Πέμπτη 16 Σεπτεμβρίου 2021

ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΓΙΩΡΓΟ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ Φέτος ανάδοχος για Καλαμάτα – Μεθώνη ΠΑΕΙ ΠΙΣΩ Η ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΤΗΣ ΓΙΑΛΟΒΑΣ

 Εντός του έτους θα ανακηρυχθεί ο ανάδοχος της ΣΔΙΤ για το δρόμο Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη, ενώ η παράκαμψη της Γιάλοβας θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2021-2027 εφόσον τα αποτελέσματα της ανάλυσης κόστους-οφέλους πληρούν τις προϋποθέσεις των συγχρηματοδοτούμενων έργων.

Την παραπάνω ενημέρωση είχε από τον υφυπουργό Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη ο βουλευτής Γιάννης Λαμπρόπουλος, κατά τη διάρκεια της συνάντησης που είχε χθες μαζί του. Για το δρόμο Καλό Νερό – Τσακώνα ο υφυπουργός επανέλαβε πως θα μελετηθεί η ένταξή του στην παραχώρηση της "Ολυμπίας Οδού", ενώ υποσχέθηκε πως το υπουργείο θα εξετάσει το αίτημα για κατασκευή εξόδου από τον αυτοκινητόδρομο Α7 στο Μελιγαλά.


ΣΔΙΤ ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑ – ΡΙΖΟΜΥΛΟΣ – ΠΥΛΟΣ – ΜΕΘΩΝΗ

Προϋπολογισμός 250 εκ. ευρώ  Το έργο περιλαμβάνει τη βελτίωση και αναβάθμιση περίπου 20 χλμ. υφιστάμενων οδών, την κατασκευή νέας αρτηρίας σε ένα μήκος περίπου 30 χλμ., την προσαρμογή και βελτίωση 14 χλμ. κάθετου οδικού δικτύου, την κατασκευή νέου παράπλευρου οδικού δικτύου 41,4 χλμ., την κατασκευή 12 γεφυρών και πολλών συνοδών τεχνικών έργων (ισόπεδους κόμβους, υδραυλικά έργα, τοίχους αντιστήριξης κ.α.).

Η διαγωνιστική διαδικασία βρίσκεται στη Β’ Φάση του Ανταγωνιστικού Διαλόγου και αναμένεται να έχουμε προσωρινό ανάδοχο για το έργο εντός του έτους.

ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ – ΤΣΑΚΩΝΑ 

Ο αυτοκινητόδρομος Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα είχε εξαιρεθεί από το αντικείμενο της Σύμβασης Παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού το 2013. 

Στο πλαίσιο της Σύμβασης Παραχώρησης είχαν εκπονηθεί και εγκριθεί οι μελέτες οδοποιίας, καθώς και οι περιβαλλοντικοί όροι που είναι σε ισχύ μέχρι το 2027. Σημειώνεται βέβαια ότι οι απαλλοτριώσεις που είχαν κηρυχθεί στο τμήμα από Χ.Θ. 43+451- Χ.Θ. 75+656 του τμήματος Αλφειός – Τσακώνα, έχουν αρθεί/ανακληθεί στο σύνολό τους.

Το κατασκευαστικό κόστος του έργου εκτιμάται περίπου στα 160 εκατ. ευρώ, στα οποίο θα πρέπει να προστεθούν κι άλλα 30 εκατομμύρια για τις απαλλοτριώσεις, ενώ για την ωρίμανσή του απαιτούνται επιπλέον μελέτες καθώς ο αυτοκινητόδρομος "Μορέας" έχει ανακαλέσει τη σχετική δωρεά.

Με δεδομένο ότι χρηματοοικονομικά το συγκεκριμένο έργο δεν θα είναι βιώσιμο, δεν είναι δυνατή η χρηματοδότησή του από το ΕΣΠΑ, συνεπώς η μόνη λύση θα ήταν να εξετασθεί η επανένταξή του στην παραχώρηση της "Ολυμπίας Οδού", αλλά αυτό μπορεί να γίνει αφού ολοκληρωθούν οι διεργασίες για την κατασκευή του τμήματος Πάτρα – Πύργος.

ΕΞΟΔΟΣ ΜΕΛΙΓΑΛΑ ΑΠΟ ΕΘΝΙΚΟ ΔΡΟΜΟ

Το υπουργείο θα εξετάσει το αίτημα για την κατασκευή εξόδου στο Μελιγαλά.

ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΑ ΕΡΓΑ ΠΟΛΗΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

Είναι σε εξέλιξη η σύνταξη των μελετών για την αντιπλημμυρική προστασία τη πόλης της Καλαμάτας (διευθέτηση ποταμού Νέδοντα και λοιπών έργων των εξωτερικών λεκανών) που αναμένεται να υποβληθούν για περιβαλλοντική αδειοδότηση μέσα στο φθινόπωρο.

ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΓΙΑΛΟΒΑΣ

Η μελέτη για την παράκαμψη της Γιάλοβας, μήκους περίπου 8 χλμ. και προϋπολογισμού 45 εκατ. ευρώ, έχει ολοκληρωθεί από ιδιώτη ο οποίος θα την δωρίσει στο Δημόσιο για την υλοποίηση του έργου. Στην παρούσα φάση εκπονείται η μελέτη κ-ο (από τον ιδιώτη) για να ενταχθεί το έργο στο ΕΣΠΑ 2021-2027. Το Υπουργείο Υποδομών θα αναλάβει τη χρηματοδότηση του έργου, εφόσον τα αποτελέσματα της ανάλυσης κόστους-οφέλους πληρούν τις προϋποθέσεις των συγχρηματοδοτούμενων έργων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου