Αν οι οδοί πρόσβασης στη σήραγγα Ραψομμάτη δεν προλάβουν να ολοκληρωθούν έως τις 30 Ιουνίου του 2009, ο ανάδοχος όμιλος “Μορέας” της σύμβασης παραχώρησης θα ζητήσει αποζημίωση για τη ζημιά που θα υποστεί. Αυτό είναι το πιο σημαντικό στοιχείο που προκύπτει από την καθυστέρηση στην έναρξη του έργου των οδών προσβάσεων, για το οποίο έχει υπογραφεί σύμβαση την 1η Μαρτίου 2006 και θα έπρεπε να τελειώσει φέτος, τέλη Μαΐου. Η ανάδοχος κοινοπραξία “Τομή - ΕΛΤΕΡ” δεν μπορούσε να ξεκινήσει το έργο, καθώς καθυστέρησαν οι επιτάξεις - απαλλοτριώσεις και δεν είχαν επικαιροποιηθεί οι παλιές μελέτες. Σύμφωνα με υπηρεσιακούς παράγοντες και εκπροσώπους του “Μορέα” τον τελευταίο καιρό υπάρχει μια κινητικότητα που δίνει ελπίδες ότι οι δρόμοι πρόσβασης μπορεί να ολοκληρωθούν μέσα στο 2009.
Την προοπτική διεκδίκησης αποζημίωσης από πλευράς “Μορέα” επιβεβαίωσε στην “Ε” ο διευθυντής έργου Αλέξανδρος Γεωργόπουλος, επισημαίνοντας ότι ο ανάδοχος όμιλος μέχρι του χρόνου τον Ιούνιο θα πρέπει να τελειώσει όλο τον δρόμο έως το Λεύκτρο (σήραγγες Νεοχωρίου - Αρτεμισίου, διάβαση Καλογερικού), σύμφωνα με τη σύμβαση. Αν τα έχει τελειώσει και δεν έχει παραδοθεί το Αθήναιο - Λεύκτρο, ώστε να κυκλοφορείται και ο κόσμος να μην πηγαίνει
από τις στροφές της Μεγαλόπολης, θα ζητήσει αποζημίωση.
Στο μεταξύ, το τελευταίο διάστημα υπάρχει κινητικότητα στην εργολαβία των προσβάσεων. Οι εργασίες ξεκίνησαν και θα προχωρήσουν με εντατικούς ρυθμούς, με την προοπτική να ολοκληρωθούν το συντομότερο, μέσα στο 2009, αν καταστεί δυνατό έως τις 30 Ιουνίου. Την κινητικότητα επιβεβαίωσαν και ο κ. Γεωργόπουλος και ο διευθυντής Διευρωπαϊκού Δικτύου Πελοποννήσου (της επιβλέπουσας υπηρεσίας) Παναγώτης Κουρετζής. «Φαίνεται ότι θα εντατικοποιήσουν τις εργασίες. Οργανώνονται για να δουλέψουν πιο έντονα και μπορούν να προχωρήσουν στη γέφυρα Αλφειού και το τμήμα απ’ το Αθήναιο ως την είσοδο της σήραγγας», είπε ο κ. Κουρετζής και παρατήρησε: «Στο αίτημα διάλυσης της εργολαβίας που είχαν υποβάλει, δόθηκε αναβολή από τις 15 Γενάρη για το Μάιο. Τώρα πρέπει, υποχρεούνται να δουλέψουν».
Από την πλευρά του ο κ. Γεωργόπουλος (ο “Μορέας” έχει σχέση με την κοινοπραξία “Τομή - ΕΛΤΕΡ” μέσω “Ακτορα”) παρατήρησε ότι «υπάρχει κινητικότητα για να προχωρήσει το έργο των προσβάσεων» και πως θα προωθήσουν αρχικά το τμήμα από το Αθήναιο έως την είσοδο σήραγγας. Σημείωσε πως «πρέπει τον Ιούνιο του 2009, να είναι έτοιμα και τα δύο. Και το Αθήναιο - Λεύκτρο και η σύμβαση παραχώρησης έως το Αθήναιο».
Την προοπτική διεκδίκησης αποζημίωσης από πλευράς “Μορέα” επιβεβαίωσε στην “Ε” ο διευθυντής έργου Αλέξανδρος Γεωργόπουλος, επισημαίνοντας ότι ο ανάδοχος όμιλος μέχρι του χρόνου τον Ιούνιο θα πρέπει να τελειώσει όλο τον δρόμο έως το Λεύκτρο (σήραγγες Νεοχωρίου - Αρτεμισίου, διάβαση Καλογερικού), σύμφωνα με τη σύμβαση. Αν τα έχει τελειώσει και δεν έχει παραδοθεί το Αθήναιο - Λεύκτρο, ώστε να κυκλοφορείται και ο κόσμος να μην πηγαίνει
από τις στροφές της Μεγαλόπολης, θα ζητήσει αποζημίωση.
Στο μεταξύ, το τελευταίο διάστημα υπάρχει κινητικότητα στην εργολαβία των προσβάσεων. Οι εργασίες ξεκίνησαν και θα προχωρήσουν με εντατικούς ρυθμούς, με την προοπτική να ολοκληρωθούν το συντομότερο, μέσα στο 2009, αν καταστεί δυνατό έως τις 30 Ιουνίου. Την κινητικότητα επιβεβαίωσαν και ο κ. Γεωργόπουλος και ο διευθυντής Διευρωπαϊκού Δικτύου Πελοποννήσου (της επιβλέπουσας υπηρεσίας) Παναγώτης Κουρετζής. «Φαίνεται ότι θα εντατικοποιήσουν τις εργασίες. Οργανώνονται για να δουλέψουν πιο έντονα και μπορούν να προχωρήσουν στη γέφυρα Αλφειού και το τμήμα απ’ το Αθήναιο ως την είσοδο της σήραγγας», είπε ο κ. Κουρετζής και παρατήρησε: «Στο αίτημα διάλυσης της εργολαβίας που είχαν υποβάλει, δόθηκε αναβολή από τις 15 Γενάρη για το Μάιο. Τώρα πρέπει, υποχρεούνται να δουλέψουν».
Από την πλευρά του ο κ. Γεωργόπουλος (ο “Μορέας” έχει σχέση με την κοινοπραξία “Τομή - ΕΛΤΕΡ” μέσω “Ακτορα”) παρατήρησε ότι «υπάρχει κινητικότητα για να προχωρήσει το έργο των προσβάσεων» και πως θα προωθήσουν αρχικά το τμήμα από το Αθήναιο έως την είσοδο σήραγγας. Σημείωσε πως «πρέπει τον Ιούνιο του 2009, να είναι έτοιμα και τα δύο. Και το Αθήναιο - Λεύκτρο και η σύμβαση παραχώρησης έως το Αθήναιο».
ΚΙ ΑΛΛΟ “ΚΑΤ-ΕΝΤ-ΚΑΒΕΡ”
Ο διευθυντής Δ.Δ.Π. μάς ενημέρωσε ότι τέλος του μήνα θα παραδοθεί η καινούργια μελέτη, η προσαρμοσμένη στο νέο σεισμικό συντελεστή για το τμήμα από την έξοδο της σήραγγας ως τα Μαλλωτά. Εκεί θα γίνει τελικά ένα δεύτερο “κατ-εντ-κάβερ” στην έξοδο της σήραγγας, καθώς υπάρχουν καταπτώσεις. Σύμφωνα με την αρχική μελέτη στο τμήμα αυτό προβλέπεται να γίνει
ένα “κατ-εντ-κάβερ” 300 μέτρων και μια γέφυρα 150 μέτρων στον ένα κλάδο του δρόμου.
Οσον αφορά την καθυστέρηση της δημοπράτησης της αποκατάστασης της κατολίσθησης στο τμήμα Μαλλωτά - Λεύκτρο, στο ύψος της Μεγαλόπολης, προϋπολογισμού 3,6 εκ. ευρώ που θα χρηματοδοτηθεί από το ΠΕΠ Πελοποννήσου του Γ’ ΚΠΣ, ο κ. Κουρετζής έκανε λόγο για γραφειοκρατικό εμπόδιο και παρατήρησε πως «πρέπει να αυξηθεί ο προϋπολογισμός της ΣΑΕ του ΥΠΕΧΩΔΕ».
Ο διευθυντής Δ.Δ.Π. μάς ενημέρωσε ότι τέλος του μήνα θα παραδοθεί η καινούργια μελέτη, η προσαρμοσμένη στο νέο σεισμικό συντελεστή για το τμήμα από την έξοδο της σήραγγας ως τα Μαλλωτά. Εκεί θα γίνει τελικά ένα δεύτερο “κατ-εντ-κάβερ” στην έξοδο της σήραγγας, καθώς υπάρχουν καταπτώσεις. Σύμφωνα με την αρχική μελέτη στο τμήμα αυτό προβλέπεται να γίνει
ένα “κατ-εντ-κάβερ” 300 μέτρων και μια γέφυρα 150 μέτρων στον ένα κλάδο του δρόμου.
Οσον αφορά την καθυστέρηση της δημοπράτησης της αποκατάστασης της κατολίσθησης στο τμήμα Μαλλωτά - Λεύκτρο, στο ύψος της Μεγαλόπολης, προϋπολογισμού 3,6 εκ. ευρώ που θα χρηματοδοτηθεί από το ΠΕΠ Πελοποννήσου του Γ’ ΚΠΣ, ο κ. Κουρετζής έκανε λόγο για γραφειοκρατικό εμπόδιο και παρατήρησε πως «πρέπει να αυξηθεί ο προϋπολογισμός της ΣΑΕ του ΥΠΕΧΩΔΕ».
ΣΗΡΑΓΓΕΣ ΚΑΙ ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΕΙΣ
Ο διευθυντής έργου του “Μορέα” μας πληροφόρησε ότι η δεύτερη σήραγγα στο Αρτεμίσιο έχει φθάσει στα 350 μέτρα και οι δύο καινούργιες στο Νεοχώρι, η μία στα 150 μέτρα και η άλλη στα 100 μέτρα. Επεσήμανε ότι στο Καλογερικό το έργο και η διάνοιξη της σήραγγας θα ξεκινήσουν από τηνπλευρά της Τρίπολης. Και οχρόνος έναρξης θα εξαρτηθεί από το πότε θα έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις.
Ο Γιάννης Καρνέσης, στέλεχος της ΕΥΔΕ - ΟΑΠ του ΥΠΕΧΩΔΕ, μας είπε ότι προχωράνε οι εκτιμήσεις με γρήγορους ρυθμούς και αναμένονται οι εκθέσεις του Σώματος Ορκωτών Εκτιμητών. Στην Τρίπολη έχουν πάει στο Νομικό Συμβούλιο οι περισσότερες εκτιμήσεις για τις
απαλλοτριώσεις του δρόμου στην Αρκαδία, ώστε το δικαστήριο να καθορίσει την τιμή μονάδας. Στην Καλαμάτα για τις απαλλοτριώσεις του δρόμου στη Μεσσηνία οι εκτιμήσεις θα
πάνε Φεβρουάριο - Μάρτιο.
Οσον αφορά τις αυταποζημιώσεις για τις οποίες υπάρχουν αντιδράσεις, ο κ. Καρνέσης παρατήρησε: «Προβλέπονται από το νόμο. Κι αυτές, όμως, θα τις κρίνει το δικαστήριο».
Ο διευθυντής έργου του “Μορέα” μας πληροφόρησε ότι η δεύτερη σήραγγα στο Αρτεμίσιο έχει φθάσει στα 350 μέτρα και οι δύο καινούργιες στο Νεοχώρι, η μία στα 150 μέτρα και η άλλη στα 100 μέτρα. Επεσήμανε ότι στο Καλογερικό το έργο και η διάνοιξη της σήραγγας θα ξεκινήσουν από τηνπλευρά της Τρίπολης. Και οχρόνος έναρξης θα εξαρτηθεί από το πότε θα έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις.
Ο Γιάννης Καρνέσης, στέλεχος της ΕΥΔΕ - ΟΑΠ του ΥΠΕΧΩΔΕ, μας είπε ότι προχωράνε οι εκτιμήσεις με γρήγορους ρυθμούς και αναμένονται οι εκθέσεις του Σώματος Ορκωτών Εκτιμητών. Στην Τρίπολη έχουν πάει στο Νομικό Συμβούλιο οι περισσότερες εκτιμήσεις για τις
απαλλοτριώσεις του δρόμου στην Αρκαδία, ώστε το δικαστήριο να καθορίσει την τιμή μονάδας. Στην Καλαμάτα για τις απαλλοτριώσεις του δρόμου στη Μεσσηνία οι εκτιμήσεις θα
πάνε Φεβρουάριο - Μάρτιο.
Οσον αφορά τις αυταποζημιώσεις για τις οποίες υπάρχουν αντιδράσεις, ο κ. Καρνέσης παρατήρησε: «Προβλέπονται από το νόμο. Κι αυτές, όμως, θα τις κρίνει το δικαστήριο».
"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 31/01/2008
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου