Παρασκευή 8 Ιουλίου 2022

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΑΠΟ ΕΣΠΑ Δευτερεύον εθνικό δίκτυο το Καλαμάτα - Μεθώνη

 


Δευτερεύον εθνικό οδικό δίκτυο χαρακτηρίστηκε με απόφαση του υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή ο άξονας Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη. Ο χαρακτηρισμός ήταν αναγκαίος προκειμένου να χρηματοδοτηθεί το έργο από πόρους του ΕΣΠΑ. Με την απόφαση του χαρακτηρισμού άνοιξε ο δρόμος για την έγκριση της σύμβασης αρχικά από το Ελεγκτικό Συνέδριο και στην συνέχεια από τη Βουλή των Ελλήνων.

Στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι να ξεκινήσει το έργο εντός του 2022 και για να συμβεί αυτό θα πρέπει να ξεπεραστούν οι συνήθεις χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες. Υπενθυμίζουμε ότι ανάδοχος στο έργο έχει ανακηρυχθεί η κοινοπραξία "Ακτώρ - Ιντρακάτ". 

ΤΡΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 

Σύμφωνα με την απόφαση χαρακτηρισμού του κ. Καραμανλή: « Ο οδικός άξονας Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη έχει μήκος 49 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει τα ακολούθα τρία διακριτά τμήματα μετά των επιμέρους υποτμημάτων τους. 

Τμήμα 1: Καλαμάτα - Ριζόμυλος μήκους 16,4 χιλιομέτρων(ΚαλαμάταΑσπρόχωμα Είσοδος Μεσσήνης, Παράκαμψη Μεσσήνης, Έξοδος Μεσσήνης-Βελίκα σύνδεση με την εγκεκριμένη μελέτη για το οδικό τμήμα ΡιζόμυλοςΠύλος). 

Η χάραξη κινείται γενικά σε πεδινό και τοπικά σε λοφώδες ανάγλυφο, έχοντας ήπιες κατά μήκος κλίσεις στο μεγαλύτερο μήκος της. Το υπόψη τμήμα περιλαμβάνει: βελτίωση των γεωμετρικών και λειτουργικών χαρακτηριστικών της υφιστάμενης Εθνικής Οδού, αποκατάσταση του τοπικού δικτύου, παράκαμψη της πόλης της Μεσσήνης με νέα χάραξη, ανάπτυξη ισόπεδων κόμβων, ανάπτυξη γεφύρωσης του ποταμού Πάμισου και τριών γεφυρώσεων ρεμάτων που διασταυρώνονται με την αρτηρία, ανάπτυξη κάτω διαβάσεων, κατασκευή κιβωτοειδών οχετών, ανάπτυξη έργων αποχέτευσης-αποστράγγισης. 

Τμήμα 2: Ριζόμυλος - Πύλος μήκους 24,4 χιλιομέτρων (ΡιζόμυλοςΣουληνάρι και Σουληνάρι-Πύλος). Το τμήμα αυτό αποτελεί μέρος της Εθνικής Οδού 82 “Σπάρτη - Καλαμάτα - Μεσσήνη - Βελίκα - Χατζή - Πύλος” με αρχή την υφιστάμενη οδό προς Πύλο ευρισκόμενη σε απόσταση 600 μέτρα περίπου νοτιοδυτικά της διασταύρωσης προς Γιάλοβα. Το πέρας της χάραξης χωροθετείται στον οικισμό Ριζόμυλος όπου συναρμόζεται με τον οδικό άξονα Καλαμάτα-Ριζόμυλος (τμήμα 1). Η χάραξη αποτελεί έργο οδοποιίας μεταξύ επαρχιών/οικισμών. Η χάραξη έχει ήπιες κατά μήκος κλίσεις στο μεγαλύτερο μέρος της. 

Τμήμα 3: Πύλος - Μεθώνη μήκους 7,9 χιλιομέτρων (Πύλος-Κόμβος Φοινικούντας-Μεθώνη). Η αφετηρία του άξονα χωροθετείται επί της υφιστάμενης Εθνικής Οδού Πύλος-Μεθώνη και ταυτίζεται με το τέλος του έργου “ενιαία παράκαμψη Γιάλοβας και Πύλου). Το πέρας της χάραξης χωροθετείται στη βόρεια είσοδο της πόλης Μεθώνης. Η χάραξη αποτελεί έργο οδοποιίας μεταξύ επαρχιών/οικισμών και έχει ήπιες κατά μήκος κλίσεις στο μεγαλύτερο μέρος της.» 

Σύμφωνα με την ίδια απόφαση του κ. Καραμανλή: Συνολικός στόχος του έργου είναι η βελτίωση των γεωμετρικών και λειτουργικών χαρακτηριστικών του υφιστάμενου οδικού δικτύου, καθώς επίσης και η αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας. Η οδική παράκαμψη της πόλης της Μεσσήνης και των υπολοίπων οικισμών μέχρι την Πύλο, θα γίνει με χάραξη συμβατή με τα Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση τους. 

Με την αναβάθμιση του ο άξονας Καλαμάτα - Πύλος - Μεθώνη θα ανακουφίσει κυκλοφοριακά τον υφιστάμενο κόμβο της παλαιάς Εθνικής Οδού Καλαμάτας-Μεσσήνης, ο οποίος κατά τις ώρες αιχμής λειτουργεί σε μη ανεκτό επίπεδο εξυπηρέτησης έχοντας μεγάλες καθυστερήσεις και ανάσχεση της κυκλοφορίας. 

Θα εξασφαλίσει επίσης καλύτερη σύνδεση με τη Μεσσήνη και τους δυτικούς από αυτή οικισμούς μέχρι τη Μεθώνη. Τέλος βελτιώνει την οδική πρόσβαση στο αεροδρόμιο Καλαμάτας, τον αυτοκινητόδρομο Μορέας και το νοσοκομείο Καλαμάτας αλλά και βιομηχανικές εγκαταστάσεις της περιοχής».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου