Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2008

Σε 2 χρόνια έτοιμος μέχρι Καλαμάτα ο αυτοκινητόδρομος

image

Προχωρούν οι εργασίες στη γέφυρα Αλφειού,
στην κατάληξη του τμήματος Αθήναιο - Λεύκτρο.

image

Διανοίχθηκαν και οι δύο σήραγγες στο Νεοχώρι

image

Προχωρούν οι εργασίες υποδομής στην τοξωτή γέφυρα στο σημείο της μεγάλης κατολίσθησης, στο Παραδείσια - Τσακώνα

Στο τέλος του 2010 ή το Φεβρουάριο του 2011 το αργότερο, θα είναι έτοιμος όλος ο αυτοκινητόδρομος Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας μέχρι και τον περιμετρικό δρόμο της μεσσηνιακής πρωτεύουσας. Με το δρόμο αυτό η διαδρομή Κόρινθος - Καλαμάτα θα καλύπτεται σε 1 ώρα και ένα τέταρτο. Μέχρι τα μέσα του 2010 θα είναι έτοιμος ο δρόμος έως και την Τσακώνα, ενώ το τμήμα Αθήναιο - Λεύκτρο, με το οποίο θα ανήκουν στο παρελθόν οι στροφές της Μεγαλόπολης, θα παραδοθεί στο τέλος του 2009. Ο κλάδος Λεύκτρο - Σπάρτη θα τελειώσει στο τέλος του 2011 και η διαδρομή Κόρινθος - Σπάρτη θα είναι 1,5 ώρα. Τους χρόνους αυτούς για το πιο σημαντικό έργο της Μεσσηνίας και της Νότιας Πελοποννήσου ξεκαθάρισε χθες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς, σε δηλώσεις μετά την επίσκεψή του σ’ όλα τα εργοτάξια, στο υπό ανακατασκευή τμήμα Παραδείσια - Τσακώνα. Για το κομμάτι Αθήναιο - Λεύκτρο μάλιστα, ο υπουργός σχολίασε ότι είναι «ένα θέμα που απασχολεί πολύ τους Καλαματιανούς, διότι είναι γεμάτο στροφές κ.λπ.».

Σ’ ό,τι αφορά την περιμετρική οδό της Καλαμάτας, ο κ. Σουφλιάς παρατήρησε: «Είχα καλέσει τότε το δήμαρχο, του είπα “να τα συζητήσετε στο Δημοτικό Συμβούλιο και να πείτε τι θέλετε τελικά στην περιμετρική“. Υπάρχει μία απόφαση που έβλεπα και χθες, του Νοεμβρίου του 2007 του Δημοτικού Συμβουλίου, που λέει ότι “εμείς ως Δ.Σ. αποφασίζουμε ότι δεχόμαστε ότι τελικώς αποφασίσει το ΥΠΕΧΩΔΕ“. Αλλαγές γίνονται διότι ζητήθηκαν οι αλλαγές αυτές - ο κόμβος προς Σπάρτη ήταν ανισόπεδος, ζητήθηκε για διάφορους λόγους από το δήμο να γίνει ισόπεδος. Γίνεται ισόπεδος. Και γίνεται μία αλλαγή σ’ έναν κόμβο που είναι πάνω στο Νέδοντα. Δεν κάνουμε καμία άλλη αλλαγή. Κάνουμε και έναν ανισόπεδο κόμβο στα Λέικα. Αυτές είναι όλες οι αλλαγές για την περιμετρική. Εκεί καταλήξαμε. Είπα στον υπεύθυνο διευθυντή -είναι εδώ σήμερα, τ’ ακούει- να καλέσει το δήμαρχο, να του πει τις τελικές μας αποφάσεις και να προχωρήσουμε γρήγορα, διότι βλέπω τα εξής πράγματα: Οτι προχωράνε όλα τα έργα μέσα στους χρόνους που είχαμε προβλέψει, και μπορώ να πω μάλιστα ότι τα έργα της παραχώρησης πάνε πιο γρήγορα απ’ αυτό που προβλέπει η σύμβαση. Γι’ αυτό το λόγο σάς έδωσα σήμερα και αυτές τις ημερομηνίες που σας έδωσα».
Για την πορεία των έργων ο υπουργός δήλωσε πως είναι αρκετά ικανοποιημένος, ενώ για το έργο ανακατασκευής στο Παραδείσια - Τσακώνα σημείωσε: «Ικανοποιητικά πάει κι αυτό το έργο, αλλά είναι ένα πάρα πολύ δύσκολο έργο. Αυτή η γέφυρα εδώ είναι από τα πιο σύνθετα έργα που γίνονται στην Ελλάδα, σε μια πάρα πολύ δύσκολη περιοχή. Και θα θυμάστε ότι είχε γίνει ένα τεχνικό ανοσιούργημα. Κατασκευάστηκε ο δρόμος, πληρώθηκαν ένα σωρό χρήματα, και το Φεβρουάριο του 2003 κατέρρευσε όλος ο δρόμος. Εμείς δε θέλουμε να πάθουμε τέτοια πράγματα, θέλουμε να κάνουμε έναν ασφαλή δρόμο. Γίνεται με προσοχή μεγάλη, με τη συνδρομή ξένων καθηγητών και ειδημόνων σ’ αυτά τα δύσκολα έργα - και πιστεύω ότι θα τελειώσει μέσα στους χρόνους που σας είπα. Κι εδώ ο χρόνος κατασκευής είναι ικανοποιητικός».
Σε ερώτηση για την αύξηση των διοδίων πριν την ολοκλήρωση των έργων, απάντησε: «Αν δεν κάναμε αύξηση των διοδίων, θα έπρεπε το Δημόσιο... Δίνει λεφτά το Δημόσιο, 360 εκ. ευρώ. Τώρα κάνουμε ατελείωτα έργα σ’ όλη την Ελλάδα. Ολη η Ελλάδα είναι ένα εργοτάξιο. Δρόμους, αυτούς τους δρόμους ανάπτυξης, λιμάνια, αεροδρόμια, ένα σωρό έργα. Το Ελληνικό Δημόσιο έχει μια ορισμένη δυνατότητα να χρηματοδοτήσει. Εάν δεν κάναμε αυτή την αύξηση, θα έπρεπε το Ελληνικό Δημόσιο να δώσει περισσότερα λεφτά. Και το Δημόσιο δεν τα είχε αυτά. Αυτά τα λεφτά δεν τα πληρώνουν όλοι οι Ελληνες. Τα πληρώνουν οι χρήστες. Και εν πάση περιπτώσει, δε νομίζω ότι είναι τίποτα σπουδαίο η αύξηση. Επιπλέον με το διαγωνισμό, όπως τον κάναμε, και που έχει μια διαφορά με τους διαγωνισμούς που γίνονταν πιο πριν, τώρα το Δημόσιο θα παίρνει ένα ποσοστό των ακαθάριστων εσόδων. Δηλαδή, δε θα είναι η αφαίρεση “τόσα εισέπραξα“ να λέει ο παραχωρησιούχος, “τόσες δαπάνες έχω, άρα τόσα κέρδισα, πάρε ένα ποσοστό“, όπως ήταν στα προηγούμενα έργα. Εμείς δεν το δεχόμαστε αυτό, διότι ο παραχωρησιούχος πολλές φορές, μπορεί και να μην το κάνει αλλά μπορεί και να το κάνει, να δείξει περισσότερες δαπάνες. Λέμε λοιπόν, επί των ακαθαρίστων εσόδων θα πρέπει να παίρνει το Δημόσιο - και παίρνει, το λέει η σύμβαση, ένα ποσοστό. Αυτό το ποσοστό θα δώσει στο Δημόσιο μετά από 5 - 6 χρόνια αρκετά χρήματα, αρκετά δισεκατομμύρια. Το Δημόσιο τότε ας αποφασίσει τι θέλει να κάνει. Αν θέλει να μειώσει τα διόδια ή αν θέλει να κατασκευάσει μ’ αυτά τα χρήματα και άλλους δρόμους, διότι η Ελλάδα είναι γεμάτη από δρόμους που θέλουν ανακατασκευή, βελτίωση κ.ο.κ.».
* Την ικανοποίησή τους για τα χρονοδιαγράμματα που ανακοίνωσε ο κ. Σουφλιάς εξέφρασαν με δηλώσεις τους ο βουλευτής Γιάννης Λαμπρόπουλος και ο νομάρχης Δημήτρης Δράκος. Ο κ. Λαμπρόπουλος στάθηκε στο σημείο «και νωρίτερα από τη σύμβαση και τα χρονοδιαγράμματα» που είπε ο υπουργός, ενώ ο κ. Δράκος δήλωσε βέβαιος για την άρση της απομόνωσης του νότου και για τις τεράστιες αναπτυξιακές δυνατότητες που ανοίγονται.

Γ.Σ. "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 15/10/2008

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου