Πέμπτη 20 Ιανουαρίου 2022

Φτάνει η ώρα του αναδόχου για το μεγάλο οδικό έργο Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη

 


Εγκρίθηκαν οι φάκελοι με τα δικαιολογητικά και την τεχνική προσφορά για τα δύο σχήματα που συμμετέχουν, τα οποία είναι: ΑΒΑΞ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ και ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ

Στη πιο σημαντική του στιγμή θα περάσει ο διαγωνισμός για το μεγάλο οδικό έργο-ΣΔΙΤ Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη. Σύμφωνα με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, εγκρίθηκε το πρακτικό της Β'2 φάσης του διαγωνισμού που αφορά την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών.

Σύμφωνα με αυτό, εγκρίθηκαν οι φάκελοι με τα δικαιολογητικά και την τεχνική προσφορά για τα δύο σχήματα που συμμετέχουν.

Να θυμίσουμε πως αυτά είναι: ΑΒΑΞ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ και ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ.

Επίσης, εγκρίθηκε η πραγματοποίηση της αποσφράγισης των φακέλων με τις δεσμευτικές προσφορές από τις οποίες θα προκύψει το σχήμα που θα αναλάβει το έργο αναβάθμισης του οδικού άξονα, που θα συνδέσει την Καλαμάτα με το δυτικό άκρο της Πελοποννήσου, δηλαδή, τη Μεθώνη.

Η ανάδειξη του αναδόχου εκτιμάται πως θα γίνει τις επόμενες εβδομάδες. Στην προσυμβατική περίοδο θα χρειαστεί να περάσει η σύμβαση από το Ελεγκτικό Συνέδριο και να κυρωθεί από τη Βουλή των Ελλήνων, αλλά και να υπογραφεί, με βασικό στόχο αυτό να επιτευχθεί εντός του 2022.

Θα πρέπει να σημειωθεί πως μαζί με το flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης και το τμήμα του ΒΟΑΚ, Χερσόνησος-Νεάπολη, είναι τα πρώτα οδικά έργα που θα υλοποιηθούν με τη μέθοδο της ΣΔΙΤ.  Οι μπουλντόζες εκτιμάται ότι θα μπουν στα εργοτάξια το 2023.


Το ιστορικό του έργου

Η δημοπράτηση του έργου ξεκίνησε στις 19 Ιουνίου 2019 με την εκδήλωση ενδιαφέροντος. Τότε είχαν κατέβει οι: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – INTERTOLL EUROPE ZRt. Η διάρκειά του ορίστηκε σε 30 χρόνια, τέσσερα εκ των οποίων αφορούν την περίοδο κατασκευής. Το κόστος του έργου στο σύνολο της περιόδου εκτιμήθηκε σε 312,23 εκατ. ευρώ.

Πριν από περίπου 10 μήνες ο διαγωνισμός πέρασε στη Β' φάση, αυτή του διαλόγου με όσους εμπλέκονται, ενώ ακολούθησε η έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης. Στη συνέχεια ολοκληρώθηκε η Β' φάση και στις 30 Δεκεμβρίου 2021 ξεκίνησε το τελικό στάδιο του διαγωνισμού, με την κατάθεση των τεχνικών και οικονομικών προσφορών. 

Το αντικείμενο του έργου

Το Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη είναι κατά κάποιο τρόπο η φυσική συνέχεια του αυτοκινητόδρομου Μορέα. Θα διαθέτει τετράιχνο άξονα στο μεγαλύτερο τμήμα του, νέα γέφυρα στον ποταμό Πάμισο, παρακάμψεις σε Μεσσήνη και Βελίκα και σύνδεση με το υπόλοιπο τμήμα Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη. Τα χαρακτηριστικά του θα είναι ως οδού ταχείας κυκλοφορίας.

Στο πλαίσιο του έργου Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα περιλαμβάνεται η μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση της Εθνικής Οδού Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, συνολικού μήκους περίπου 50 χιλιομέτρων, που περιλαμβάνει τα ακόλουθα διακριτά τμήματα: Το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος μήκους 16,4 χλμ., το τμήμα Ριζόμυλος – Πύλος μήκους 25,7 χλμ. και το τμήμα Πύλος – Μεθώνη μήκους 7,9 χλμ.

"ΗΜΕΡΗΣΙΑ" 20/01/2022

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου