Τρίτη 4 Ιανουαρίου 2022

“Η διαχείριση των απορριμμάτων έφερε αύξηση δημοτικών τελών”

 


Η αύξηση των δημοτικών τελών για την ολοκληρωμένη διαχείριση των απορριμμάτων με ΣΔΙΤ είναι υποχρεωτική λόγω της συμφωνίας στον ΦΟΔΣΑ και αναγκαία για να λειτουργήσει η υπηρεσία και για να πάνε τα σκουπίδια εκεί που πρέπει, τονίζει σε δηλώσεις του στην “Ε” ο δήμαρχος Πύλου - Νέστορος Παναγιώτης Καρβέλας.

Ο δήμαρχος ενημερώνει αναλυτικά για την αύξηση που αποφάσισε το Δημοτικό Συμβούλιο, ενώ δίνει απαντήσεις και στον τέως δήμαρχο Δημήτρη Καφαντάρη που καταψήφισε την αύξηση και κατηγόρησε τη δημοτική αρχή.

 

Αρχικά, ο κ. Καρβέλας σχολίασε πως “είναι θετικό ότι θα μπορεί να λειτουργεί η κάθε μονάδα διαχείρισης μόνη της, όπως αυτή στην Παλιόχουνη που είναι έτοιμη και όχι και οι τρεις μαζί”. 

Για την υφιστάμενη διαχείριση είπε ότι “εμείς πάμε τα σκουπίδια στον «Αγιο Νικόλαο», στον περιβάλλοντα χώρο της Μονάδας Διαλογής Οικιακών Απορριμμάτων (ΜΟΔΙΑΚ) και όταν αναλάβαμε αναγκαστήκαμε να τα μεταφέρουμε πιο δίπλα, για να μην καταστραφεί η μονάδα σε περίπτωση πυρκαγιάς”. Εξήγησε πως “για να λειτουργήσει η ΜΟΔΙΑΚ ενώ υπήρχε περιβαλλοντική αδειοδότηση, χρειάστηκαν συνοδά έργα ύψους 1 εκ. ευρώ”. Οσον αφορά το κόστος, ενημέρωσε ότι “για τη διαχείριση των απορριμμάτων πληρώνουμε από 30.000 έως 50.000 ευρώ το χρόνο. Με την ολοκληρωμένη διαχείριση με ΣΔΙΤ θα πληρώνουμε 1.034.000 ευρώ για 12.500 τόνους σκουπιδιών, όπως έχει συμφωνηθεί με τον ΦΟΔΣΑ”. 

Ο δήμαρχος διευκρίνισε ότι “η διόρθωση των τετραγωνικών μέτρων στα σπίτια που λέει ο κ. Καφαντάρης είχε σταματήσει από την προηγούμενη δημοτική αρχή, γιατί είχαν γίνει λάθη και υπήρχαν αντιδράσεις από τον κόσμο”. Πληροφόρησε πως “με βάση το Κτηματολόγιο έγιναν 4.000 αιτήσεις για διορθώσεις και υπολογίζουμε απ’ αυτές να έχουμε 300.000 ευρώ επιπλέον το χρόνο, που δεν φθάνουν ούτε για το ενεργειακό κόστος, πετρέλαιο και ηλεκτρική ενέργεια”. Επεσήμανε ότι “για να φθάσουμε να καλύψουμε το 1.034.000 ευρώ αποφασίσαμε αύξηση 50% των συντελεστών. Για παράδειγμα ένα σπίτι 100 τ.μ. που πλήρωνε 100 ευρώ τον χρόνο, θα πληρώνει 150 ευρώ, 4 ευρώ το μήνα παραπάνω. Ετσι θα πετύχουμε την ομαλή λειτουργία της υπηρεσίας και τα σκουπίδια θα πάνε εκεί που πρέπει, θα γίνει η διαχείριση που πρέπει”. 

Ο κ. Καρβέλας παρατήρησε ότι “δεν θα είμαστε σε κίνδυνο, εγώ, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος και οι οδηγοί των απορριμματοφόρων να πάμε κατηγορούμενοι στο αυτόφωρο. Ολα αυτά αποτελούν υποχρεώσεις του δήμου και όλοι γνωρίζουμε πως έχουν συμφωνηθεί στον ΦΟΔΣΑ”. Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι “ο κ. Καφαντάρης έχει συμμετάσχει και συμμετέχει σε όλα τα όργανα και τα γνωρίζει”. Οσον αφορά την Υπηρεσία Καθαριότητας, ο δήμαρχος ενημέρωσε πως όταν παραλάβαμε, βρήκαμε να λειτουργούν μόνο 3 απορριμματοφόρα και ένα μισθωμένο” και πρόσθεσε: 

“Σήμερα λειτουργούν 13 απορριμματοφόρα κι ένα είναι για επισκευή. Εχουμε πάρει 2 καινούργια και θα πάρουμε ένα φορτηγό και πλυντήριο κάδων. Δείχνοντας την αλληλεγγύη μας έχουμε δώσει απορριμματοφόρο στο Δήμο Τριφυλίας, για να βοηθήσουμε”. Κι εξήγησε ότι “με σωστή και αποδοτική ανακύκλωση μπορούμε να μειώσουμε το κόστος για το δήμο και τους δημότες”. 

Για τα οικονομικά του δήμου δήλωσε ότι “είναι σε πολύ καλή κατάσταση, έχουμε εξοφλήσει όλα τα τιμολογημένα. Προβλήματα είχαμε μόνο με παλιές αναθέσεις, ενώ έχουμε πληρώσει από δικαστικές αποφάσεις για παλιά έργα 400.000 ευρώ”. 

Τέλος, όσον αφορά την απόφαση αύξησης των τελών παρατήρησε ότι αποφασίστηκε πως “όποιος αποκτήσει παιδί, μένει σε σπίτι μέχρι 150 τ.μ. και έχει εισόδημα μέχρι 30.000 ευρώ για 5 χρόνια θα του επιστρέφονται τα χρήματα που πληρώνει για δημοτικά τέλη. Και ακόμα, μέσα στο 6μηνο θα επαναπροσδιοριστούν τα τέλη και αν υπάρχει δυνατότητα για μείωση, θα γίνει”. 

Γ.Σ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου