Παρασκευή 5 Αυγούστου 2022

Πύλος -Μεθώνη και Μιναγιώτικο φράγμα ανάμεσα στα ΣΔΙΤ

 


Με μεγάλη δυναμική συνεχίζεται η επέλαση των έργων σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) στην Ελλάδα. Η πλήρης επικράτηση του μοντέλου των ΣΔΙΤ εξηγείται εν μέρει από την ευελιξία στην ωρίμανση, τη χρηματοδότηση, τους όρους και την υλοποίηση κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας.

Είναι, επίσης, έργα τα οποία προσφέρουν σταθερό οικονομικό περιβάλλον τόσο στις αναθέτουσες αρχές όσο και στους αναδόχους, καθώς από κοινού μπορούν να γνωρίζουν ότι με την υλοποίηση έργων με τη μέθοδο αυτή υπάρχει ένα δίχτυ ασφαλείας.

Σήμερα τα έργα ΣΔΙΤ έχουν ξεπεράσει τα 3 δισ. ευρώ και αφορούν κυρίως έργα που βρίσκονται εντός διαγωνιστικής διαδικασίας. Με σημαντική αποδοχή από την αγορά, αποτελούν μία ασφαλή διέξοδο για έργα που αδυνατούν να τρέξουν μέσα από παραδοσιακά κανάλια χρηματοδότησης, όπως το ΕΣΠΑ ή το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Στα οδικά έργα, ανάμεσα στους τρεις μεγάλους διαγωνισμούς από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ο δεύτερος αφορά στον οδικό άξονα Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη (από το 2019), κόστους 250 εκατ. ευρώ.

Προς δημοπράτηση έργα -ΣΔΙΤ
Επίσης, προετοιμάζονται αρκετά νέα έργα με τη μέθοδο της ΣΔΙΤ. Ανάμεσα στα σημαντικότερα που θα δούμε να οδεύουν προς δημοπράτηση το επόμενο διάστημα είναι και το Μιναγιώτικο Φράγμα Πύλου και δίκτυο άρδευσης (Π.Ε. Μεσσηνίας).

Κόστος κατασκευής με ΣΔΙΤ: 98.500.000 ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου