......
- Επίσημη ενημέρωση από το
υπουργείο Υποδομών δεν έχουμε
ούτε για το Ριζόμυλος - Καλαμάτα
- Πύλος - Μεθώνη. Στάλθηκε όμως
η ΜΠΕ για βελτίωση του δρόμου
Καλαμάτα - Ριζόμυλος. Εσείς επιμένετε στην παραλιακή χάραξη;
Θέλω να είναι ξεκάθαρος. Διαβάζω
όλα όσα έχουν δημοσιευτεί και τα έχω
συγκεντρώσει. Γράφετε κι εσείς, και
πράγματι ως εφημερίδα έχετε δώσει
πολύ μεγάλο βάρος στο οδικό δίκτυο
του νομού. Είναι βασική προϋπόθεση
το δίκτυο για την ανάπτυξη της Μεσσηνίας. Το Καλαμάτα - Ριζόμυλος, που
είναι ο κορμός των κλάδων προς Κορώνη και Μεθώνη, αν και έχουν έχουν
γραφτεί πολλά δεν είναι καινούργιος
δρόμος. Καταρχάς έχουμε 2 μελέτες:
Εχουμε την ολοκληρωμένη μελέτη του
νότιου άξονα, που λανθασμένα τη λέμε
παραθαλάσσια αφού απέχει 700 μέτρα
σε ευθεία από τη θάλασσα, και έχουμε
και τη μελέτη που έκανε ο "Μορέας".
Μελέτη με ερωτηματικό.
Σύμφωνα με την τελευταία, ένα κομμάτι θα είναι καινούργιο, τετράιχνος αυτοκινητόδρομος, το άλλο θα είναι μπαλώματα, και θα σταματάει κάνα πεντάρι
χιλιόμετρα έξω από την Καλαμάτα. Δηλαδή στην κύρια πόλη από την οποία
ξεκινάει ή φτάνει το 80% των οχημάτων
δεν θα φτάνει ο αυτοκινητόδρομος!
Περνάει δε δυο-τρεις φορές πάνω από
τις σιδηροδρομικές γραμμές. Εγώ κάνω
αγώνα για το τρένο, και ας μην ξεχνάμε
ότι πριν από 40 χρόνια κατασκευάσαμε
αυτή τη μεγάλη γέφυρα στο Ασπρόχωμα
που σήμερα την κοιτάμε.
Εν κατακλείδι, εμείς δεν πρόκειται να
εμπλακούμε σε αυτή την ιστορία. Θεωρούμε ότι το σωστό είναι να γίνει ένας
καινούργιος δρόμος, δηλαδή ο νότιος
άξονας. Αν η κυβέρνηση επιλέξει να
κάνει αυτό το δρόμο που ουσιαστικά
θα στέλνει όσους έρχονται από τις δυτικές
περιοχές μέσω του περιφερειακού αυτοκινητόδρομου στην Καλαμάτα, εμείς
δεν θα πάμε απέναντι.
Εγώ θα εισηγηθώ στο Περιφερειακό
Συμβούλιο, με αυτά τα οποία σας έθιξα,
να πάρει θετική γνώμη. Επαναλαμβάνω
ότι δεν θέλω να εμπλακώ σε αυτή την
ιστορία των συγκρούσεων. Λέω την
άποψή μου για το τι είναι σωστό. Θυμάμαι
και το τι έγραφαν οι δημοσιογράφοι ο
1982 για το δρόμο Πάτρα - Πύργος, ο
οποίος έγινε κι αυτός από κονδύλια της
Ευρωπαϊκής Ενωσης. Και τότε μίλαγαν
για νησίδα, και τότε μίλαγαν για σωστό
δρόμο - και έκαναν αυτόν το δρόμο
τον άθλιο όπου έχουν σκοτωθεί εκατοντάδες άνθρωποι. Μετά από 10 χρόνια
άρχισαν να ζητάνε καινούργιο δρόμο...
Θεωρώ ότι είναι εθνική γη από την
Καλαμάτα μέχρι το Ριζόμυλο και ότι οι
προοπτικές όλης αυτής της περιοχής
μπορούν να φέρουν σημαντικά εισοδήματα στον τόπο μας. Γι’ αυτό πρέπει να
το σκεφτούμε δύο φορές. Αν η κυβέρνηση αποφασίσει όμως να κάνει αυτό,
όπως και οι προηγούμενοι, εμείς ως
Περιφέρεια δεν θα πάμε κόντρα. Θα
πούμε τις απόψεις μας αλλά θα ψηφίσουμε “ναι” για να μη μας πουν ότι
χάθηκε το έργο. Δυστυχώς όμως, κινδυνεύει να χαθεί με τον ανταγωνιστικό
διάλογο.
- Το κύριο επιχείρημα για την
επιλογή της χάραξης του "Μορέα"
είναι το κόστος της νότιας χάραξης...
Πριν από λίγο ολοκληρώθηκε μια τηλεφωνική σύσκεψη στην οποία ανακοινώθηκε ότι το 2020 θα δοθούν αυξημένες πιστώσεις για έργα. Εμείς λοιπόν
θα μπορούσαμε να βάλουμε 40 εκατομμύρια ευρώ και να κάνουμε το κομμάτι
από την Πύλο μέχρι τη Μεθώνη. Τώρα
θα μπορούσαμε να προκηρύξουμε το
διαγωνισμό. Το πρόβλημα όμως του
δρόμου είναι το Καλαμάτα - Ριζόμυλος.
Αυτό είναι το κύριο, αφού μεταξύ άλλων
δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι εξυπηρετεί
και τον κλάδο της Κορώνης.
Λοιπόν τώρα μπορούμε να προχωρήσουμε. Δεν θέλω να ανακατέψω άλλο
τον τραχανά. Προσπάθησα να κρατηθώ
έξω από αυτή την ιστορία. Είπα όμως
τη γνώμη μου. Μη βγει κανένας και μας
πει ότι, κοιτάξτε, έχετε συμφέροντα, τα
βρήκατε με κάναν οικοπεδούχο. Εγώ
είπα τη γνώμη μου.
Αυτά θέλει η κυβέρνηση να ψηφίσουμε; Μάλιστα. Πάρτε τη θετική γνωμοδότηση. Αλλά εν πάση περιπτώσει,
δεν θα φτιάξετε κάτι το οποίο θα απαντά
στο μέλλον. Δεν θα εξυπηρετεί τις ανάγκες του 2030 και 2040. Και πάντα θα
πρέπει να θυμόμαστε ότι μιλάμε για μια
περιοχή που θα φέρει πλούτο σε όλη
την Ελλαδα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου