Τρίτη 29 Ιουλίου 2008

Aπάντηση στους «επισιτιστές» Πύλου

Κύριοι του Δ.Σ. του Συλλόγου Επαγγελματιών Επισιτισμού και Τουρισμού Πύλου, στην δικηγορίστικη απάντησή σας σχετικά με την επιστολή μου για τη μη καταβολή του εισπραχθέντος και μη αποδοθέντος -από μερικούς- του 2% του τέλους παρεπιδημούντων, θα περίμενα άλλα να αναφέρατε. Δεν τολμήσατε. Θ’ απαντήσω όμως σε αυτά που αναφέρατε σε ένα - ένα ξεχωριστά.
Ας ξεκινήσουμε από το βασικότερο. Η επιστολή μου είχε ονοματεπώνυμο. Το ίδιο θα περίμενα και από τη δική σας και όχι το διακριτικό τίτλο του συλλόγου σας. Θα περίμενα επομένως να έχει τα ονοματεπώνυμά σας και δίπλα -από ευθιξία- αν χρωστάτε ή όχι στον δήμο. Ισονομία, ισοπολιτεία και ευθιξία επομένως συμπεριλαμβάνονται στις άγνωστες -για εσάς- λέξεις. Είναι γνωστό άλλωστε ότι είστε ο σύλλογος που δημιουργήθηκε -μετά την απόσχισή σας από τον Εμπορικό Σύλλογο- για να πολεμήσει και τελικά να μην καταβάλει ετσιθελικά το 2% αφού το είχατε προηγουμένως όμως προσθέσει στον τιμοκατάλογό σας και το εισπράττατε και τότε αλλά και τώρα από τους πελάτες σας. Εχετε να απαντήσετε κάτι επ’ αυτού;
Η δική μας δημοτική θητεία, βασιζόμενη στις διατάξεις του αρθ. 1 του Ν. 399/1976 όπως αυτές αντικαταστάθηκαν με τις διατάξεις των παρ. 1 και 4 του Ν. 1080/1980… επέβαλε το τέλος διαμονής παρεπιδημούντων 2% «προκειμένου ο Δήμος Πύλου αντιμετωπίσει, λόγω αυξημένης τουριστικής κίνησης, τις πρόσθετες δαπάνες που προκαλούνται στον τομέα καθαριότητας και φωτισμού, ως και της ανάγκης εκτελέσεως έργων προς αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών» όπως ήταν το σκεπτικό της απόφασης. Νομίζω ότι είναι από όλους παραδεκτό ότι τόσο καθαρή Πύλος -όσο ήταν σε αυτή την περίοδο- δεν έχει υπάρξει από τότε. Το τέλος 2% είναι ανταποδοτικό και βοηθούσε τα μέγιστα τα δικά σας επαγγέλματα με την καλή εικόνα που παρουσίαζε η Πύλος.
Για τα υπονοούμενά σας τώρα περί της απουσίας μου από την Πύλο, και επομένως και από τα κοινά της, και ότι αυτό αποτελεί λόγο για να μην έχω άποψη -όπως θέλετε εσείς- θα σας απαντήσω ότι αν είχατε τη στοιχειώδη ευαισθησία να αναφέρετε την αλήθεια -αν δεν την γνωρίζετε πληροφορηθείτε την- θα ξέρατε ότι είμαι στην Πύλο τουλάχιστον 4 μήνες το χρόνο και αν θα έπαιρναν παρουσίες στα δημοτικά συμβούλια όλης της χρονιάς -«δημοτών» και όχι απλώς «πολιτών» όπως εσείς με αποκαλείτε- θα μένατε από τις απουσίες, για να μην πω ότι δεν θα ήσαστε καν γραμμένοι έστω και μια φορά στους παρόντες, σε αντιδιαστολή με εμένα. Επομένως, αλλού αυτά -τα περί απουσίας μου- και όχι σε μένα. Είναι γνωστή η αγάπη μου και το ενεργό ενδιαφέρον μου για την Πύλο και τα προβλήματά της. Οι προσπάθειές μου για επίλυση θεμάτων που άπτονται π.χ. της δημόσιας υγείας της Πύλου είναι γνωστές σε μένα και μόνο γιατί είμαι άνθρωπος των πράξεων και όχι των λόγων και των φανφαρονισμών. Κλείνω αυτό το θέμα αναφέροντάς σας ότι κάνω φορολογική δήλωση στη ΔΟΥ Πύλου, η οικογενειακή μου μερίδα είναι στο δημοτολόγιο του Δήμου Πύλου και ψηφίζω στην Πύλο. Τα ελάχιστα τυπικά προσόντα που έχετε για να χαρακτηρίζεστε «δημότες Πύλου» τα έχω και εγώ και επιπλέον την ουσιαστική αγάπη μου για τον τόπο μας.
Η ιδιότητα του απλού δημότη -και όχι απλώς ιδιώτη όπως με θέλετε εσείς- του Δήμου Πύλου μου δίνει το δικαίωμα -χωρίς τη δική σας άδεια φυσικά- να θέλω να ξέρω -εγώ και πολλοί άλλοι συνδημότες- ποιος μας εισπράττει το 2% και δεν το αποδίδει στο δήμο. Είναι δικαίωμά μου να το γνωρίζω αυτό γιατί κάποιοι εισπράττουν από μένα και για λογαριασμό του δήμου χρήματα τα οποία παρακρατούν.
Πάμε τώρα στην αναφορά σας ότι δήθεν ενεργώ «για λογαριασμό άλλω... με στόχο την εξυπηρέτηση πολιτικών και οικονομικών συμφερόντων φίλων…». Προφανώς θα το γράψατε τις ημέρες του καύσωνα και θα είχατε πάθει παράκρουση. Αν κάποιος λογικός άνθρωπος μπορεί να βγάλει συμπέρασμα για το πώς πληρώνοντας εσείς τα χρέη σας στο δήμο εγώ εξυπηρετώ πολιτικά (;) και οικονομικά (;) συμφέροντα φίλων μου, θα ήθελα να μου το δώσετε
τεκμηριωμένα να το καταλάβω. Αν εννοείτε πάντως φίλους τους δημοτικούς συμβούλους της πλειοψηφίας, ναι, είναι αρκετοί φίλοι μου και δεν νομίζω ότι αυτό μου αφαιρεί το δικαίωμα να τους κάνω κριτική ή να τους επισημαίνω τυχόν παραλείψεις και λάθη τους. Το ότι με κάποιους από αυτούς δεν έχουμε τις ίδιες πολιτικές αντιλήψεις είναι επίσης σε όλους μας γνωστό. Θα με ψέξετε και γι’ αυτό; Αλλη μια άστοχη αναφορά σας κύριοι «επισιτιστές».
Στα ανερμάτιστα σχόλια σας για αυτόφωρα και δήθεν σύγχυση που προκάλεσε η τότε δημοτική αρχή, της οποίας είχα την τιμή να είμαι τέσσερα χρόνια αντιδήμαρχος, θα σας απαντήσω ότι δεν είναι τυχαίο πως αυτοί που επί της δικής μας θητείας αλλά και στη συνέχεια -επί Φιλιππόπουλου και Καρακαϊδού- βρίσκονταν σε μόνιμη αντιδικία με το δήμο για τα ίδια ακριβώς, γνωστά σε πολλούς, θέματα είχαν σαν αποτέλεσμα τελικά να φάνε το κεφάλι τους. Τελεία και παύλα και με αυτό.
Η αναφορά σας για «λάδι στη φωτιά» που θυμήθηκα να ρίξω, σχετικά με τη μη καταβολή του τέλους από μέλη του Συλλόγου σας, δεν προήλθε από «αυτανάφλεξή» μου αλλά όπως ανέφερα και στην επιστολή μου από συζήτηση που έγινε στο Δημοτικό Συμβούλιο του οποίου -για άλλη μια φορά θα προσθέσω- τη λειτουργία περιφρονείτε με την μόνιμη απουσία σας.
Το Επιμελητήριο Μεσσηνίας, με τον σημερινό δραστήριο πρόεδρό του -καλός τώρα ο Καραμπάτος- και την «ανάσα» που σας έδωσε για μια εβδομάδα με τους μοτοσυκλετιστές, είχε έρθει να ενημερώσει τους Πύλιους εμπόρους για τα προβλήματα που θα αντιμετώπιζε ο οικονομικός ιστός της Πύλου αλλά και της ευρύτερης περιοχής από την είσοδο τέτοιων επιχειρήσεων σε τόσο μικρά μέρη όπως η Πύλος και αναφέρομαι στην εγκατάσταση υπερκαταστημάτων στην πόλη μας. Τον είχατε χλευάσει τότε ότι δήθεν εξυπηρετεί τα συμφέροντα των Καλαματιανών εμπόρων. Οι επαγγελματίες της Πύλου- σε συμπαράσταση του υπερκαταστήματος- μαζέψατε υπογραφές προς ενίσχυση της έλευσής του. Οταν σας ζητήσαμε, ο πρόεδρος και εγώ -σαν αντιπρόεδρος τότε του Εμπορικού Συλλόγου Πύλου- να καταθέσετε τις υπογραφές για να ξέρουν μετά από λίγο καιρό τα παιδιά σας ποιος ήθελε τον οικονομικό μαρασμό της Πύλου, «ανακρούσατε πρύμνα» και δεν τις παρουσιάσατε πουθενά.
Σε ό,τι έχει σχέση με την αναφορά σας στην ψήφο μου που «ουσιαστικά χάρισε έναντι ευτελούς ανταλλάγματος δημοτική περιουσία» γράψτε μου σε τι αναφέρεστε για να πάρετε την απάντηση και σε αυτό.
Σίγουρα και η στάση μας απέναντι στα κοινά αξιολογείται «πρώτα από τον κόσμο και μετά από την ιστορία» όπως αναφέρετε. Εσείς όμως στα κοινά είσαστε ανύπαρκτοι. Δεν γνωρίζω κανενός μέλους σας κάποια ενέργεια γενικής -και όχι συντεχνιακής- φύσεως. Γιατί περιμένετε αξιολόγηση επομένως και καταγραφή σας από την ιστορία; Πώς μπορεί να αξιολογηθεί η αδιαφορία σας και η ανυπαρξία σας στα κοινά; Οταν λέμε κοινά, πάντα εννοούμε θέματα που αφορούν το ευρύ κοινό και όχι την τσέπη μας.
Κώστας Καραλής 28/07/2008

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου