Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2008

Επιθεώρηση Σουφλιά στα εργοτάξια του εθνικού δρόμου

image

Ολοκληρώθηκε η διάνοιξη και της δεύτερης
σήραγγας στο Αρτεμίσιο.

image

Ο κ. Σουφλιάς πατάει το κουμπί και κάνει
την ανατίναξη συνδετήριας σήραγγας στο Αρτεμίσιο

Ολα τα εργοτάξια του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας, από τη σήραγγα στις κεραίες κοντά στον κόμβο της Στέρνας, μέχρι το Παραδείσια - Τσακώνα, επισκέφθηκε χθες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς. Στη δε σήραγγα Αρτεμισίου, όπου πέρασε μέσα από το δεύτερο μέτωπο που έχει διανοιχθεί, πραγματοποίησε την ανατίναξη μιας συνδετήριας σήραγγας που ενώνει την παλιά με την καινούργια. Ο υπουργός πέρασε ακόμη μέσα από τη σήραγγα Νεοχωρίου που έχει διανοιχθεί, όπως και από τη σήραγγα Ραψομμάτη - ενώ μπήκε με τζιπ σε 3 ακόμα σήραγγες που φτιάχνονται.

Ο υπουργός έφθασε στα διόδια Σπαθοβουνίου, όπου πλήρωσε μάλιστα περνώντας, λίγο μετά τις 10.30 το πρωί. Εκεί τον υποδέχθηκαν βουλευτές -μεταξύ των οποίων και ο βουλευτής Μεσσηνίας Γιάννης Λαμπρόπουλος-, νομάρχες με επικεφαλής τον πρόεδρο της ΕΝΑΕ - νομάρχη Μεσσηνίας Δημήτρη Δράκο, ο γ.γ. του υπουργείου Δημοσθένης Κατσιγιάννης, ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Νίκος Αγγελόπουλος, ο διευθυντής της Ειδικής Υπηρεσίας Μελετών-Κατασκευών Εργων Παραχώρησης Πελοποννήσου Γιάννης Καρνέσης, ο πρόεδρος της εταιρείας “Ελλάκτωρ“ Λεωνίδας Μπόμπολας, τα στελέχη του ομίλου “Μορέας“ Δημήτρης Κούτρας και Αλέξανδρος Γεωργόπουλος, ο αστυνομικός διευθυντής της Περιφέρειας Χρήστος Μακρής και άλλοι.
Πρώτη στάση το κονβόι έκανε στη διπλή σήραγγα στις κεραίες (μήκους 900 μέτρων), αμέσως μετά τον κόμβο της Στέρνας. Ο κ. Σουφλιάς με τζιπ ανέβηκε και μπήκε στη σήραγγα, η κατασκευή της οποίας ξεκίνησε τον περασμένο μήνα. Στη συνέχεια στη διπλή σήραγγα του Νεοχωρίου -μήκους 700 μέτρων- όπου έχουν ξετρυπήσει και οι δύο κλάδοι, ο υπουργός και άλλα αυτοκίνητα πέρασαν μέσα από τη σήραγγα της καθόδου (προς Τρίπολη), που είναι σε καλύτερη κατάσταση. Στην είσοδο του δεύτερου κλάδου της σήραγγας στο Αρτεμίσιο (μήκους 1.450 μέτρων), η διάνοιξη της οποίας ολοκληρώθηκε πριν από λίγες ημέρες, ο κ. Σουφλιάς και όλη η συνοδεία σταμάτησε, δημιουργώντας μάλιστα και προβλήματα - καθυστερήσεις στην κυκλοφορία του πρώτου, υπό κυκλοφορία κλάδου της σήραγγας, και στα δύο ρεύματα.
Σε δηλώσεις του ο υπουργός παρατήρησε: «Το ένα τμήμα της σήραγγας ήταν που λειτουργούσε, το άλλο ήταν κλειστό. Και αποτελούσε σύμβολο - εγώ τουλάχιστον από τότε έγινα υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, αυτό που άκουγα ήταν “πότε θα ανοίξει η σήραγγα του Αρτεμισίου“. Και η σήραγγα έχει ανοίξει, θα τη διαβούμε τώρα, και η ανατίναξη αυτή που θα κάνουμε, θα είναι σε μια συνδετήρια σήραγγα, που ενώνει την παλιά με την καινούργια. Θα ενώνονται σε τρία σημεία».
Και ο κ. Σουφλιάς, αμέσως μετά έκανε την ανατίναξη και πέρασε πρώτος με το τζιπ από τη δεύτερη σήραγγα στο Αρτεμίσιο. Για να ολοκληρωθεί πάντως και να παραδοθεί η σήραγγα θέλει ακόμα αρκετή δουλειά. Στη συνέχεια ο υπουργός μπήκε στο επόμενο εργοτάξιο από το Αθήναιο και έφθασε έως τη σήραγγα Ραψομμάτη (μήκους 1.350 μέτρων). Μπήκε μόνος με το τζιπ στη δεύτερη σήραγγα που έχει ξεκινήσει να διανοίγει ο “Μορέας“. Εκεί προστέθηκαν στη συνοδεία ο βουλευτής Δημήτρης Σαμπαζιώτης και ο αντινομάρχης Στάθης Αναστασόπουλος.Ολο το κονβόι πέρασε από την πρώτη σήραγγα που έχει διανοιχθεί εδώ και καιρό, συνέχισε προς τα Μαλλωτά και πέρασε από το ασφαλτοστρωμένο κομμάτι Μαλλωτά - Λεύκτρο και από το εργοτάξιο της γέφυρας Αλφειού.
Επόμενος σταθμός της επίσκεψης του κ. Σουφλιά, το υπό ανακατασκευή τμήμα Παραδείσια - Τσακώνα. Στο σημείο της μεγάλης κατολίσθησης, εκεί που δουλεύονται τα βάθρα για την τοξωτή γέφυρα των 390 μέτρων, την ενημέρωση έκανε ο εκπρόσωπος της κοινοπραξίας Κώστας Πολυζώης. Οπως είπε, τη μεταλλική κατασκευή την έχουν δώσει στη ΜΕΤΚΑ, με την οποία θα συνεργαστούν. «Εμείς κάνουμε το μπετονένιο κομμάτι της θεμελίωσης, όποια είναι μεταλλική και σύμμεικτη κατασκευή την κάνει η ΜΕΤΚΑ. Εχουν παραγγελθεί τα στοιχεία της και ετοιμάζονται», είπε ο κ. Πολυζώης. Παρατήρησε πως έχουν καθηγητές - συμβούλους και ελεγκτές και από τη Γερμανία, τόσο για τη μελέτη όσο και για τη φάση της κατασκευής. Το ύψος του τόξου θα είναι στο πιο ψηλό σημείο, κοντά στα 47 μέτρα. Αλλα 30 μέτρα θα είναι το ύψος της γέφυρας, από το κατάστρωμα έως το έδαφος. «Είναι από τα πιο δύσκολα και σύνθετα έργα», επεσήμανε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ και πρόσθεσε: «Εχει σύμβουλο και η κατασκευάστρια εταιρεία και η εταιρεία που φτιάχνει την τοξωτή γέφυρα». Στην ερώτηση για τις ευθύνες του έργου που κατέρρευσε, ο κ. Σουφλιάς απάντησε ότι «”δε φταίω εγώ, φταίει ο άλλος“ - δε βρέθηκε άκρη ως συνήθως στην Ελλάδα. Αποστολή μας είναι να φτιάξουμε ασφαλές έργο».

Η επίσκεψη του υπουργού ολοκληρώθηκε με επίσκεψη στη διπλή σήραγγα Καλογερικού (μήκους 650 μέτρων), που ξεκίνησε να κατασκευάζεται εδώ κι ένα δίμηνο, ενώ είδε και τα έργα απορροής ομβρίων που υλοποιούνται, κοντά στην υφιστάμενη διάβαση Καλογερικού. Τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ στη χθεσινή επίσκεψή του συνόδευσαν ακόμα οι βουλευτές Αρκαδίας Πέτρος Τατούλης και Κορινθίας Αθηνά Κόρκα και Κώστας Κόλλιας, οι νομάρχες Αρκαδίας Δημήτρης Κωνσταντόπουλος, Λακωνίας Κωνσταντίνος Φούρκας, Αργολίδας Βασίλης Σωτηρόπουλος και Κορινθίας Νίκος Ταγαράς.

Από το εσωτερικό της δεύτερης σήραγγας στο Αρτεμίσιοimage

Γ.Σ. "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 15/10/2008

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου