών, οι οποίες προβλέπονται στις
μελέτες του κατασκευαστικού σχεδιασμού
του έργου, με στόχο την πλήρη λειτουργική
απόδοση και ετοιμότητα του έργου, γ) χρηματοδότηση του έργου, όπως θα προκύψει,
βάσει του οριστικού σχεδιασμού, δ) συντήρηση, λειτουργία του οδικού τμήματος Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη,
όπως αυτό θα προβλέπεται στον οριστικό
σχεδιασμό, για όλη τη διάρκεια της σύμπραξης, ε) επιστροφή του έργου στο ελληνικό
Δημόσιο, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα
στη σύμβαση, στο τέλος της συμβατικής περιόδου”.
Η σύμβαση με τον ανάδοχο, σύμφωνα με
απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής στις
29 Μαρτίου 2019, αναμένεται να έχει διάρκεια 30 χρόνια: 4 χρόνια η κατασκευή για
όλο το δρόμο μέχρι τη Μεθώνη και 26
χρόνια η συντήρηση. Η Διυπουργική αποφάσισε, επίσης, ότι το Ελληνικό Δημόσιο
θα χρηματοδοτήσει την υλοποίηση του έργου
με 50 εκ. ευρώ. Το έργο θα κατασκευαστεί
κυρίως με ιδιωτικά κεφάλαια, με δάνεια που
θα πάρει ο κατασκευαστής, και το Ελληνικό
Δημόσιο, αφού θα έχει σημαντική οικονομική
συμβολή, θα του πληρώνει μικρότερες ετήσιες
δόσεις για την απόσβεση των χρημάτων του
και για τη συντήρηση του έργου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου