Σάββατο 11 Ιανουαρίου 2025

ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΝΑΛΗΨΗ – ΒΕΛΙΚΑ Εντατικοποίηση εργασιών σε Καλαμάτα – Μεθώνη

 


Με εντατικούς ρυθμούς αναμένεται να προχωρήσουν μέσα στο 2025, οι εργασίες για τον σημαντικό οδικό άξονα Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη. Οι εργασίες πρόκειται να ενταθούν σε διάφορα μέτωπα, με έμφαση στο τμήμα από την Ανάληψη έως και την παράκαμψη της Βελίκας όπου έχουν συντελεστεί οι απαλλοτριώσεις, στις τρεις μεγάλες γέφυρες στις στροφές του υφιστάμενου δρόμου πριν την Πύλο, ενώ το καινούργιο στοιχείο είναι οι παράπλευροι δρόμοι που θα γίνουν στην ευθεία Ασπρόχωμα - Αεροδρόμιο και στις δύο πλευρές, για την εξασφάλιση πρόσβασης στις επιχειρήσεις της περιοχής.

Σύμφωνα με την ενημέρωσή μας, στο τμήμα Ανάληψη - Βελίκα αναμένεται να κατασκευαστούν γέφυρες στα ρέματα Μουρτιάς, Τυφλού και Βελίκας και 4 κάτω διαβάσεις, η μία από τις οποίες έχει ξεκινήσει να φτιάχνεται. 

Στην περιοχή του Αεροδρομίου νότια του υφιστάμενου δρόμου από το Ασπρόχωμα πριν τον Πάμισο, συνεχίζονται οι εκσκαφές για τη νέα γέφυρα που θα είναι υπερυψωμένη (5,5 με 6 μέτρα πάνω από τον ποταμό) και μετακινείται το αρδευτικό κανάλι, ώστε να διαμορφωθούν οι δύο λωρίδες κυκλοφορίας στο ρεύμα προς Καλαμάτα, κάτω από τη σιδηροδρομική γραμμή. 

Στο τμήμα Ριζόμυλος - Πύλος, στις στροφές πριν την Πύλο που θα μείνουν εκτός του δρόμου, σε δημόσιες εκτάσεις, εκτελούνται εργασίες για την κατασκευή της μιας από τις τρεις μεγάλες γέφυρες που προβλέπονται στην περιοχή μήκους 220 μέτρων και πλάτους καταστρώματος 15,60 μέτρων. Η γέφυρα που κατασκευάζεται με τη μέθοδο της προβολοδόμησης, αποτελείται από ένα μεσόβραθρο με 2 ανοίγματα, θα έχει ύψος 90 μέτρα και θεμελιώνεται σε βάθος 16 μέτρων. Εκτιμάται ότι θα είναι ορατή μετά από 2 μήνες. Οι άλλες δύο γέφυρες θα είναι 202 και 190 μέτρων με ύψος 65 και 30 μέτρα, αντίστοιχα. Στην περιοχή κατασκευάζονται και κιβωτοειδείς οχετοί. 

Να υπενθυμίσουμε ότι όσον αφορά το αρχικό τμήμα του οδικού άξονα από τον κόμβο του Ζαφείρη στο Ασπρόχωμα έως την ευθεία προς Μεσσήνη στου “Παναγάκια”, όπου προέκυψε η ανάγκη για αλλαγή χάραξης, γιατί προκαλούσε σοβαρά προβλήματα κυρίως σε μονάδα τυποποίησης αγροτικών προϊόντων στην περιοχή, στις νέες εγκαταστάσεις της, κοντά στον ποταμό Αρι, μελετάται άλλη λύση και αναμένεται να κατασκευαστεί καινούργια γέφυρα στον ποταμό. 

Το έργο του οδικού άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, τμήμα Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη, αφορά την κατασκευή - αναβάθμιση του τμήματος της εθνικής οδού Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος και Πύλος - Μεθώνη μήκους περίπου 49 χιλιομέτρων, το οποίο περιλαμβάνει τα ακόλουθα τρία διακριτά τμήματα: Τμήμα Α: Καλαμάτα - Ριζόμυλος μήκους 16,4 χλμ. (θα είναι τετράιχνος, με 2 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας και παράδρομο, αλλά με ισόπεδους κόμβους), τμήμα B: Ριζόμυλος - Πύλος μήκους 24,4 χλμ., Τμήμα Γ: Πύλος - Μεθώνη μήκους 7,9 χλμ. 

Η σύμβαση ΣΔΙΤ για την υλοποίηση του έργου υπογράφηκε στις 21 Απριλίου 2023 μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ανώνυμης εταιρίας ειδικού σκοπού με τον διακριτικό τίτλο Πυλία Οδός Α.Ε. (εφεξής ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης) και η προθεσμία είναι 48 μήνες (4 χρόνια), αλλά εκτιμάται ότι θα δοθεί παράταση, επειδή άργησε να ξεκινήσει λόγω των απαλλοτριώσεων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου