"Η αδράνεια εξουδετερώνει κάθε προσπάθεια προβολής της χώρας µας ακόµα και µε την ήδη δροµολογηµένη συνδιαφήµιση µε ταξιδιωτικούς οργανισµούς και αεροπορικές εταιρείες". Αυτό επισηµαίνει ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Μεσσηνίας ∆ηµήτρης Καραλής κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για τη φετινή τουριστική σεζόν. Σε άλλο σηµείο της επιστολής του ο κ. Καραλής εξαίρει την πρωτοβουλία του οινοποιείου Λαφαζάνη που δηµιούργησε µια νέα ετικέτα κρασιού µε την ίδια γραµµατοσειρά που χρησιµοποιούσε η Φιλική Εταιρεία.
Αναλυτικά η επιστολή του κ. Καραλή: "Ο ελληνικός τουρισµός εξακολουθεί για δεύτερη χρονιά να δοκιµάζεται από τον αόρατο εχθρό της πανδηµίας µε εξίσου αόρατη αντιµετώπιση. Η ταξιδιωτική κίνηση, όπως οµολογούν επίσηµοι κυβερνητικοί παράγοντες της βρετανικής αγοράς, παραµένει σε αναστολή, την ίδια στιγµή που άλλες χώρες αποστολής τουριστών όπως η Γερµανία, προσπαθούν να πείσουν όσους επιθυµούν να κάνουν διακοπές, να τις περιορίσουν "εντός των τειχών", όχι µόνο για να συγκρατήσουν τη µετάδοση της ασθένειας, αλλά κυρίως για να τονώσουν την ήδη πληγείσα εθνική τους οικονοµία. Η Ελλάδα, ως χώρα υποδοχής τουριστών, που βασίζεται κυρίως στις ξένες κατά βάση αγορές επιχειρεί να συνάψει διµερείς συµφωνίες, οι οποίες όµως υπολείπονται διότι διακρίνονται από ασάφεια ως προς το περιεχόµενό τους, δεδοµένου ότι δεν υπάρχει, τουλάχιστον µέχρι στιγµής, πρόβλεψη για την αντιµετώπιση του κόστους των τεστ που αποτελούν βασικό αντικίνητρο για να επιχειρήσει κάποιος -πολύ περισσότερο µια οικογένεια- να ταξιδέψει. Η αδράνεια λοιπόν εξουδετερώνει κάθε προσπάθεια προβολής της χώρας µας ακόµα και µε την ήδη δροµολογηµένη συνδιαφήµιση µε ταξιδιωτικούς οργανισµούς και αεροπορικές εταιρείες, δίνοντας την εντύπωση ότι προχωράµε στο δεύτερο βήµα χωρίς να έχουµε διασφαλίσει το πρώτο που είναι το βασικό.
Οι Έλληνες ξενοδόχοι, παλεύοντας να κρατήσουν όρθιες τις επιχειρήσεις τους που στην πλειονότητά τους είναι µικροµεσαίες, παρακολουθούν µε αγωνία τις εξελίξεις της νέας τουριστικής χρονιάς που αν δεν σταθεί ικανή να σώσει έστω και τις βασικές λειτουργικές τους δαπάνες, κινδυνεύουν να οδηγηθούν είτε στο κλείσιµο των επιχειρήσεών τους είτε να παραδοθούν άνευ όρων σε κάθε επιθετική εξαγορά των ξένων και να απολέσουν την ελληνικότητά τους. Και όλα αυτά την ώρα που εξαντλούν κάθε περιθώριο που διαθέτουν για να πείσουν τουλάχιστον τους παραδοσιακούς τους πελάτες, να τους εµπιστευτούν και να νιώσουν ασφαλείς χάρη στην πιστή τήρηση των υγειονοµικών κανόνων που εφαρµόζουν.
Παράλληλα στη Μεσσηνία οι επιχειρηµατίες φροντίζουν να αναδεικνύουν κάθε προσπάθεια εµπλουτισµού του τουριστικού προϊόντος, ώστε να προσθέσουν στη "φαρέτρα" τους επί πλέον κίνητρα επισκεψιµότητας. Ιδιαίτερο παράδειγµα αποτελεί η πρωτοβουλία του τοπικού παραδοσιακού οινοποιείου της οικογένειας Λαφαζάνη, µε ιστορία ετών στον κλάδο, που δηµιούργησε και µας ανακοίνωσε ένα νέο κρασί εξαιρετικής οινοποιίας µε την ονοµασία "Κώδικας" µε γράµµατα από την ίδια γραµµατοσειρά που χρησιµοποιούσε η Φιλική Εταιρεία, τιµώντας τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821. Από την πλευρά µας χαιρετίζουµε τη συγκεκριµένη πρωτοβουλία που αποδεικνύει ότι ακόµα και στους χαλεπούς καιρούς που διανύουµε, η εφευρετικότητα και η καινοτοµία παραµένουν ως βασικά χαρακτηριστικά της ιδιωτικής πρωτοβουλίας προσθέτοντας σηµαντική αξία στη µεσσηνιακή γαστρονοµία.
Θέλουµε να πιστεύουµε ότι έστω και τώρα η δηµόσια πρωτοβουλία θα µας βγάλει από το καθεστώς της ασάφειας και της αδράνειας που περιγράψαµε, µε την επισήµανση ότι δεν επιχειρούµε να αρθρώσουµε αντιπολιτευτικό λόγο, αλλά να αναδείξουµε τα προβλήµατα του κλάδου µας στις πραγµατικές τους διαστάσεις και να συνεισφέρουµε κατά το δυνατόν στην επανεκκίνηση της οικονοµίας µε τη συµµετοχή µας στη λειτουργία των ξενοδοχείων και των τουριστικών επιχειρήσεων γενικότερα".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου