Στο επόμενο βήμα, στην έναρξη του ανταγωνιστικού διαλόγου, προχωράει το σημαντικό έργο του οδικού άξονα Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη, που θα κατασκευαστεί με ΣΔΙΤ.
Ο υπουργός Υποδομών Κώστας Αχ. Καραμανλής με απόφασή του ενέκρινε το τεύχος πρόσκλησης της β’ φάσης του διαγωνισμού, απευθύνοντας πρόσκληση συμμετοχής σε διάλογο, στις 5 ενδιαφερόμενες κατασκευαστικές εταιρείες και κοινοπραξίες. Πρόσκληση που συντάχθηκε κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του ν. 3389/2005 και του ν. 4412/2016. Αυτή η φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου αναμένεται να διαρκέσει μέχρι τα τέλη Απριλίου, για να ακολουθήσει στη συνέχεια η κατάθεση των τεχνικών και οικονομικών προσφορών. Στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι στο τέλος του 2021 αν δεν έχει επιλεγεί ανάδοχος, να έχει προχωρήσει η κατάθεση και η αξιολόγηση των προσφορών.
Τα καθοριστικά βήματα για την υλοποίηση του πιο σημαντικού έργου της Μεσσηνίας είναι η ολοκλήρωση του ανταγωνιστικού διαλόγου, η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων και η ολοκλήρωση των τευχών δημοπράτησης μαζί με την κήρυξη των απαλλοτριώσεων.
Να υπενθυμίσουμε ότι στον διεθνή διαγωνισμό στις 2 Ιουλίου 2019, για το συγκεκριμένο οδικό έργο που θα υλοποιηθεί με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου για την ανάθεση σύμβασης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), προσφορές κατέθεσαν και συνεχίζουν οι: 1) ΑΒΑΞ Ανώνυμη Εταιρεία - Εργοληπτική - Τουριστική - Εμπορική - Βιομηχανική - Οικοδομικών Υλικών και Μηχανημάτων (διακριτικός τίτλος ΑΒΑΞ Α.Ε.). 2) ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις Α.Ε. 3) ΙΝΤΡΑΚΟΜ Κατασκευές Ανώνυμη Εταιρεία Τεχνικών Εργων και Μεταλλικών Κατασκευών. 4) ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Ανώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών, Ακινήτων και Κατασκευών (και διακριτικό τίτλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.). 5) Ενωση Προσώπων ACCIONA Concesiones - Μυτιληναίος.
Ο πλήρης τίτλος του έργου είναι "Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του οδικού άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, τμήμα Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη, με ΣΔΙΤ", με εκτιμώμενη αξία 312,23 εκ. ευρώ (ποσό με ΦΠΑ). Η διαδικασία ανάθεσης, για την παρούσα σύμπραξη, περιλαμβάνει 2 φάσεις: Α' φάση εκδήλωση ενδιαφέροντος και Β' φάση, η οποία περιλαμβάνει 2 στάδια: α) Ανταγωνιστικός διάλογος και β) υποβολή δεσμευτικών προσφορών.
Η σύμβαση με τον ανάδοχο, σύμφωνα με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής στις 29 Μαρτίου, αναμένεται να έχει διάρκεια 30 χρόνια: 4 χρόνια η κατασκευή για όλο τον δρόμο μέχρι τη Μεθώνη και 26 χρόνια η συντήρηση. Η Διυπουργική αποφάσισε, επίσης, ότι το Ελληνικό Δημόσιο θα χρηματοδοτήσει την υλοποίηση του έργου με 50 εκ. ευρώ. Το έργο θα κατασκευαστεί κυρίως με ιδιωτικά κεφάλαια, με δάνεια που θα πάρει ο κατασκευαστής και το Ελληνικό Δημόσιο αφού θα έχει σημαντική οικονομική συμβολή, θα του πληρώνει μικρότερες ετήσιες δόσεις για την απόσβεση των χρημάτων του και για τη συντήρηση του έργου. Γ.Σ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου