Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2008

ΕΝΤΙ ΖΕΜΕΝΙΔΗΣ - Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΟΥ ΟΜΠΑΜΑ Εντονες αναμνήσεις από τα Φιλιατρά

image

Πριν ακόμη κοπάσουν οι πανηγυρικές εκδηλώσεις για την θριαμβευτική νίκη του Μπάρακ Ομπάμα, βρήκαμε στο Σικάγο και μιλήσαμε με έναν άνθρωπο που έζησε όλο αυτό τον αγώνα αλλά και το ξεφάντωμα της νίκης από πολύ κοντά: Τον Εντι Ζεμενίδη, τον άνθρωπο που ήταν επικεφαλής της επιτροπής «Eλληνες για τον Ομπάμα» και του οποίου η μητέρα είναι από τα Φιλιατρά κι ο πατέρας από την Κύπρο. Μας μίλησε για το νέο αέρα αλλαγής που πνέει σε όλη την Αμερική και την αναγέννηση του αμερικανικού ονείρου, για την νέα βάση που μπαίνουν ζητήματα που αφορούν την Ελλάδα και την Κύπρο, αλλά και για τον ίδιο τον Μπάρακ Ομπάμα. Oσο για την καταγωγή του, μας είπε πως αισθάνεται υπερηφάνεια και στο μυαλό του έφερε αναμνήσεις από τις επισκέψεις στο πατρικό σπίτι της μητέρας του, το οποίο ακόμη και σήμερα υπάρχει στα Φιλιατρά.
Ποιες είναι οι αναμνήσεις σας από την πόλη των Φιλιατρών;
«Εχω έρθει αρκετές φορές στα Φιλιατρά, έχω βέβαια να έρθω οχτώ χρόνια τώρα, αλλά έχω αρκετές αναμνήσεις. Θυμάμαι το πατρικό σπίτι του παππού μου και της γιαγιάς μου που υπάρχει ακόμη στα Φιλιατρά. Τα θυμάμαι με υπερηφάνεια και είναι ωραίο να ξέρεις πώς μεγάλωσαν οι γονείς σου, να γνωρίσεις τις αρχές σου. Πάντα ήθελα να δω το δωμάτιο που μεγάλωσε η μάνα μου, πού πήγε σχολείο, ποιες ήταν οι φίλες της, τον κόσμο που μεγάλωσε».
Οι αναμνήσεις σας είναι έντονες δηλαδή;
«Σίγουρα έχω να θυμηθώ και θυμάμαι αρκετά πράγματα».
Ποια ήταν η πορεία σας μέχρι να φτάσετε σε αυτή την θέση που έχετε σήμερα;
«Το πρώτο πτυχίο που πήρα ήταν Πολιτικές Επιστήμες εδώ στο Σικάγο. Μετά έκανα ένα μεταπτυχιακό στην Αγγλία για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Γύρισα στο Σικάγο και δούλεψα για μια ερευνητική οργάνωση για την εξωτερική πολιτική. Συνέχισα τις σπουδές μου στην Ουάσιγκτον, στη Νομική, και όταν τελείωσα τις σπουδές μου εκεί, επέστρεψα στο Σικάγο και άρχισα την καριέρα μου ως δικηγόρος, ασχολούμενος με κυβερνητικά θέματα. Ετσι από επάγγελμα, αλλά και επειδή ενδιαφέρομαι, ασχολούμαι με τα πολιτικά».
Βρεθήκατε σε αυτές τις εκλογές να είσαστε επικεφαλής της επιτροπής «Ελληνες για τον Ομπάμα». Πώς είδατε την προεκλογική περίοδο από αυτή την θέση;
«Είμαι σε αυτή την επιτροπή με τον κ. Γιαννούλια. Η εμπειρία ήταν ένα φοβερό πράγμα, καθώς έβλεπες από ανθρώπους που δεν ψήφιζαν ποτέ, που δεν τους ένοιαζε να είναι ενημερωμένοι, που λέγανε “όποιος και να βγει τα ίδια θα είναι“, να μην συμβαίνει έτσι. Φέτος ξεσηκώθηκε ο κόσμος. Αυτό που είπα χθες είναι ότι αυτό που είδαμε δεν ήταν μια εκλογή, ήταν μια επανάσταση, σαν όλοι οι παλιοί, ο Τζορτζ Ουάσινγκτον και όλοι οι άλλοι σαν να αναγεννήθηκαν. Ο απλός ο κόσμος, όχι μόνο αυτοί που σε κάθε εκλογή ασχολούνται, αλλά όλοι έβλεπες να ασχολούνται. Φέτος άλλαξαν τόσες πολιτείες. Οι Ελληνοαμερικάνοι φέτος ξεσηκωθήκαμε και κάναμε πιο πολλά, όχι μόνο οι μεγάλοι και οι πλούσιοι, αλλά ασχολήθηκαν όλοι. Ηταν ένα παιδί στην Βιρτζίνια που άφησε τη δουλειά του για ένα μήνα χωρίς να πληρώνεται, για να πάει να βοηθάει τον Μπάρακ. Εγώ κάθε Σαββατοκύριακο ήμουν σε κάποια πολιτεία. Γι‘ αυτό είμαι πολύ περήφανος σαν Αμερικάνος σήμερα, αλλά και για τους Ελληνοαμερικάνους - γιατί αυτό που άρχισε από τον Ομπάμα άρχισε από την καινούργια γενιά και την καινούργια γενιά των Ελληνοαμερικάνων. Υπήρξε μια πολύ μεγάλη κινητοποίηση των Ελληνοαμερικάνων υπέρ του Ομπάμα».
Πώς αισθάνεστε σήμερα που είστε τόσο κοντά στον νέο πρόεδρο της Αμερικής;
«Πρώτα από όλα δεν ξέρω τι πάει να πει κοντά, όμως αισθάνομαι πολύ περήφανος που έχω συνεργαστεί μαζί του και με το γραφείο του για χρόνια, και που ο δικός μου διευθυντής ο κ. Γιαννούλιας είναι σαν αδελφός του. Αισθάνομαι όμως περήφανος επειδή ξέρουμε τον ίδιο και την ομάδα του και αισθάνομαι ελπίδα και περήφανος που είναι Πρόεδρός μας. Είναι γνήσιος άνθρωπος και πανέξυπνος. Μια φορά κι έναν καιρό η Αμερική ήταν ένα όνειρο, όχι μόνο για αυτούς που ήρθαν στην Αμερική, αλλά για όλο τον κόσμο - και ιδιαίτερα τα τελευταία 8 χρόνια το χάσαμε. Νομίζω όμως ότι χθες το ξαναβρήκαμε, ξαναγεννήθηκε αυτό το όνειρο. Ποτέ δεν ήμουν τόσο περήφανος να είμαι Αμερικάνος όπως είμαι τώρα».
Η Ελλάδα και η Κύπρος, το άλλο μέρος της καταγωγής σας, τι θα πρέπει να περιμένουν από τον νέο Πρόεδρο, τι θα αλλάξει σε θέματα όπως το Κυπριακό και το Σκοπιανό;
«Σίγουρα θα αλλάξει. Ας πάρουμε για παράδειγμα το Σκοπιανό που και μέχρι τώρα ο Ομπάμα το έχει αλλάξει. Η κυβέρνηση του Μπους βάζει πίεση στους Σκοπιανούς να δεχτούν αυτό που έχει προτείνει ο Νίμιτς. Ο Ομπάμα ήταν ένας από τους τρεις γερουσιαστές που ήταν με την Ελλάδα για το Σκοπιανό, και έβαλε το όνομά του, υποστηρίζοντας την ελληνική θέση - και δεν άλλαξε καθόλου. Επειδή λοιπόν βλέπουν ότι θα γίνει Πρόεδρος είπαν στους Σκοπιανούς να λύσουν τώρα το πρόβλημα καθώς δεν θα έχουν στην συνέχεια σύμμαχο στο Λευκό Οίκο. Νομίζω θα είναι θετικός σε όλα τα ζητήματα, είναι ο πρώτος υποψήφιος που αναφέρθηκε σε τουρκική κατοχή και την ανέφερε έτσι. Είναι ο πρώτος πρόεδρος που έχει πει στην Τουρκία ότι θα πρέπει να σταματήσει να καταπιέζει τον Πατριάρχη. Είναι άνθρωπος που καταλαβαίνει τα προβλήματά μας. Αλλά δεν πάει να πει ότι μόνος του θα τα λύσει, πρέπει να αναλύσουμε και τα δικά μας λάθη, τι έχουμε κάνει και τι δεν έχουμε κάνει εμείς. Οχι μόνο οι Ελληνοαμερικανοί, αλλά και η Αθήνα και η Λευκωσία. Ολα τα θέματα πιστεύω ότι θα μπουν σε μια νέα βάση».
Οι Αμερικανοί πολίτες τι προσδοκούν από την εκλογή του Μπάρακ Ομπάμα, από την «αλλαγή»;
«Το πιο σημαντικό για όλους τους Αμερικανούς είναι η οικονομία, το 62% από αυτούς που ψήφισαν είπαν ότι το σημαντικότερο για αυτούς είναι η οικονομία. Είναι άνθρωποι που υποφέρουν, χάνουν το σπίτι τους, δεν ξέρουν πώς θα πάνε στο νοσοκομείο, πώς θα στείλουν το παιδί στο πανεπιστήμιο. Το “αμερικάνικο όνειρο“ που ήταν βασισμένο στην πίστη ότι αν δουλέψεις σκληρά πάντα θα προοδεύσεις, δυστυχώς δεν είναι γεγονός πια, δεν είναι σίγουρο. Μπορεί να δουλέψεις σαν σκύλος και να μην κάνεις τίποτα. Ο λαός όταν μιλάει για αλλαγή, θέλει να φτιάξει το αμερικάνικο όνειρο και πάλι. Νομίζω επίσης ότι έχει βαρεθεί, δεν του αρέσει να μας μισούν σε όλο τον κόσμο. Δεν πάει να πει βέβαια ότι θέλει ο κόσμος να πάει ο Μπάρακ Ομπάμα να γίνει φιλαράκος με τους πάντες, αλλά τουλάχιστον να μην τους δίνει αφορμή να μας μισούνε. Ολοι θέλουν να είναι περήφανοι για την Αμερική. Εγώ είπα στον γιο μου σήμερα ότι ήταν μια πολύ σημαντική μέρα, γιατί ό,τι θες να το καταφέρεις μπορείς, αρκεί να δουλέψεις σκληρά. Αυτό είπε και ο Ομπάμα στην ομιλία του».
Πώς πανηγυρίσατε χθες τη νίκη και το μεγάλο αυτό αποτέλεσμα;
«Ημουν στο πάρκο με μια ομάδα συνεργατών του Ομπάμα και τον κ. Γιαννούλια και δεν μπορείτε να φανταστείτε τι είναι να βγει 250 χιλιάδες κόσμος σε ένα πάρκο να ακούσει μια ομιλία. Εγώ νόμιζα ότι όταν πήγα στο Ντένβερ για το συνέδριο με 80.000 κόσμο ήταν φανταστικό, αλλά χθες ήταν το κάτι άλλο. Παρόλο που είναι Νοέμβρης και συνήθως έχει κρύο, χθες ήταν μια ζεστή μέρα και ο ουρανός έλαμπε. Ηταν μια πολύ πολύ ωραία βραδιά, βγήκε όλος ο κόσμος έξω και το χαρήκανε όλοι τους, η χαρά ήταν πολύ μεγάλη. Ηταν όμως μια γιορτή που δεν ήταν μόνο πανηγύρι, αλλά η ατμόσφαιρα ήταν σοβαρή - καθώς όλοι αναγνώριζαν τι χρειάζεται να κάνουμε ακόμη, ότι χρειάζεται πολλή δουλειά».

"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" 07/11/2008

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου