Τα ρεπορτάζ για την κατάθεση της μοναδικής προσφοράς από την κοινοπραξία της Fraport AG, της Delta Airport Investments A.E. και της Πηλέας Α.Ε, τονίζουν τη συμβολή της Costa Navarino στη ανάπτυξη του Αερολιμένα και εστιάζουν στο στόχο εξυπηρέτησης 500.000 επιβατών το χρόνο μέχρι το 2030.
Ο «Οικονομικός Ταχυδρόμος» αναφέρει χαρακτηριστικά: « Στη στεριά, στη θάλασσα και τώρα στον… αέρα επενδύει η ΤΕΜΕΣ, η οποία άλλαξε την εικόνα του ελληνικού τουρισμού με την εμβληματική επένδυση της Costa Navarino.
Η εταιρεία της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου μετά την απόκτηση της Μαρίνας Πύλου, συνεχίζει τις επενδύσεις στη Μεσσηνία, συμμετέχοντας στην κοινοπραξία με την Fraport και εταιρεία συμφερόντων του ομίλου Κοπελούζου που κατέθεσε τη μοναδική προσφορά για το Διεθνές Αεροδρόμιο Καλαμάτας. Η οποία φέρει το όνομα του ιδρυτή της ΤΕΜΕΣ, του Καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλου.
Η ΤΕΜΕΣ είναι απόλυτα φυσικό να ενδιαφέρεται τόσο για την μαρίνα Πύλου όσο και το αεροδρόμιο της Καλαμάτας καθώς αποτελούν συμπληρωματικές επενδύσεις στην Costa Navarino.
Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας απέκτησε σημαντικές προοπτικές μετά την έναρξη λειτουργίας του πρώτου ξενοδοχείου στη Costa Navarino, του «The Romanos, a Luxury Collection Resort» το οποίο άνοιξε τις πύλες του στις 20 Μαΐου του 2010.
... Με τις επενδύσεις που θα γίνουν εκτιμάται πως θα προσεγγίσει τους 500.000 επιβάτες πριν το τέλος της δεκαετίας. Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας είναι από τα πρώτα που ανοίγουν (Φεβρουάριο) και τα τελευταία που κλείνουν (Νοέμβριο) την τουριστική σεζόν. Να σημειωθεί ότι μόλις το 20% των αφίξεων του αεροδρομίου κατευθύνεται στις εγκαταστάσεις της Costa Navarino, αναβαθμίζοντας συνολικά την τουριστική αγορά της Μεσσηνίας. Υψηλές προσδοκίες υπάρχουν και για την Μαρίνα Πύλου, την οποία η ΤΕΜΕΣ ανέλαβε για 40 χρόνια στις αρχές Σεπτεμβρίου.
Εκτιμάται πως τα επόμενα έτη θα επενδυθούν ω των 10 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των υποδομών και της επιχειρησιακής ικανότητας της μαρίνας, η οποία βρίσκεται στο κεντρικό και βορειανατολικό τμήμα της παραλιακής ζώνης της πόλης της Πύλου, με δυνατότητα ελλιμενισμού περίπου 130 τουριστικών σκαφών με μήκος από 8 έως 30 μέτρα.
Μέσα από τις επενδύσεις, η μαρίνα αναμένεται να μεταμορφωθεί, βελτιώνοντας αισθητά την εμπειρία των χρηστών και την ποιότητα του τουριστικού προϊόντος της περιοχής, η οποία έχει καθιερωθεί ως ένας από τους σημαντικότερους προορισμούς στην Ελλάδα.
Το πιο εντυπωσιακό βήμα της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου είναι η επένδυση της Costa Navarino.
Όλα ξεκίνησαν την δεκαετία του 1990, όταν ο Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος ιδρυτής της ναυτιλιακής εταιρείας Costamare από το Διαβολίτσι Μεσσηνίας αποφάσισε να προσφέρει κάτι σημαντικό στην πατρίδα του, μέσα από την υλοποίηση μιας μεγάλης τουριστικής επένδυσης.
Μετά από πολλά χρόνια καθυστερήσεων λόγω έλλειψης θεσμικού πλαισίου τον Μάιο του 2010, το πρώτο ξενοδοχείο του συγκροτήματος υποδέχθηκε τους πρώτους επισκέπτες.
Σήμερα, η Costa Navarino που έχει απορροφήσει συνολικές επενδύσεις άνω των 1,25 δισ. ευρώ, περιλαμβάνει τέσσερα πολυτελή ξενοδοχεία γήπεδα γκολφ αλλά και μια σειρά κατοικιών ιδιόκτητων και προς ενοικίαση.
Παράλληλα, βρίσκεται σε εξέλιξη η τρίτη φάση ανάπτυξης τoυ συγκροτήματος που περιλαμβάνει την πλήρη ανάπτυξη των περιοχών Navarino Bay, Navarino Hills καθώς και το Navarino Blue, με στόχο να δημιουργηθούν ξεχωριστές περιοχές που συμπληρώνουν η μία την άλλη και προσελκύουν ταξιδιώτες διαφορετικού προφίλ.
Η Costa Navarino με βάση τα τελευταία στοιχεία, προσφέρει το 11% στο ΑΕΠ της Μεσσηνίας ενώ οι άμεσες θέσεις εργασίας ξεπερνούν τις 2.500. Με την ολοκλήρωση των επενδύσεων, οι άμεσες θέσεις εργασίας θα ξεπεράσουν τις 6.600 άμεσες και τις 11.000 συνολικά, μαζί με τις έμμεσες».
Η ιστοσελίδα newmoney.gr αναφέρει: “Ψηλότερα σαφώς από πέρυσι όχι όμως και με την περίοδο προ πανδημίας, το 2019, είναι φέτος η διεθνής κίνηση στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας για το οποίο το Υπερταμείο την περασμένη Παρασκευή γνωστοποίησε ότι κατατέθηκε μία δεσμευτική προσφορά, αυτή από την κοινοπραξία των Fraport, DELTA Airport Investments και ΠΗΛΕΑΣ στο πλαίσιο του διαγωνισμό για τη 40ετή σύμβαση παραχώρησης.
Φέτος στο «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος», τo σύνολο των διεθνών αφίξεων- που είναι κι αυτό που ενδιαφέρει περισσότερο τουριστικά την περιοχή- με βάση τα επίσημα στοιχεία του οκταμήνου αγγίζουν τις 110 χιλιάδες (109.840 συγκεκριμένα), σημειώνοντας διψήφιο ποσοστό αύξησης κατά 11% σε σύγκριση με πέρυσι.
Το 2023, την περίοδο Ιανουαρίου- Αυγούστου το αντίστοιχο νούμερο ήταν λίγο πάνω από τις 99 χιλιάδες (99.039), ενώ το 2019 οι διεθνείς αεροπορικές αφίξεις ήταν κοντά στις 114,6 χιλιάδες. Οσον αφορά το δίκτυο εσωτερικού, στο φετινό οκτάμηνο οι αφίξεις εσωτερικού διαμορφώθηκαν λίγο πάνω από τις 10 χιλιάδες (10.067 για την ακρίβεια), από τις 11 χιλιάδες περίπου (10.963) το περυσινό οκτάμηνο. Οι αφίξεις εσωτερικού φέτος είναι ψηλότερα από το 2019, όταν το αντίστοιχο νούμερο είχε διαμορφωθεί στις 8.275.
Τώρα, το Υπερταμείο, μετά και τη δεσμευτική προσφορά των Fraport, Κοπελούζου (DELTA Airport Investments) και Κωνσταντακόπουλου ΤΕΜΕΣ (ΠΗΛΕΑΣ) την περασμένη Παρασκευή, σκοπεύει να κινηθεί γρήγορα με στόχο την ανακήρυξη του προτιμητέου επενδυτή μέχρι τα τέλη 2024, ώστε να προχωρήσουν στη συνέχεια οι σχετικές επιμέρους διαδικασίες και το πρώτο εξάμηνο 2025 να έχει προκύψει ο νέος παραχωρησιούχος. Πάντως, η δυνατότητα για άμεσες, ουσιαστικές βελτιωτικές κινήσεις στη σεζόν του 2025 στο διεθνή αερολιμένα της Καλαμάτας- όπου το 90% της επιβατικής κίνησης αφορά το δίκτυο εξωτερικού, έχοντας τα τελευταία χρόνια και τις τονωτικές «ενέσεις» από τον προορισμό της Costa Navarino υπό τη διαχείριση της ΤΕΜΕΣ-είναι περιορισμένη.
Το αεροδρόμιο που εισπράττει ουκ ολίγες αρνητικές κριτικές – μια απλή ματιά στα ανοικτά σχόλια της Google αρκεί- θα θελήσει αρκετό χρόνο ώστε να έχει την εικόνα που αρμόζει στον προορισμό (σ.σ. ήταν ενδεικτική η αύξηση φέτος τον Αύγουστο των αεροταξί λόγω και της αύξησης των ενοίκων στις νέες βίλες της Costa Navarino αλλά και στο τέλος του καλοκαιριού λόγω του γάμου του Γιάννη Αντεντοκούμπο), εξ’ ού και οι νέες προσθήκες από τις αεροπορικές είναι ακόμη …φειδωλές.
Φέτος, πέραν της AEGEAN που στηρίζει σταθερά κι ενισχύει χρονιά με τη χρονιά τον προορισμό τόσο στο δίκτυο εξωτερικού όσο και εσωτερικού (π.χ. στη νέα σύνδεση φέτος Ηράκλειο- Καλαμάτα), ήταν σημαντικές οι προσθήκες/ επέκταση συχνοτήτων από τις Air France στη σύνδεση με Παρίσι, SAS στη σύνδεση με Στοκχόλμη, Volotea με Λιλ και Λιόν. Για το 2025, στις πρώτες από τις νέες αεροπορικές που έχουν δηλώσει ότι προσθέτουν τον προορισμό της Καλαμάτας στο θερινό τους πρόγραμμα στη σύνδεση με Ηνωμένο Βασίλειο είναι μέχρι στιγμής η Jet2.com, η οποία εισάγει τη σύνδεση Μπρίστολ –Καλαμάτα από τις αρχές Μαΐου 2025, με συχνότητα μία φορά την εβδομάδα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου