Σε αρκετά μέτωπα, από το Ασπρόχωμα έως και τη Βελίκα, καθώς και στις στροφές πριν την Πύλο, δουλεύεται το έργο του σημαντικού οδικού άξονα Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη.
Μέσα στον Απρίλιο εκτιμάται πως θα δοθούν και οι υπό απαλλοτρίωση εκτάσεις από τον Ριζόμυλο έως την Πύλο και το μόνο τμήμα που δεν θα έχει στη διάθεσή της η ανάδοχος κοινοπραξία “AKTOR - INTRAKAT”, το αμέσως επόμενο διάστημα θα είναι το Πύλος - Μεθώνη.
Σε εκκρεμότητα βρίσκεται και το αρχικό τμήμα στο Ασπρόχωμα, από τον κόμβο Ζαφείρη έως την ευθεία του δρόμου προς και από το Αεροδρόμιο, όπου μελετάται η τροποποίηση της χάραξης, που είχε προβλεφθεί.
Αναλυτικά, εργασίες υλοποιούνται στην ευθεία Ασπρόχωμα - Μεσσήνη, όπου διαμορφώνεται το ρεύμα κυκλοφορίας, με 2 λωρίδες, από τη Μεσσήνη προς την Καλαμάτα, κάτω από τη σιδηροδρομική γραμμή. Εκεί φτιάχνεται μικρός τοίχος με συρματοκιβώτιο, που ορίζει απόσταση 2,75 μέτρων του δρόμου από τη γραμμή, ώστε να είναι δυνατή στο μέλλον η λειτουργία της με την κυκλοφορία τρένων.
Εργασίες γίνονται ακόμα: Νότια του Αεροδρομίου, όπου ξεκινάει η παράκαμψη της Μεσσήνης και προβλέπεται νέα μεγάλη γέφυρα στον Πάμισο, 100 μέτρα και πλέον από την υφιστάμενη, υπερυψωμένη (5,5 με 6 μέτρα πάνω από τον ποταμό). Στην παράκαμψη της Μεσσήνης, από την πλευρά της εξόδου, στο ύψος του νεφρολογικού κέντρου “Μεσόγειος”. Στη διαδρομή από την έξοδο της Μεσσήνης έως την Ανάληψη και την παράκαμψη της Βελίκας, που δουλεύεται και οι εργασίες προχωρούν προς τον νέο κόμβο (σημείο σύνδεσης με το Ριζόμυλος - Πύλος) μεταξύ Καρποφόρας και Τζάνε. Στα τμήματα αυτά έχουν ξεκινήσει οι εκσκαφές της διαπλάτυνσης του υφιστάμενου δρόμου και προς τις δύο πλευρές.
Σύμφωνα με την ενημέρωσή μας, το συνολικό πλάτος του τετράιχνου δρόμου, στο τμήμα Καλαμάτα (Ασπρόχωμα ουσιαστικά) - Ριζόμυλος (νότια μεταξύ Καρποφόρας και Τζάνε) θα είναι μαζί με τους παραδρόμους (και στις δύο πλευρές) θα είναι 36 μέτρα (25 μέτρα ο δρόμος και 11 οι παράδρομοι).
Στο τμήμα Ανάληψη - Βελίκα αναμένεται να κατασκευαστούν γέφυρες στα ρέματα Μουρτιάς, Τυφλού και Βελίκας και 4 κάτω διαβάσεις, ενώ παράπλευροι δρόμοι θα δημιουργηθούν στην ευθεία Ασπρόχωμα - Αεροδρόμιο και στις δύο πλευρές, για την εξασφάλιση πρόσβασης στις επιχειρήσεις της περιοχής.
Στο τμήμα Ριζόμυλος - Πύλος οι απαλλοτριώσεις έχουν καθυστερήσει, γι’ αυτό και οι όποιες εργασίες υλοποιούνται σε δημόσιες εκτάσεις. Εκτιμάται ότι μέσα στον Απρίλιο το αργότερο, θα παραδοθούν στην ανάδοχο κοινοπραξία οι υπό απαλλοτρίωση εκτάσεις και σε αυτό το τμήμα και από τον Μάιο και μετά θα ενταθούν οι εργασίες κι εκεί.
Στις στροφές πριν την Πύλο, εκτελούνται εργασίες για την κατασκευή της μιας από τις τρεις μεγάλες γέφυρες που προβλέπονται στην περιοχή, μήκους 220 μέτρων και πλάτους καταστρώματος 15,60 μέτρων. Η γέφυρα που κατασκευάζεται με τη μέθοδο της προβολοδόμησης, αποτελείται από ένα μεσόβραθρο με 2 ανοίγματα, θα έχει ύψος 90 μέτρα και θεμελιώνεται σε βάθος 16 μέτρων. Εκτιμάται ότι μέχρι το Πάσχα θα έχουν φανεί το μεσόβαθρα. Οι άλλες δύο γέφυρες θα είναι 220 και 190 μέτρων με ύψος 65 και 30 μέτρα, αντίστοιχα. Στην περιοχή κατασκευάζονται και κιβωτοειδείς οχετοί.
Το έργο του οδικού άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, τμήμα Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη, μήκους περίπου 49 χιλιομέτρων, το οποίο περιλαμβάνει τα ακόλουθα τρία διακριτά τμήματα: Τμήμα Α: Καλαμάτα - Ριζόμυλος μήκους 16,4 χλμ. (θα είναι τετράιχνος, με 2 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας και παράδρομο, αλλά με ισόπεδους κόμβους), τμήμα B: Ριζόμυλος - Πύλος μήκους 24,4 χλμ., Τμήμα Γ: Πύλος - Μεθώνη μήκους 7,9 χλμ.
Η σύμβαση ΣΔΙΤ για την υλοποίηση του έργου υπογράφηκε στις 21 Απριλίου 2023 μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ανώνυμης εταιρίας ειδικού σκοπού με τον διακριτικό τίτλο Πυλία Οδός Α.Ε. και η προθεσμία είναι 48 μήνες (4 χρόνια), αλλά εκτιμάται ότι θα δοθεί παράταση, επειδή άργησε να ξεκινήσει λόγω των απαλλοτριώσεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου